Tja! Kör endast på ett TK just nu men snart är den besiktad och då ska det vråltrimmas:P Haha eller inte för vill helst behålla original cylinder eller 70cc sport. Men har ni några tips på bra och hyfsat billig trimning?
Är tacksam för svar.
sålänge du håller dig inom "sport-klassen" så ska du inte behöva byta vev. skulle inte rekomendera dig att köra på en airsal om du vill behålla ditt TK. airsal e anpassat för MK thrower och är därmed en ganska lågvarvig cylinder, ditt TK är högvarvigt som F*n. ingen jättebra kombination. visst kommer den att gå fort men du kommer tappa mycket styrka och acc om du kombinerar dessa.
vad för sorts setup är du ute efter?
högvarvit för racing eller mer lågvarvigt för dagligt bruk och stunt?
om du vill behålla ditt TK skulle du kunna köpa dig en Hebo sport cylinder dom går utmärkt med TKrör.
Jag har mk, ostrypt cdi, 53 drev, sportluft på en Derbi x-race 05 . Tänkte byta förgasare till 19 mm. Måste man byta isugsplattan då? ellet funkar org. nån som vet????
Kör inte Tk med 70cc det hör du väll att det låter dumt
''70cc på ett 50cc rör, dvs ingen bra ideë men kör på
en
*19 förgasare
*Insug
*Luftburk
*Tk
*12/52 drevning
så kommer du kunna få upp den i ca 85 med bra axx
om du ställer in den rätt osv!
om du vill ha ut nån effekt så måste du byta insug också eftersom orginalinsuget är 14mm. det kommer inte bli minsta skillnad om du har orginalinsuget.
Ok triminsug blir det definitivt. men den gör 90 plus just kommer den att minska i toppfart med 19mm? jag vill ha en setup som går riktigt bra. Går att köra med nästan varje dag. O den ska helst dra alla andra moppar med:D Fast jag vill ha Tk:et kvar. Men håller verkligen original cylinder till detta? Måste ändå byta kolv snart så kanske lika bra o byta cylinder istället?