Fäste på hjälmen gopro2

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp

Fäste på hjälmen gopro2

Inlägg av derbeyy »

Tja ska sätta på min gopro 2 på hjälmen nu, men vet inte vart jag ska sätta de för att få de bästa kvalite på bild typ om ni fattar va jag menar..
lite tips kanske? :)

Bild på min hjälm och gopro

Bild

Bild
Användarens profilbild
Derbi_Karlsson
Elmoped

Inlägg av Derbi_Karlsson »

Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

vänstra sidan av hjälmen, blir lite störande när man har den på högra sidan då man inte ser vägen bara vägkanten ;)
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

På sidan utav hjälmen, vart du vill sätta den är upp till dig.

Suzukiwheelier skrev att man bara ser vägkanten, vilket borde väl gå att lösas med att sätta den så långt fram som möjligt samt vinkla den lite mer? Känns mer "originellt" att ha den på högra sidan eftersom 'alla' verkar ha på vänstra.

Men i alla fall så säger min kompis som har Sporthoj att kameran ovanpå hjälmen är jobbigt i högre farter i typ 150-160 km/h, så sidan är nog bäst.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

p0d1 skrev:På sidan utav hjälmen, vart du vill sätta den är upp till dig.

Suzukiwheelier skrev att man bara ser vägkanten, vilket borde väl gå att lösas med att sätta den så långt fram som möjligt samt vinkla den lite mer? Känns mer "originellt" att ha den på högra sidan eftersom 'alla' verkar ha på vänstra.

Men i alla fall så säger min kompis som har Sporthoj att kameran ovanpå hjälmen är jobbigt i högre farter i typ 150-160 km/h, så sidan är nog bäst.
Ännu värre att ha den på sidan för då dras huvudet lite snett. Annars håller jag med dig. Och som du säger ja de går att sätta den lite längre fram och vinkla då.
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Mattyyy skrev: Ännu värre att ha den på sidan för då dras huvudet lite snett. Annars håller jag med dig. Och som du säger ja de går att sätta den lite längre fram och vinkla då.
Kan faktiskt inte uttala mig då jag aldrig kört med en GoPro, varken på hjälmen eller på hojen.
Personligen skulle jag föredra att något drar åt sidan än bakåt, blir väl automatiskt att man lutar ner huvudet lite extra och man filmar mer mark än framåt :roll:
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Väänster tycker jag filmar bäst ;)
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Hatar klipp som är filmade från sidan av hjälmen.. tycker det ser bäst ut om man har den på ovansidan av hjälmen.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

p0d1 skrev:
Mattyyy skrev: Ännu värre att ha den på sidan för då dras huvudet lite snett. Annars håller jag med dig. Och som du säger ja de går att sätta den lite längre fram och vinkla då.
Kan faktiskt inte uttala mig då jag aldrig kört med en GoPro, varken på hjälmen eller på hojen.
Personligen skulle jag föredra att något drar åt sidan än bakåt, blir väl automatiskt att man lutar ner huvudet lite extra och man filmar mer mark än framåt :roll:
I teorin låter det bäst ja men problememed att när det drar åt sidan och man försökerr hålla emot så tillslut kommer man få nackspärr av det och när det drar uppåt så tycker jag det inte är nån större fara fast de kan vara eftersom jag är van med crosshjälm.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Är nog inga problem då han ska köra moped ska ni se. Det absolut snyggaste är när man har den på bröstet, blir bäst så men är lite dyrt med sådant fäste så vi har den alltid uppe på hjälmen.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Skriv svar