Effektrör

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
LuXoR
Elmoped

Effektrör

Inlägg av LuXoR »

Jag undrar om det går att få sitt avgasrör kromat? Vart lämnar man in det ? är det dyrt? Sen har jag en till fråga:P vf säger folk att man lär porta cyliden när man har effektrör?stämmer det?
/Matte
Användarens profilbild
Senda
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Senda »

Jaa man kan kroma avgasröret. Motocity gör det bland annat, kostar inte överdrivet mycket har jag för mig.
Vad menar du med "lär" porta?
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

Om man ska ha effektrör så är de klart att man ska porta sin orginal cylinder om man kör med den. Det är som att byta till 70cc utan att dra variatorringen:P

Porta cylindern gör du enklast med någon typ av slip eller liknande, jag har portat 3mm, och det blir lite bättre axx, gasrespons, tophastighet! innan toppade den 85km/h nu toppar den 95km/h!
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Re: Effektrör

Inlägg av Holma_ »

LuXoR skrev:Jag undrar om det går att få sitt avgasrör kromat? Vart lämnar man in det ? är det dyrt? Sen har jag en till fråga:P vf säger folk att man lär porta cyliden när man har effektrör?stämmer det?
Bredmar skrev:Om man ska ha effektrör så är de klart att man ska porta sin orginal cylinder om man kör med den. Det är som att byta till 70cc utan att dra variatorringen:P

Porta cylindern gör du enklast med någon typ av slip eller liknande, jag har portat 3mm, och det blir lite bättre axx, gasrespons, tophastighet! innan toppade den 85km/h nu toppar den 95km/h!
LuXor: Att kroma går ju då det är aluminium men vart de gör det vet jag inte, men det går ju att högglanspolera det!
Att porta cylinder ger ju mer effekt! Men att man ska/behöver göra det när man skaffar effektrör är helt fel!

Bredmar: Att man ska porta den är inte alls klart! Och det där du snackar om att det är som att köra med 70cc och varreringen på är helt fel kan jag ju då säga! Går inte att jämföra ens! En portad orginal 50cc går inte att få att gå som en 70cc!
Vad har du för trim ? Om det är orginal cylinder vi snackar om så måste du ha en glädjemätare som går på helium! En moppe med orginal cylinder portad som oportad går inte att få upp i 95 km/h! Högst 85 km/h kan jag då säga!
Att få en moppe att gå 90+ så äre minst 70cc som gäller!
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Låst