Tja! Har en aerox 05 och har tänkt att köpa 70cc och lite annat gött men har även tänkt att blanda i tanken men vad är för och nackdelar med detta? Och hur mycket % blandar den med oljepumpen? Och hur mycket % ska jag blanda i tanken? Och ska jag ha 1 % mer när jag kör in den?
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
potog skrev:Oljepumpen kör på 2% så häll i 1% olja i tanen under inkörning så blir det nog bra
de var smart tänkt! Men kanske räcker med 0,5% extra? Och menar du då att jag ska ha i de under inkörningen och sen sluta med de när den är inkörd och låta pumpen blanda 2%?
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
potog skrev:Oljepumpen kör på 2% så häll i 1% olja i tanen under inkörning så blir det nog bra
När man har en helt original motor kan det nog stämma hyfsat. När man har en motor som förbrukar fyra gånger så mycket soppa på samma varvtal ger den pumpen bara 0,5% olja.
Att prata om hur många procent olja pumpen ger är med andra ord ganska hopplöst, eftersom det beror på hur mycket soppa motorn suger i sig, och på vilket varvtal, och på hur stort gaspådrag...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
När man har en helt original motor kan det nog stämma hyfsat. När man har en motor som förbrukar fyra gånger så mycket soppa på samma varvtal ger den pumpen bara 0,5% olja.
Att prata om hur många procent olja pumpen ger är med andra ord ganska hopplöst, eftersom det beror på hur mycket soppa motorn suger i sig, och på vilket varvtal, och på hur stort gaspådrag...
Oj de var ett viktigt fel för jag hade nästan bestämt mig att köra på oljepumpen! Tack då mycket!
kör du 50cc o inte för hyper(bara effektrör typ) så går det nog bra med 2% sen kanske 3% om du kör 70. men tänk inte på kubiken utan på "hyperheten" ist. det du dock ska vara noggrann med är att inte köra för med för litet munstycke. då kan skiten nypa eller iaf ta rejäl stryk