Tjenare! Jag har ett problem! Jag har en gilera stalker med piaggio nrg motor, alltså den är vattenkyld och har skiva bak, jag har haft problem med den sen jag byggde den, för typ en månad sen började den äta tändstift. Nu är jag uppe i 8 st, och den hackar och misständer och går inte bra alls, jag har bytt kolvringar en gång, gick den som den skulle, kan de vara ringar igen? Ska jag byta kolv också isf? Tacksam för svar fort!!
Låter som du måste bestycka förgasaren om den "äter" dina stift o kolvringar,annars e nog möjligheten stor att du får byta kolv o ringar snart igen.lycka till
ic0rn skrev:så var min slider. bestycka om förgasaren ska du se att det blir bättre
ska göra de! Men jag ska antagligennha ett eller två storlekar större då om jag inte har fel? Har bara zx rör på den, den går rent men kanske inte Max ut på toppen, inte tänkt på de förens nu när snön kom då den fått jobba rätt mycket. Men tack för seriösa svar! Lite bättre än mnf fick fan aldrig svar där!!
ic0rn skrev:så var min slider. bestycka om förgasaren ska du se att det blir bättre
ska göra de! Men jag ska antagligennha ett eller två storlekar större då om jag inte har fel? Har bara zx rör på den, den går rent men kanske inte Max ut på toppen, inte tänkt på de förens nu när snön kom då den fått jobba rätt mycket. Men tack för seriösa svar! Lite bättre än mnf fick fan aldrig svar där!!
Kevpiimp skrev: ska göra de! Men jag ska antagligennha ett eller två storlekar större då om jag inte har fel? Har bara zx rör på den, den går rent men kanske inte Max ut på toppen, inte tänkt på de förens nu när snön kom då den fått jobba rätt mycket. Men tack för seriösa svar! Lite bättre än mnf fick fan aldrig svar där!!
[spoiler]
AndreWidestedt skrev:Du borde gå upp 5-10 stl med trimrör.
Kevpiimp skrev: jag har inte ens öppet luftfilter på den
Tyck du inte ska säga imot när du säger moppen går konstigt å man ger dig tips, prova först.