Malossi, ett B-företag??

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Malossi, ett B-företag??

Inlägg av -ReM- »

Tjena

Rubriken är mest för att dra till sig blickar, men jag kan inte påstå att tanken aldrig slog mig.
Jag kommer att visa er några bilder på mina "Karbon" reeds från välkända Malossi som jag köpte i början av säsongen.
Det första jag vill poängtera med detta "klagomål" är att jag betalade över 200:- för 6 små bitar av kolfiber, som alla skulle vara av olika tjocklekar.
Då jag först öppnade den lilla asken där membranen förvarades var det inte det minsta tydligt vilka membran som hade vilken tjocklek, alla låg i en hög.
Jag, som då har tillgång till -och kan läsa av ett skjutmått på rätt sätt ville givetvis mäta dessa små kolbitar för att ta reda på vilka jag ska börja med. Två av de sex membranen skulle ha samma tjocklek, ett par med .30mm, ett par med .35mm och ett par .40mm.
Efter att ha mätt membranen noggrant stod det tydligt att jag fått 4st membran som var .35mm och 2st som var .40mm. Vart är mina .30mm membran?!

Då jag monterat två av membranen såg det ut såhär.
Uppmätt med bladmått är glipan ca 1mm stor, största tillåtna glipa "innan gamla membran byts ut" sägs väl vara 0.7mm, eller om det var 0.07?
Såhär såg alltså alla membran ut, utom ett!
Bild
Efter en lång tids funderan kom jag väl fram till att "det kanske ska vara så", så jag monterade ett par av membranen och körde igång.
Ett par månader senare såg ett utav de tidigare monterade membranen ut såhär.
Bild

Är det någon idé att reklamera eller ska jag räkna med att det stora företaget blivit "varma i kläderna" och börjat dra ned på kvaliteten?

/Alex
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

testa lämna reklamera. mina malossimembran (som jag hitta i ett gammalt motorblock fullt me vatten) har fungerat nu i snart ett år utan att någonsin kronglat
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

jag har då aldrig haft några problem med produkter från malossi någon gång men jag kan tänka mig att tillverkningsfel och paketeringsfel förekommer bland alla företag.

testa och reklamera du, är dom någorlunda seriösa så borde dom ju fixa det.
Användarens profilbild
chrillez
Hyper NisseN^

Inlägg av chrillez »

var lika dant med mina polini. inte alls bra kvalla är en liten glipa där upp ;) så jag höll fast de där upp med fingret och drog åt lite löst så löste det sig :)
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

saile96 skrev:testa lämna reklamera. mina malossimembran (som jag hitta i ett gammalt motorblock fullt me vatten) har fungerat nu i snart ett år utan att någonsin kronglat
Demuz skrev:jag har då aldrig haft några problem med produkter från malossi någon gång men jag kan tänka mig att tillverkningsfel och paketeringsfel förekommer bland alla företag.

testa och reklamera du, är dom någorlunda seriösa så borde dom ju fixa det.
Jag ska testa reklamera, frågan är ju om man skickar mailet till twostroke.se som jag köpte produkten av och låter dem vidarebefodra till "högre makter" eller om det finns en kortare väg att gå?
chrillez skrev:var lika dant med mina polini. inte alls bra kvalla är en liten glipa där upp ;) så jag höll fast de där upp med fingret och drog åt lite löst så löste det sig :)
Svindåligt är vad det är. Jag var redan tveksam då jag tänkt köpa membranen då de var ganska dyra enligt mig, så det känns inte precis bättre när de inte ens är ordentligt gjorda.
Skulle aldrig få för mig att försöka böja i en bit kolfiber då jag inte har en aning om när den brister. :P
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Tror inte att man ska klaga på malossi som företag, ett av dom största företagen.

Givetvis har inte du gjort något fel, men det kan vara så att dom producerat x antal felaktiga produket.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Testa att beställa rakt från Italien.
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

DEA!! skrev:Tror inte att man ska klaga på malossi som företag, ett av dom största företagen.

Givetvis har inte du gjort något fel, men det kan vara så att dom producerat x antal felaktiga produket.
Klaga är någonting bra då man fått dåliga produkter tycker jag :P

Självklart kan det vara så, och jag hade gärna glömt allt om det gällde ett av mina sex membran, men fem av sex membran var sneda..
Jag drar ett mail till twostroke.se imorgon och skickar med bilderna till den som nu svarar på mitt mail. Förhoppningsvis bryr de sig om vad jag säger, och i annat fall talar jag om för dem att de just förlorat en kund.
Nu kanske de inte bryr sig så mycket om att förlora EN kund, men det är bättre än inget i värsta fall.
JagHarEnDerbi skrev:Testa att beställa rakt från Italien.
Hade jag vetat hur man gör det hade jag antagligen skippat att beställa från diverse återförsäljare här i Sverige.

Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Jag och Dinozzan har beställt Malossi membran utan några problem alls. Har faktiskt aldrig haft några problem med Malossi och jag försöker hålla mig till de så gott som möjligt bara så folk här inne tror att Malossi håller någon slags TNT kvalitet. Även om detta var helt fel av dom.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Mina membran var också skrot...

Ett som skulle vara 0.35 var 0.45, och ett var .30

Men andra produkter jag har köpt har varit finfint.

Tycker dock inte att det är ett dåligt företag för det, alla företag kan göra misstag
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

ett annat problem som förekommer när de blir en glipa på nya reeds är att man drar åt skruvarna för hårt. materialet i dessa är alltså glasfiber eller kolfiber, och de brister under tryck. vilket kan förklara att de slår sig.

och anledningen till att de fransar sig är för att dom har monterats på fel sorts membran, dom där är gjorda för att ha tätning mot ett gummibelaggt membran(som malossi har på sina membran)

org har väl metall eller plast/glasfiber, och de klarar påfrestningen.

vettefan varför om säljer detta till org membrankorgen.

så istället för att betala 200 spänn för ett par reeds, så kan du köpa ett helt nytt membran för 250-300kr som håller garanterat längre.

Mvh Lennart Tuning
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

Kör på ett VL15 från malossi och har fungerat 100% hela tiden i 2 år nu. Hade du varit smart från första början så skulle du inte ha monterat det och skickat klagomålet till www.twostroke.se eller vart du nu beställt det ifrån :) Som ovanstående säger så kanske du inte heller har passat ihop dom med just rätt grejer heller, lätt hänt att det kan få dåliga följder då som du nu fått :P Öppna plånboken lite och köp ett VL15, fungerar så jädra bra! :)
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Skriv svar