Tjena, kan låta som en fånig fråga men ställer den ändå
Har en Rieju Drac RR -03 och förra ägaren har fått för sig att tändstiftet ska inte kunna komma lås. Det sitter bom fast och ända sättet att se det är när man tar av toppen.
Så frågan lyder: Har ni några tips på hur man ska kunna få lås den utan att förstöra något?
Har försökt med det mesta, men det ända minus jag hittat på Rieju är att man har satt ram och tändstift för tajt ihop, så jag får ju typ inte in nåt annat än en öppen och stängd nyckel och det känns som allt ska gå sönder när jag tar i Kan även va jag som är lite för rädd av mig
SNODDAS15 skrev:Har försökt med det mesta, men det ända minus jag hittat på Rieju är att man har satt ram och tändstift för tajt ihop, så jag får ju typ inte in nåt annat än en öppen och stängd nyckel och det känns som allt ska gå sönder när jag tar i Kan även va jag som är lite för rädd av mig
De vad jag med när jag skulle få av mitt tog i som en idiot men skiten lossna inte så jag tog ett rör på skiftnyckeln och då lossna de, så jag tror inte du drar sönder något! de är bara att ta i som en idiot!
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Ta inte bara i om de sitter hårt då finns risken att topplocket går sönder då de bara är aluminium. Spruta i lite wd-40 5-56 eller liknande i gängorna så brukar det lossa lite. Du kan även värma lite runt stiftet så vidgas locket lite.
Mopeder är som hundar, dom behöver trimmas då o då
Jansson´s DRD skrev:Ta inte bara i om de sitter hårt då finns risken att topplocket går sönder då de bara är aluminium. Spruta i lite wd-40 5-56 eller liknande i gängorna så brukar det lossa lite. Du kan även värma lite runt stiftet så vidgas locket lite.
Han får inte ner nån 5-56 i gängorna när det sitter så hårt.
TS: Ta en vanlig blocknyckel med slutna sidan på stiftet och ta i, banka på nyckeln så brukar det funka.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan