motorn behöver rätt blandning av bensin och luft för att den ska gå bra. detta är olika från moped till moped.
när man gasar släpps mer bränsle igenom vilket gör att den går fortare.
choken stryper luften så att den får mer bensin. detta är bra när den är kall bland annat.
iom att den dör när du gasar och går bättre med choke så kulle jag tippa på att den helt enkelt får för lite bensin i blandningen! det är ganska pilligt för en oerfaren men det går lätt när man kan det
Huvudmunstycket som mura skrev sitter i förgasaren och bestämmer hur mycket bensin som släpps igenom. större munstycke och den får mer bensin och borde då gå bättre för dig!
finns även en luftskruv som reglerar luften som släpps in. den kan man skruuva på.
Jag tycker att du först och främst tar av förgasaren och lägger den i diselbad över natten. då blir den ren. sen tar du och skruvar fast igen och testar. händer det inget tar du bort luftfiltret och tejpar för insuget en aning så att den inte får mer luft. händer inget då byter du upp dig i storlek på munstycke.
Tycker du ska hitta någon bra guide på hur man ställer in förgasaren. min beskrivning var nog lite suddig