Sida 1 av 1
Pluggen i avgasröret löst
Postat: 18 november 2012, 15:28
av nordfjell
Tjenare, när jag skulle åka igår så lossnade pluggen i röret. Vad kan hända när den ligger där och jag åker ? kan något gå sönder ? kan inte häller skruva upp röret för skruvarna är trasiga.
/mvh nordfjell
Re: Pluggen i avgasröret löst
Postat: 18 november 2012, 16:00
av Rangad
nordfjell skrev:Tjenare, när jag skulle åka igår så lossnade pluggen i röret. Vad kan hända när den ligger där och jag åker ? kan något gå sönder ? kan inte häller skruva upp röret för skruvarna är trasiga.
/mvh nordfjell
Om den hamnar fel så kan den kanske proppa igen röret helt och hållet, eller så skär din cylinder för att du nu får mer kraft i motorn med en snål bränsleblandning! Byt munstycke eller få ut den!
Postat: 18 november 2012, 16:13
av nordfjell
tror du det skadar om jag åker i kanske en timma ?
Postat: 18 november 2012, 16:17
av theander
nordfjell skrev:tror du det skadar om jag åker i kanske en timma ?
det skaddar nog inte så länge du inte pinnar sönder motorn dvs ligger på full gas hela tiden

annars kan de sluta så här med värme nyp

Postat: 18 november 2012, 16:27
av YamahaMarcus
Jävla tjöt om att byta munstycke annars skär mopeden.
Satan den lär inte skära på flera tusen mils avstånd.. Möjligtvis om du trimmar ur skiten med lite nya grejer som ny cylinder, ny förgasare, effektrör osv....
Men urpluggat så äre inte livsfarligt att köra med original munstycke ett tag den skär inte på så kort tid. Så ja du kan köra 1 timme utan att byta.
Postat: 18 november 2012, 16:40
av NOName?
exakt som marcus sa, jag körde 3tkm med org munstycke urpluggat. nu har jag bytt och ingen skada är skedd
Postat: 18 november 2012, 16:59
av saile96
YamahaMarcus skrev:Jävla tjöt om att byta munstycke annars skär mopeden.
Satan den lär inte skära på flera tusen mils avstånd.. Möjligtvis om du trimmar ur skiten med lite nya grejer som ny cylinder, ny förgasare, effektrör osv....
Men urpluggat så äre inte livsfarligt att köra med original munstycke ett tag den skär inte på så kort tid. Så ja du kan köra 1 timme utan att byta.
skojar du eller?
får inte moppen rätt blandning blir grejerna så varma att det värmenyper eller skadas.
så byt munstycke och se glad ut och kör

Postat: 18 november 2012, 17:15
av YamahaMarcus
Saile96 det är möjligt att mopeden värmenyper, Men det gör den inte på ett bra tag, jag körde min moped med original munstycke i flera veckor innan jag bytade upp det. Ingen skada skedd, Har även en kompis dock är han 19 nu men när han hade moped så körde han i 2 år med effektrör utan att byta munstycke, det funkade.
Men sen finns det ju dom små riskerna att mopeden kan nypa men då beror det ofta på andra saker i sammanhang med munstycket

Postat: 18 november 2012, 17:22
av ZX
Om man bara har dratt pluggen i avgasröre så är det inte ett måste att byta munstycke men det blir inte sämre om man gör de
Postat: 18 november 2012, 17:24
av saile96
YamahaMarcus skrev:Saile96 det är möjligt att mopeden värmenyper, Men det gör den inte på ett bra tag, jag körde min moped med original munstycke i flera veckor innan jag bytade upp det. Ingen skada skedd, Har även en kompis dock är han 19 nu men när han hade moped så körde han i 2 år med effektrör utan att byta munstycke, det funkade.
Men sen finns det ju dom små riskerna att mopeden kan nypa men då beror det ofta på andra saker i sammanhang med munstycket

har man för litet munstycke så går cylindern för snålt och av friktionen blir det så varmt att det nyper vilket skadar grejerna...
sen om grejerna har hållit för dig så beror det på att du har haft för stort från början.
Postat: 18 november 2012, 17:37
av TuZx
YamahaMarcus skrev:Saile96 det är möjligt att mopeden värmenyper, Men det gör den inte på ett bra tag, jag körde min moped med original munstycke i flera veckor innan jag bytade upp det. Ingen skada skedd, Har även en kompis dock är han 19 nu men när han hade moped så körde han i 2 år med effektrör utan att byta munstycke, det funkade.
Men sen finns det ju dom små riskerna att mopeden kan nypa men då beror det ofta på andra saker i sammanhang med munstycket

tog 80mil innan min skärde med orginal munstycket^^
Postat: 18 november 2012, 17:46
av Börniee
Hade orginal i min aerox med trimrör!! Skar aldrig^^

Postat: 18 november 2012, 17:54
av TuZx
Niklas Berntsson skrev:Hade orginal i min aerox med trimrör!! Skar aldrig^^

nä men värme lampan lös efter en bake^^
Postat: 18 november 2012, 17:55
av Börniee
TuZx skrev:Niklas Berntsson skrev:Hade orginal i min aerox med trimrör!! Skar aldrig^^

nä men värme lampan lös efter en bake^^
Hahahahahaha aaaaa

^^
Det var nog nära att den värmenöpte där ^^ och i alla andra backar ^^

Postat: 18 november 2012, 18:09
av TuZx
Niklas Berntsson skrev:TuZx skrev:Niklas Berntsson skrev:Hade orginal i min aerox med trimrör!! Skar aldrig^^

nä men värme lampan lös efter en bake^^
Hahahahahaha aaaaa

^^
Det var nog nära att den värmenöpte där ^^ och i alla andra backar ^^

hahaha vart ett par stopp ner till kungälv^^
Postat: 18 november 2012, 18:10
av Börniee
TuZx skrev:Niklas Berntsson skrev:TuZx skrev:
nä men värme lampan lös efter en bake^^
Hahahahahaha aaaaa

^^
Det var nog nära att den värmenöpte där ^^ och i alla andra backar ^^

hahaha vart ett par stopp ner till kungälv^^
Aa

och kyla av moppen med vattenflaskan ^^ HAHAHAHAHHA
Postat: 18 november 2012, 18:25
av Pulze
Niklas Berntsson skrev:TuZx skrev:Niklas Berntsson skrev:
Hahahahahaha aaaaa

^^
Det var nog nära att den värmenöpte där ^^ och i alla andra backar ^^

hahaha vart ett par stopp ner till kungälv^^
Aa

och kyla av moppen med vattenflaskan ^^ HAHAHAHAHHA
du funderade alldrig på att byta m unstycke

Postat: 18 november 2012, 18:27
av Börniee
Pulze skrev:Niklas Berntsson skrev:TuZx skrev:
hahaha vart ett par stopp ner till kungälv^^
Aa

och kyla av moppen med vattenflaskan ^^ HAHAHAHAHHA
du funderade alldrig på att byta munstycke

Jodå

men inte då^^
Postat: 18 november 2012, 18:50
av GreckE
saile96 skrev:YamahaMarcus skrev:Saile96 det är möjligt att mopeden värmenyper, Men det gör den inte på ett bra tag, jag körde min moped med original munstycke i flera veckor innan jag bytade upp det. Ingen skada skedd, Har även en kompis dock är han 19 nu men när han hade moped så körde han i 2 år med effektrör utan att byta munstycke, det funkade.
Men sen finns det ju dom små riskerna att mopeden kan nypa men då beror det ofta på andra saker i sammanhang med munstycket

har man för litet munstycke så går cylindern för snålt och av friktionen blir det så varmt att det nyper vilket skadar grejerna...
sen om grejerna har hållit för dig så beror det på att du har haft för stort från början.
satan vad du upprepar.. vi vet vad som KAN hända och hur det händer, Men jag känner många som kör med effektrör (annars orginal) med orginalmunstycket och det har funkat och funkar hur bra som helst!
Postat: 18 november 2012, 19:00
av saile96
GreckE skrev:saile96 skrev:YamahaMarcus skrev:Saile96 det är möjligt att mopeden värmenyper, Men det gör den inte på ett bra tag, jag körde min moped med original munstycke i flera veckor innan jag bytade upp det. Ingen skada skedd, Har även en kompis dock är han 19 nu men när han hade moped så körde han i 2 år med effektrör utan att byta munstycke, det funkade.
Men sen finns det ju dom små riskerna att mopeden kan nypa men då beror det ofta på andra saker i sammanhang med munstycket

har man för litet munstycke så går cylindern för snålt och av friktionen blir det så varmt att det nyper vilket skadar grejerna...
sen om grejerna har hållit för dig så beror det på att du har haft för stort från början.
satan vad du upprepar.. vi vet vad som KAN hända och hur det händer, Men jag känner många som kör med effektrör (annars orginal) med orginalmunstycket och det har funkat och funkar hur bra som helst!
upprepar då dom flesta inte värkar fatta
då förstår jag värför det ploppar upp massa trådar värför min cylinder skar...
jag har sagt mitt! nu e det upp till er att ta åt er
Postat: 19 november 2012, 16:36
av Mura
felpost låser!