Sida 1 av 1

TGS-2012 Stunt

Postat: 15 november 2012, 20:20
av derbigurra
Tja grabbar! Ihop klipp från 2012! Kommentera vad ni tycker. Enjoy :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_a5Ib2dU ... re=g-all-u[/youtube]

Postat: 15 november 2012, 20:28
av moliki
najs :D

Postat: 15 november 2012, 20:32
av Rieju_Jacob
Nayyan!

Postat: 15 november 2012, 21:21
av Manny
Nice :)

Postat: 15 november 2012, 21:47
av jack.lofgren
fränt ;)

Postat: 16 november 2012, 16:00
av derbigurra
jack.lofgren skrev:fränt ;)
Tack :D

Postat: 16 november 2012, 16:56
av Pulze
derbigurra skrev:
jack.lofgren skrev:fränt ;)
Tack :D
Setup på derbin? :)

Postat: 16 november 2012, 17:36
av RammeA
fett nice :D

Postat: 18 november 2012, 11:57
av derbigurra
Pulze skrev:
derbigurra skrev:
jack.lofgren skrev:fränt ;)
Tack :D
Setup på derbin? :)
Klippen med Ch:n så är den 100% orginal i resten av klippen kör jag me metrakit thrower. :)

Postat: 18 november 2012, 12:08
av Pulze
derbigurra skrev:
Pulze skrev:
derbigurra skrev: Tack :D
Setup på derbin? :)
Klippen med Ch:n så är den 100% orginal i resten av klippen kör jag me metrakit thrower. :)
Okej :) ska köpa en Derbi idag eller imorgon och har tänkt att börja stunta :) hur är dom att stunta uppluggade?

Postat: 18 november 2012, 12:31
av suzukiwheelier
Pulze skrev:
derbigurra skrev:
Pulze skrev: Setup på derbin? :)
Klippen med Ch:n så är den 100% orginal i resten av klippen kör jag me metrakit thrower. :)
Okej :) ska köpa en Derbi idag eller imorgon och har tänkt att börja stunta :) hur är dom att stunta uppluggade?
de ska väl gå bra urpluggat men tips är ju att byta till lättare drev så du får bättre acc

Postat: 18 november 2012, 12:39
av Pulze
suzukiwheelier skrev:
Pulze skrev:
derbigurra skrev: Klippen med Ch:n så är den 100% orginal i resten av klippen kör jag me metrakit thrower. :)
Okej :) ska köpa en Derbi idag eller imorgon och har tänkt att börja stunta :) hur är dom att stunta uppluggade?
de ska väl gå bra urpluggat men tips är ju att byta till lättare drev så du får bättre acc
Vad för drev rekomenderar du då?

Postat: 18 november 2012, 13:36
av suzukiwheelier
Pulze skrev:
suzukiwheelier skrev:
Pulze skrev: Okej :) ska köpa en Derbi idag eller imorgon och har tänkt att börja stunta :) hur är dom att stunta uppluggade?
de ska väl gå bra urpluggat men tips är ju att byta till lättare drev så du får bättre acc
Vad för drev rekomenderar du då?
beror på vad dina orginaldrev är ;)

Postat: 18 november 2012, 14:14
av derbigurra
suzukiwheelier skrev:
Pulze skrev:
suzukiwheelier skrev: de ska väl gå bra urpluggat men tips är ju att byta till lättare drev så du får bättre acc
Vad för drev rekomenderar du då?
beror på vad dina orginaldrev är ;)
Jag själv körde 12/53 när jag hade pluggat orginal rör så det ska väll gå att köra på samma :)

Postat: 18 november 2012, 14:16
av Pulze
derbigurra skrev:
suzukiwheelier skrev:
Pulze skrev: Vad för drev rekomenderar du då?
beror på vad dina orginaldrev är ;)
Jag själv körde 12/53 när jag hade pluggat orginal rör så det ska väll gå att köra på samma :)
Funka det bra att dra upp den på bakan då? :)

Postat: 18 november 2012, 15:49
av suzukiwheelier
Pulze skrev:
derbigurra skrev:
suzukiwheelier skrev: beror på vad dina orginaldrev är ;)
Jag själv körde 12/53 när jag hade pluggat orginal rör så det ska väll gå att köra på samma :)
Funka det bra att dra upp den på bakan då? :)
de ska väl gå lätt om du kan ;) men om 53 är orginal rekommenderar jag 58-62 bakdrev med urpluggat. Du får den mycket lättare upp då!

Postat: 18 november 2012, 16:12
av derbigurra
suzukiwheelier skrev:
Pulze skrev:
derbigurra skrev: Jag själv körde 12/53 när jag hade pluggat orginal rör så det ska väll gå att köra på samma :)
Funka det bra att dra upp den på bakan då? :)
de ska väl gå lätt om du kan ;) men om 53 är orginal rekommenderar jag 58-62 bakdrev med urpluggat. Du får den mycket lättare upp då!
Nej 53 är inte orginal...på Senda sitter det 65 drev som orginal. Jag kan säga såhär att det kommer bli skit svårt som nybörjare att köra orginal.

Postat: 18 november 2012, 16:20
av suzukiwheelier
derbigurra skrev:
suzukiwheelier skrev:
Pulze skrev: Funka det bra att dra upp den på bakan då? :)
de ska väl gå lätt om du kan ;) men om 53 är orginal rekommenderar jag 58-62 bakdrev med urpluggat. Du får den mycket lättare upp då!
Nej 53 är inte orginal...på Senda sitter det 65 drev som orginal. Jag kan säga såhär att det kommer bli skit svårt som nybörjare att köra orginal.
Ok, vet inte mycke om derbis. Men han skulle ju ha urpluggat ;) du kommer troligtvis inte få upp den så lätt som du tror, för urpluggat är ändå för lite setup för en nybörjare. När ja va 12 och körde me 50sport kom ja ju på hur man fik upp den men lätt var de inte, men när ja sedan la på 80 cylinder då jäklar va de lätt,, ställ dig upp släpp kopplingen på höga varv och direkt du kommer upp sätt dig ner igen ;) när du väl är uppe måste du ju kunna hantera broms/koppling och du kommer troligtvis dra över många ggr innan du lär dig. Men om du ska ha urpluggat vassego. De går ju men de blir ju svårare. Har själv prövat köra orginal på bakan å de går ju, men jag kan ju tekniken så har de lättare ;). Så tips börja me trimmat å byt ner dg när du kan!

Postat: 18 november 2012, 16:30
av Pulze
[spoiler]
suzukiwheelier skrev:
derbigurra skrev:
suzukiwheelier skrev: de ska väl gå lätt om du kan ;) men om 53 är orginal rekommenderar jag 58-62 bakdrev med urpluggat. Du får den mycket lättare upp då!
Nej 53 är inte orginal...på Senda sitter det 65 drev som orginal. Jag kan säga såhär att det kommer bli skit svårt som nybörjare att köra orginal.
Ok, vet inte mycke om derbis. Men han skulle ju ha urpluggat ;) du kommer troligtvis inte få upp den så lätt som du tror, för urpluggat är ändå för lite setup för en nybörjare. När ja va 12 och körde me 50sport kom ja ju på hur man fik upp den men lätt var de inte, men när ja sedan la på 80 cylinder då jäklar va de lätt,, ställ dig upp släpp kopplingen på höga varv och direkt du kommer upp sätt dig ner igen ;) när du väl är uppe måste du ju kunna hantera broms/koppling och du kommer troligtvis dra över många ggr innan du lär dig. Men om du ska ha urpluggat vassego. De går ju men de blir ju svårare. Har själv prövat köra orginal på bakan å de går ju, men jag kan ju tekniken så har de lättare ;). Så tips börja me trimmat å byt ner dg när du kan!
[/spoiler]

Jag hade gärna kört mer trimmat om jag fick och hade råd. Mamma är ganska emot trimning :( Har du nå tips på nått billigt man kan göra för typ 1000kr? :)

Postat: 18 november 2012, 16:32
av suzukiwheelier
Pulze skrev:[spoiler]
suzukiwheelier skrev:
derbigurra skrev: Nej 53 är inte orginal...på Senda sitter det 65 drev som orginal. Jag kan säga såhär att det kommer bli skit svårt som nybörjare att köra orginal.
Ok, vet inte mycke om derbis. Men han skulle ju ha urpluggat ;) du kommer troligtvis inte få upp den så lätt som du tror, för urpluggat är ändå för lite setup för en nybörjare. När ja va 12 och körde me 50sport kom ja ju på hur man fik upp den men lätt var de inte, men när ja sedan la på 80 cylinder då jäklar va de lätt,, ställ dig upp släpp kopplingen på höga varv och direkt du kommer upp sätt dig ner igen ;) när du väl är uppe måste du ju kunna hantera broms/koppling och du kommer troligtvis dra över många ggr innan du lär dig. Men om du ska ha urpluggat vassego. De går ju men de blir ju svårare. Har själv prövat köra orginal på bakan å de går ju, men jag kan ju tekniken så har de lättare ;). Så tips börja me trimmat å byt ner dg när du kan!
[/spoiler]

Jag hade gärna kört mer trimmat om jag fick och hade råd. Mamma är ganska emot trimning :( Har du nå tips på nått billigt man kan göra för typ 1000kr? :)
köp begagnat kan du få tag på en lite större fögg å ett trimrör, samt köp ostrypt cdi om den är strypt ;)

Postat: 18 november 2012, 16:48
av Pulze
suzukiwheelier skrev:
Pulze skrev:[spoiler]
suzukiwheelier skrev: Ok, vet inte mycke om derbis. Men han skulle ju ha urpluggat ;) du kommer troligtvis inte få upp den så lätt som du tror, för urpluggat är ändå för lite setup för en nybörjare. När ja va 12 och körde me 50sport kom ja ju på hur man fik upp den men lätt var de inte, men när ja sedan la på 80 cylinder då jäklar va de lätt,, ställ dig upp släpp kopplingen på höga varv och direkt du kommer upp sätt dig ner igen ;) när du väl är uppe måste du ju kunna hantera broms/koppling och du kommer troligtvis dra över många ggr innan du lär dig. Men om du ska ha urpluggat vassego. De går ju men de blir ju svårare. Har själv prövat köra orginal på bakan å de går ju, men jag kan ju tekniken så har de lättare ;). Så tips börja me trimmat å byt ner dg när du kan!
[/spoiler]

Jag hade gärna kört mer trimmat om jag fick och hade råd. Mamma är ganska emot trimning :( Har du nå tips på nått billigt man kan göra för typ 1000kr? :)
köp begagnat kan du få tag på en lite större fögg å ett trimrör, samt köp ostrypt cdi om den är strypt ;)
Typ 17,5mm och thrower? Men måste man inte hålla på i ställa in förgasaren osv?

Postat: 18 november 2012, 17:16
av suzukiwheelier
Pulze skrev:
suzukiwheelier skrev:
Pulze skrev:[spoiler][/spoiler]

Jag hade gärna kört mer trimmat om jag fick och hade råd. Mamma är ganska emot trimning :( Har du nå tips på nått billigt man kan göra för typ 1000kr? :)
köp begagnat kan du få tag på en lite större fögg å ett trimrör, samt köp ostrypt cdi om den är strypt ;)
Typ 17,5mm och thrower? Men måste man inte hålla på i ställa in förgasaren osv?
inställningar är inge problem om du kan, kom ihåg luftskruven ett och ett halvt varv utskruvad att börja med och tändstiftet ska va oboybrunt när du har rätt munstycke ;) och om du får tag på e technigas e-nox är det att rekommendera

Postat: 18 november 2012, 17:26
av Pulze
suzukiwheelier skrev:
Pulze skrev:
suzukiwheelier skrev: köp begagnat kan du få tag på en lite större fögg å ett trimrör, samt köp ostrypt cdi om den är strypt ;)
Typ 17,5mm och thrower? Men måste man inte hålla på i ställa in förgasaren osv?
inställningar är inge problem om du kan, kom ihåg luftskruven ett och ett halvt varv utskruvad att börja med och tändstiftet ska va oboybrunt när du har rätt munstycke ;) och om du får tag på e technigas e-nox är det att rekommendera
Är det lågvarvigt? :)
Vad ska jag börja med för munstycke?

Postat: 18 november 2012, 17:58
av suzukiwheelier
Pulze skrev:
suzukiwheelier skrev:
Pulze skrev: Typ 17,5mm och thrower? Men måste man inte hålla på i ställa in förgasaren osv?
inställningar är inge problem om du kan, kom ihåg luftskruven ett och ett halvt varv utskruvad att börja med och tändstiftet ska va oboybrunt när du har rätt munstycke ;) och om du får tag på e technigas e-nox är det att rekommendera
Är det lågvarvigt? :)
Vad ska jag börja med för munstycke?
ingendera, är ett som leverar både på låga och höga ;) och munstycke, du måste ju veta vad de är för munstycke i den till att börja med ;)

Postat: 18 november 2012, 18:02
av Pulze
suzukiwheelier skrev:
Pulze skrev:
suzukiwheelier skrev: inställningar är inge problem om du kan, kom ihåg luftskruven ett och ett halvt varv utskruvad att börja med och tändstiftet ska va oboybrunt när du har rätt munstycke ;) och om du får tag på e technigas e-nox är det att rekommendera
Är det lågvarvigt? :)
Vad ska jag börja med för munstycke?
ingendera, är ett som leverar både på låga och höga ;) och munstycke, du måste ju veta vad de är för munstycke i den till att börja med ;)
men vill man inte ha lågvarvigt när man stuntar?
top hastigheten får gärna vara 55 det är bara bra tycker jag :D är mer ute efter acc :D

Postat: 18 november 2012, 19:09
av suzukiwheelier
Pulze skrev:
suzukiwheelier skrev:
Pulze skrev: Är det lågvarvigt? :)
Vad ska jag börja med för munstycke?
ingendera, är ett som leverar både på låga och höga ;) och munstycke, du måste ju veta vad de är för munstycke i den till att börja med ;)
men vill man inte ha lågvarvigt när man stuntar?
top hastigheten får gärna vara 55 det är bara bra tycker jag :D är mer ute efter acc :D
nej technigas är mycke bättre

Postat: 18 november 2012, 21:53
av derbigurra
suzukiwheelier skrev:
Pulze skrev:
suzukiwheelier skrev: ingendera, är ett som leverar både på låga och höga ;) och munstycke, du måste ju veta vad de är för munstycke i den till att börja med ;)
men vill man inte ha lågvarvigt när man stuntar?
top hastigheten får gärna vara 55 det är bara bra tycker jag :D är mer ute efter acc :D
nej technigas är mycke bättre
Technigas körde jag på innan och det funkar väldigt bra! Skaffa thrower eller nått billigt technigas :D

Postat: 18 november 2012, 23:55
av Pulze
okej :D vad kör du för munstycke? :D

Postat: 19 november 2012, 10:05
av RubenOlsson
Fyfan va bra!

Postat: 19 november 2012, 10:08
av MTschmel
de e najs

Postat: 19 november 2012, 21:54
av derbigurra
Pulze skrev:okej :D vad kör du för munstycke? :D
75 munstycke :D

Tack alla :)