Rubriken är mest för att dra till sig blickar, men jag kan inte påstå att tanken aldrig slog mig.
Jag kommer att visa er några bilder på mina "Karbon" reeds från välkända Malossi som jag köpte i början av säsongen.
Det första jag vill poängtera med detta "klagomål" är att jag betalade över 200:- för 6 små bitar av kolfiber, som alla skulle vara av olika tjocklekar.
Då jag först öppnade den lilla asken där membranen förvarades var det inte det minsta tydligt vilka membran som hade vilken tjocklek, alla låg i en hög.
Jag, som då har tillgång till -och kan läsa av ett skjutmått på rätt sätt ville givetvis mäta dessa små kolbitar för att ta reda på vilka jag ska börja med. Två av de sex membranen skulle ha samma tjocklek, ett par med .30mm, ett par med .35mm och ett par .40mm.
Efter att ha mätt membranen noggrant stod det tydligt att jag fått 4st membran som var .35mm och 2st som var .40mm. Vart är mina .30mm membran?!
Då jag monterat två av membranen såg det ut såhär.
Uppmätt med bladmått är glipan ca 1mm stor, största tillåtna glipa "innan gamla membran byts ut" sägs väl vara 0.7mm, eller om det var 0.07?
Såhär såg alltså alla membran ut, utom ett!

Efter en lång tids funderan kom jag väl fram till att "det kanske ska vara så", så jag monterade ett par av membranen och körde igång.
Ett par månader senare såg ett utav de tidigare monterade membranen ut såhär.

Är det någon idé att reklamera eller ska jag räkna med att det stora företaget blivit "varma i kläderna" och börjat dra ned på kvaliteten?
/Alex