Hej!
Jag har ett Zx rör v- ringen i och 4,25 g vikter på min slider. Den går 60. Jag vill köra lagligt(52) vad kan jag göra för att behålla axxet med mindre speed?
Senast redigerad av Alyzzzer den 8 december 2012, 19:22, redigerad totalt 1 gånger.
Den blir inte laglig om den går i 52, Den måste besiktigas under en viss hästkraft och under 52 km/h så bara sätta på en extra v-ring så den går i 45 men axar 0-45 på 1 sekund gör den inte laglig
Rangad skrev:Den blir inte laglig om den går i 52, Den måste besiktigas under en viss hästkraft och under 52 km/h så bara sätta på en extra v-ring så den går i 45 men axar 0-45 på 1 sekund gör den inte laglig
ja den är inte laglig, men vilken polis bryr sig om att den är "olaglig" fast går i 52? Det är ungefär som att baklampor med blinkers är inte godkända att ha som blinkers, Men vilken jävla polis bryr sig om det bara man har blinkers?
Rangad skrev:Den blir inte laglig om den går i 52, Den måste besiktigas under en viss hästkraft och under 52 km/h så bara sätta på en extra v-ring så den går i 45 men axar 0-45 på 1 sekund gör den inte laglig
ja den är inte laglig, men vilken polis bryr sig om att den är "olaglig" fast går i 52? Det är ungefär som att baklampor med blinkers är inte godkända att ha som blinkers, Men vilken jävla polis bryr sig om det bara man har blinkers?
Men kan jag få uppskjutete lemp? Och hur får jag plats med två v-ringar under remmen eller?
Jaja killar, ts har fattat nu.
Han vill ha moppen till att gå som fortast 52kmh, skit i om det finns små detaljer som gör att den fortfarande inte är helt laglig då, med icke godkänt rör osv.
ts, har du mätt upp 60 kmh med GPS? hastighetsmätarna på mopparna brukar ofta visa lite för mycket, så den kanske inte gör mer än 50 ärliga kmh som den är nu, men 60 på mätarn.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan