Tjenare, pluggade ur Rieju Drac -03:an och gick väldigt bra, lyckades dra upp den ordentligt om jag vågar. Jag hade tänkt eftersom jag inte har så mycket att stunta med än, att jag ska köra med tolva tills jag skaffar trimrör eller liknande (får egentligen inte ens trimma). Men jag hade tänkt att jag skulle fixa en liten tolva inskärd i bakskärmen och ett bakbromshandtag.
Frågor:
-Hur gör jag för att montera ett extra handtag + bromsok?
Jag tänkte att om jag skaffar tolva så kan jag ju köra längre wheelies kanske cirkel också.
Mårten Odlöw skrev:tror Rieju drac blir svår att stunta med. men du kan ju alltid träna
Jag har fått upp den, och jag vet en massa personer som kör Drac på bakan. Det är bara att jag inte har trimrör som gör att jag måste försöka fixa en tolva så jag kan verkligen dra upp den
du måste inte ha trimrör för att stunta och inte heller en beta
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QcwdcXD2FMQ[/youtube]
en DT med orginal rör urpluggat och 50cc det är mesta dels teknik.
och DT är inte en sådan bra stunt moppe då den är tung.
har för mig att VictorH körde orginal rör förut på sin DT.
FreZz skrev:du måste inte ha trimrör för att stunta och inte heller en beta
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QcwdcXD2FMQ[/youtube]
en DT med orginal rör urpluggat och 50cc det är mesta dels teknik.
och DT är inte en sådan bra stunt moppe då den är tung.
har för mig att VictorH körde orginal rör förut på sin DT.
Jo precis, det är just bara att jag vill få dit en bakbroms på handtaget så jag kan börja köra tolva, jag har lyckats dragit upp den normalsittandes men då har nästan hela 1:a växeln gått. Om jag hade haft tolva så hade inte det varit ett problem. Men vill fortfarande ha handtagsbroms (är lite paranoid)
FreZz skrev:du måste inte ha trimrör för att stunta och inte heller en beta
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QcwdcXD2FMQ[/youtube]
en DT med orginal rör urpluggat och 50cc det är mesta dels teknik.
och DT är inte en sådan bra stunt moppe då den är tung.
har för mig att VictorH körde orginal rör förut på sin DT.[/spoiler]
Jo precis, det är just bara att jag vill få dit en bakbroms på handtaget så jag kan börja köra tolva, jag har lyckats dragit upp den normalsittandes men då har nästan hela 1:a växeln gått. Om jag hade haft tolva så hade inte det varit ett problem. Men vill fortfarande ha handtagsbroms (är lite paranoid)
det är inte så svårt här har du en guide. http://www.twostrokerider.se/bakbroms-p ... -31slash3/
du skruvar på ett till broms ok på det som du har nu, dra sedan slangen till styret och sätt ett till broms handtag där.
tyvärr så vet jag inte exakt hur man ska göra då jag inte har det.
släng iväg ett PM till VictorH så kan han nog hjälpa dig mer än mig då han har gjort det.
FreZz skrev:du måste inte ha trimrör för att stunta och inte heller en beta
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QcwdcXD2FMQ[/youtube]
en DT med orginal rör urpluggat och 50cc det är mesta dels teknik.
och DT är inte en sådan bra stunt moppe då den är tung.
har för mig att VictorH körde orginal rör förut på sin DT.[/spoiler]
Jo precis, det är just bara att jag vill få dit en bakbroms på handtaget så jag kan börja köra tolva, jag har lyckats dragit upp den normalsittandes men då har nästan hela 1:a växeln gått. Om jag hade haft tolva så hade inte det varit ett problem. Men vill fortfarande ha handtagsbroms (är lite paranoid)
det är inte så svårt här har du en guide. http://www.twostrokerider.se/bakbroms-p ... -31slash3/
du skruvar på ett till broms ok på det som du har nu, dra sedan slangen till styret och sätt ett till broms handtag där.
tyvärr så vet jag inte exakt hur man ska göra då jag inte har det.
släng iväg ett PM till VictorH så kan han nog hjälpa dig mer än mig då han har gjort det.
Victorh skrev:Org röret med 11-60 drevning är skit skönt att stunta med ringar osv. själv har jag kört utan tolva så inga behov det heller.
Hb är bra att ha googla lite på handbroms system hittar du nog
btw dt är ju förfan inte alls tunga domdär 5kg:na som skiljer sig så beror väl på egen vikt...
Okej tack för tips, men en tolva skulle vara bra och ha, jag kan i princip nå upp till ungefär balanspunkt när jag rycker upp den sittandes, men då har jag förbrukat första växeln. Tänkte då att om jag har en tolva så kan jag ju ha ännu mer bakvikt. Det är väl mer bara att jag är lite mesig av mig när det gäller att få upp den, så en stadig högerfot på tolvan skulle hjälpa.
Victorh skrev:Org röret med 11-60 drevning är skit skönt att stunta med ringar osv. själv har jag kört utan tolva så inga behov det heller.
Hb är bra att ha googla lite på handbroms system hittar du nog
btw dt är ju förfan inte alls tunga domdär 5kg:na som skiljer sig så beror väl på egen vikt...
Okej tack för tips, men en tolva skulle vara bra och ha, jag kan i princip nå upp till ungefär balanspunkt när jag rycker upp den sittandes, men då har jag förbrukat första växeln. Tänkte då att om jag har en tolva så kan jag ju ha ännu mer bakvikt. Det är väl mer bara att jag är lite mesig av mig när det gäller att få upp den, så en stadig högerfot på tolvan skulle hjälpa.
själv stog jag bara på bänkfortsättningen i början men brukar själv med org rör rycka upp på 2:an sittande lättare så
Victorh skrev:Org röret med 11-60 drevning är skit skönt att stunta med ringar osv. själv har jag kört utan tolva så inga behov det heller.
Hb är bra att ha googla lite på handbroms system hittar du nog
btw dt är ju förfan inte alls tunga domdär 5kg:na som skiljer sig så beror väl på egen vikt...
Okej tack för tips, men en tolva skulle vara bra och ha, jag kan i princip nå upp till ungefär balanspunkt när jag rycker upp den sittandes, men då har jag förbrukat första växeln. Tänkte då att om jag har en tolva så kan jag ju ha ännu mer bakvikt. Det är väl mer bara att jag är lite mesig av mig när det gäller att få upp den, så en stadig högerfot på tolvan skulle hjälpa.
själv stog jag bara på bänkfortsättningen i början men brukar själv med org rör rycka upp på 2:an sittande lättare så
Hm, min orkar 1:an sittandes och 2:an om jag rycker som en jude.