Köra in cylinder..?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Köra in cylinder..?

Inlägg av TechnoMen »

Tja, vet att de kommer upp många frågor om hur man kör in en cylinder men jag har fått tag på en billig stage6 70cc streetrace den har bara gått 2 mil för sen tog pappan av den för killen fick inte trimma.. xD Iaf på TS står de ju på vissa cylindrar att man borde sätta på en större förgasare för att få bättre kylning men jag har tänk att ha 12mm org tills jag får mer pengar.. Men borde jag vara extra försiktig med inkörningen då? Hur många mil borde jag köra på 70% gas? osv.. :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

så länge den är bra inställd spelar de knappt någon roll, se till så den är rätt inställd sen låt den stå på tomgång tills den blir varm sen låt den kallna sen gör samma sätt sen ut och kör,

sen är de alltid bra att låta den stå på tomgång någon min innan man drar ut och kör så den hinner bli varm!
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

david96 skrev:så länge den är bra inställd spelar de knappt någon roll, se till så den är rätt inställd sen låt den stå på tomgång tills den blir varm sen låt den kallna sen gör samma sätt sen ut och kör,

sen är de alltid bra att låta den stå på tomgång någon min innan man drar ut och kör så den hinner bli varm!
Men jag måste ju ställa in den.. Men vad tror du jag behöver för munstycke har ju som sagt 12mm org :)

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

TechnoMen skrev:
david96 skrev:så länge den är bra inställd spelar de knappt någon roll, se till så den är rätt inställd sen låt den stå på tomgång tills den blir varm sen låt den kallna sen gör samma sätt sen ut och kör,

Men jag måste ju ställa in den.. Men vad tror du jag behöver för munstycke har ju som sagt 12mm org :)
hela setupen ? fall den går bra nu så börja med 10-15+
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

david96 skrev:
TechnoMen skrev:

hela setupen ? fall den går bra nu så börja med 10-15+
Allt orginal, dragen plugg, kapad blindtarm, dragit skorsten och borrat lite i burken :) Och gått upp 8 storlekar på munstycke och den går skit bra :) Har 70 i munstycke nu :)

Bild
stuuntar´n
Svårstartad skrothög

Inlägg av stuuntar´n »

när man ställer in förgasaren med 70cc hur ska man göra då? man kan ju inte veta vilket munstycke man ska ha för att man får inte gasa fullt innan inkörning?
kan du gasa fullt har du trimmat för lite...

don´t drink and drive because you can spill...
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

stuuntar´n skrev:när man ställer in förgasaren med 70cc hur ska man göra då? man kan ju inte veta vilket munstycke man ska ha för att man får inte gasa fullt innan inkörning?
du går ju upp ca 10-15 storlekar sen märker du ju fall den går bra och jo du kan gasa fullt så länge den är varm och inte är allt för dåligt isntälld
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

stuuntar´n skrev:när man ställer in förgasaren med 70cc hur ska man göra då? man kan ju inte veta vilket munstycke man ska ha för att man får inte gasa fullt innan inkörning?
Klart man får ( och ska )!!
Du ska varva ur den lite gran ibland men bara inte för länge ;)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Du ska köra in den 50 mil om du är riktigt noga, sen ska du smörja in kolv och cylinder med 2t olja vid montering, sen ju mindre gas du kör med ju bättre är det så försök att hålla 0-70% och försök inte att ligga på samma varvtal hela tiden utan variera sen kan du köra med 3% olja dom första 20milen för att vara på den säkra sidan :) men gasa fullt i 5 sec sen släpp gasen lite ibland kanske var 5de mil :)

om du har 70 munstycke nu så gå upp till 90-100, då borde du få svart stift och sen går du ner tills du har oboybrunt, för du ska inte köra med förlitet munstycke det kan skada cylinder ! :)
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

tack! :)

Bild
Skriv svar