lite tips kanske?

Bild på min hjälm och gopro

Ännu värre att ha den på sidan för då dras huvudet lite snett. Annars håller jag med dig. Och som du säger ja de går att sätta den lite längre fram och vinkla då.p0d1 skrev:På sidan utav hjälmen, vart du vill sätta den är upp till dig.
Suzukiwheelier skrev att man bara ser vägkanten, vilket borde väl gå att lösas med att sätta den så långt fram som möjligt samt vinkla den lite mer? Känns mer "originellt" att ha den på högra sidan eftersom 'alla' verkar ha på vänstra.
Men i alla fall så säger min kompis som har Sporthoj att kameran ovanpå hjälmen är jobbigt i högre farter i typ 150-160 km/h, så sidan är nog bäst.
Kan faktiskt inte uttala mig då jag aldrig kört med en GoPro, varken på hjälmen eller på hojen.Mattyyy skrev: Ännu värre att ha den på sidan för då dras huvudet lite snett. Annars håller jag med dig. Och som du säger ja de går att sätta den lite längre fram och vinkla då.
I teorin låter det bäst ja men problememed att när det drar åt sidan och man försökerr hålla emot så tillslut kommer man få nackspärr av det och när det drar uppåt så tycker jag det inte är nån större fara fast de kan vara eftersom jag är van med crosshjälm.p0d1 skrev:Kan faktiskt inte uttala mig då jag aldrig kört med en GoPro, varken på hjälmen eller på hojen.Mattyyy skrev: Ännu värre att ha den på sidan för då dras huvudet lite snett. Annars håller jag med dig. Och som du säger ja de går att sätta den lite längre fram och vinkla då.
Personligen skulle jag föredra att något drar åt sidan än bakåt, blir väl automatiskt att man lutar ner huvudet lite extra och man filmar mer mark än framåt