Sida 1 av 1

Effektrör på X-Treme

Postat: 12 juni 2008, 11:37
av Moddad
Tjena!
Ska skaffa ett Gianelli T2 Enduro till min Derbi och undrar då lite över riskerna, har kvar luftburksplugg och "franska" strypningen mm. Kommer naturligtvis gå upp i storlek på munstycke men vilka andra risker finns det? Risk att motorn skär?

Postat: 12 juni 2008, 11:40
av DaanDaan
om du har franska strypningen så e de stor chans att den skär. och om du går upp i munstycke, så e det lika bra att dra strypningen på luft burken

Postat: 12 juni 2008, 12:13
av Moddad
Tack för svar :D

Postat: 12 juni 2008, 15:01
av maximannen
DaanDaan skrev:om du har franska strypningen så e de stor chans att den skär. och om du går upp i munstycke, så e det lika bra att dra strypningen på luft burken
men blanda i lite olja i bensinen så skär den inte :wink:

Postat: 12 juni 2008, 15:39
av Yamaha_rider
Ta bort franska strypningen och blanda själv. Sen högre munstycke men sen räcker det!

Postat: 12 juni 2008, 21:08
av Moddad
Yamaha_rider skrev:Ta bort franska strypningen och blanda själv. Sen högre munstycke men sen räcker det!
Dum fråga, men ungefär hur mycket extra olja bör jag slänga i per tank?

Postat: 12 juni 2008, 21:11
av nisse__nice
Moddad skrev:
Yamaha_rider skrev:Ta bort franska strypningen och blanda själv. Sen högre munstycke men sen räcker det!
Dum fråga, men ungefär hur mycket extra olja bör jag slänga i per tank?
2%

Postat: 12 juni 2008, 21:15
av Moddad
nisse__nice skrev:
Moddad skrev:
Yamaha_rider skrev:Ta bort franska strypningen och blanda själv. Sen högre munstycke men sen räcker det!
Dum fråga, men ungefär hur mycket extra olja bör jag slänga i per tank?
2%
Tack tack :wink:

Postat: 12 juni 2008, 21:19
av maximannen
Moddad skrev:
nisse__nice skrev:
Moddad skrev: Dum fråga, men ungefär hur mycket extra olja bör jag slänga i per tank?
2%
Tack tack :wink:
bara du inte kör på den separata oljeblandningen och 2% :D de blir för mycket, kör på 2,5% och utan separat oljetank :D

Postat: 12 juni 2008, 21:43
av crosspirit_danne_
Vad är en "fransk" strypning??

Postat: 12 juni 2008, 21:48
av TK_DRAC
crosspirit_danne_ skrev:Vad är en "fransk" strypning??
En strypning på olje slangen så att motorn nara får 1 procent olja..

Postat: 12 juni 2008, 22:47
av Moddad
maximannen skrev:
Moddad skrev:
nisse__nice skrev:2%
Tack tack :wink:
bara du inte kör på den separata oljeblandningen och 2% :D de blir för mycket, kör på 2,5% och utan separat oljetank :D
Alltså plugga igen "original" oljeblandningen? Eller tömma den men lär vara en pain : >

Postat: 12 juni 2008, 22:56
av maximannen
Moddad skrev:
maximannen skrev:
Moddad skrev: Tack tack :wink:
bara du inte kör på den separata oljeblandningen och 2% :D de blir för mycket, kör på 2,5% och utan separat oljetank :D
Alltså plugga igen "original" oljeblandningen? Eller tömma den men lär vara en pain : >
töm den :wink: det tar inte så lång tid :D

Postat: 13 juni 2008, 10:39
av jJeppe
TK_DRAC skrev:
crosspirit_danne_ skrev:Vad är en "fransk" strypning??
En strypning på olje slangen så att motorn nara får 1 procent olja..
Sitter det sånt på Derbi xtream 06 ?

:wink: Tråkigt om de är så att jag kört med det i 2 år nu strax . .

Postat: 13 juni 2008, 12:36
av Henry
jJeppe skrev:
TK_DRAC skrev:
crosspirit_danne_ skrev:Vad är en "fransk" strypning??
En strypning på olje slangen så att motorn nara får 1 procent olja..
Sitter det sånt på Derbi xtream 06 ?

:wink: Tråkigt om de är så att jag kört med det i 2 år nu strax . .

Nä.

Re: Effektrör på X-Treme

Postat: 13 juni 2008, 19:39
av Saaand
Moddad skrev:Tjena!
Ska skaffa ett Gianelli T2 Enduro till min Derbi och undrar då lite över riskerna, har kvar luftburksplugg och "franska" strypningen mm. Kommer naturligtvis gå upp i storlek på munstycke men vilka andra risker finns det? Risk att motorn skär?
Ifall du har en X-treme så behöver du köpa en ostrypt cdi också ;)

Re: Effektrör på X-Treme

Postat: 13 juni 2008, 22:52
av Moddad
Saaand skrev:
Moddad skrev:Tjena!
Ska skaffa ett Gianelli T2 Enduro till min Derbi och undrar då lite över riskerna, har kvar luftburksplugg och "franska" strypningen mm. Kommer naturligtvis gå upp i storlek på munstycke men vilka andra risker finns det? Risk att motorn skär?
Ifall du har en X-treme så behöver du köpa en ostrypt cdi också ;)
Det förstår jag : >

Postat: 16 juni 2008, 20:05
av crosspirit_danne_
sitter det en sån på Derbi Senda r1 2001??

Postat: 16 juni 2008, 20:11
av bensinskalle
sitter du fransk strypning i Derbi över huvud taget? aldrig någonsin sett en....... Men de tar ju fan tre sekunder o plocka bort o sen är världen problemfri för dej igen ;)

Postat: 16 juni 2008, 22:00
av Moddad
bensinskalle skrev:sitter du fransk strypning i Derbi över huvud taget? aldrig någonsin sett en....... Men de tar ju fan tre sekunder o plocka bort o sen är världen problemfri för dej igen ;)
Mjo men ska det räcka så är det ju lungt...

Postat: 23 juni 2008, 06:21
av Svansson
Min x-trem 04 gör 65-70. Men jag har inte bytt min cdi. ioförsig köpte jag den beggad...

Postat: 23 juni 2008, 11:13
av LimmiL
han fråga inte hur fort det skulle gå xD

Postat: 23 juni 2008, 11:30
av MarcusAndersson
avgasrörstråden

Postat: 23 juni 2008, 11:59
av Henry
MarcusRRX skrev:avgasrörstråden
word