avgasportens diameter, utblåset eller "insidan"

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Filip9707
Elmoped

avgasportens diameter, utblåset eller "insidan"

Inlägg av Filip9707 »

Hej
ska snart bygga mig ett avstämt rör till min moped och läser därför twostroke performance tuning av graham bell.
och i boken har han skrivit att för att räkna ut header delen så ska man ta avgasportens diameter...
och min fråga är då, ska det vara avgasporten på utblåset eller den inne i cylinderloppet?
// Filip
MOS
NraknuP
Elmoped

Inlägg av NraknuP »

Matcha Avgasporten alltså utsidan där man sätter röret och inner porten då? Så får du samma :P
Tro int att NraknuP Far bort till helvetet :D Kommer som en Bajskorv till er igen!
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket

Inlägg av kjelle »

NraknuP skrev:Matcha Avgasporten alltså utsidan där man sätter röret och inner porten då? Så får du samma :P
Bild

Det borde vara diametern på utblåset, pröva att skriva in det värdet och se om smalaste delen av headern (altså den änden som kommer att ligga mot avgasporten) blir det samma! :)
Jävlar vad bra förklarat! :O har jusst vaknat..
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

det som är viktigt är att du får de korrekt uträknat efter avgasportens area, alltså hur många kvadratmillimeter din avgasport är, de gör ju att de blir avstämt för din cylinder,

diamtern på cylindern för att de inte ska skilja något mellan cylinder och avgasrör(blir röret smalare än cylindern så blire som en strypning)
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Skriv svar