Sida 1 av 1
TGS-2012 Stunt
Postat: 15 november 2012, 20:20
av derbigurra
Tja grabbar! Ihop klipp från 2012! Kommentera vad ni tycker. Enjoy
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=_a5Ib2dU ... re=g-all-u[/youtube]
Postat: 15 november 2012, 20:28
av moliki
najs

Postat: 15 november 2012, 20:32
av Rieju_Jacob
Nayyan!
Postat: 15 november 2012, 21:21
av Manny
Nice

Postat: 15 november 2012, 21:47
av jack.lofgren
fränt

Postat: 16 november 2012, 16:00
av derbigurra
jack.lofgren skrev:fränt

Tack

Postat: 16 november 2012, 16:56
av Pulze
derbigurra skrev:jack.lofgren skrev:fränt

Tack

Setup på derbin?

Postat: 16 november 2012, 17:36
av RammeA
fett nice

Postat: 18 november 2012, 11:57
av derbigurra
Pulze skrev:derbigurra skrev:jack.lofgren skrev:fränt

Tack

Setup på derbin?

Klippen med Ch:n så är den 100% orginal i resten av klippen kör jag me metrakit thrower.

Postat: 18 november 2012, 12:08
av Pulze
derbigurra skrev:Pulze skrev:derbigurra skrev:
Tack

Setup på derbin?

Klippen med Ch:n så är den 100% orginal i resten av klippen kör jag me metrakit thrower.

Okej

ska köpa en Derbi idag eller imorgon och har tänkt att börja stunta

hur är dom att stunta uppluggade?
Postat: 18 november 2012, 12:31
av suzukiwheelier
Pulze skrev:derbigurra skrev:Pulze skrev:
Setup på derbin?

Klippen med Ch:n så är den 100% orginal i resten av klippen kör jag me metrakit thrower.

Okej

ska köpa en Derbi idag eller imorgon och har tänkt att börja stunta

hur är dom att stunta uppluggade?
de ska väl gå bra urpluggat men tips är ju att byta till lättare drev så du får bättre acc
Postat: 18 november 2012, 12:39
av Pulze
suzukiwheelier skrev:Pulze skrev:derbigurra skrev:
Klippen med Ch:n så är den 100% orginal i resten av klippen kör jag me metrakit thrower.

Okej

ska köpa en Derbi idag eller imorgon och har tänkt att börja stunta

hur är dom att stunta uppluggade?
de ska väl gå bra urpluggat men tips är ju att byta till lättare drev så du får bättre acc
Vad för drev rekomenderar du då?
Postat: 18 november 2012, 13:36
av suzukiwheelier
Pulze skrev:suzukiwheelier skrev:Pulze skrev:
Okej

ska köpa en Derbi idag eller imorgon och har tänkt att börja stunta

hur är dom att stunta uppluggade?
de ska väl gå bra urpluggat men tips är ju att byta till lättare drev så du får bättre acc
Vad för drev rekomenderar du då?
beror på vad dina orginaldrev är

Postat: 18 november 2012, 14:14
av derbigurra
suzukiwheelier skrev:Pulze skrev:suzukiwheelier skrev:
de ska väl gå bra urpluggat men tips är ju att byta till lättare drev så du får bättre acc
Vad för drev rekomenderar du då?
beror på vad dina orginaldrev är

Jag själv körde 12/53 när jag hade pluggat orginal rör så det ska väll gå att köra på samma

Postat: 18 november 2012, 14:16
av Pulze
derbigurra skrev:suzukiwheelier skrev:Pulze skrev:
Vad för drev rekomenderar du då?
beror på vad dina orginaldrev är

Jag själv körde 12/53 när jag hade pluggat orginal rör så det ska väll gå att köra på samma

Funka det bra att dra upp den på bakan då?

Postat: 18 november 2012, 15:49
av suzukiwheelier
Pulze skrev:derbigurra skrev:suzukiwheelier skrev:
beror på vad dina orginaldrev är

Jag själv körde 12/53 när jag hade pluggat orginal rör så det ska väll gå att köra på samma

Funka det bra att dra upp den på bakan då?

de ska väl gå lätt om du kan

men om 53 är orginal rekommenderar jag 58-62 bakdrev med urpluggat. Du får den mycket lättare upp då!
Postat: 18 november 2012, 16:12
av derbigurra
suzukiwheelier skrev:Pulze skrev:derbigurra skrev:
Jag själv körde 12/53 när jag hade pluggat orginal rör så det ska väll gå att köra på samma

Funka det bra att dra upp den på bakan då?

de ska väl gå lätt om du kan

men om 53 är orginal rekommenderar jag 58-62 bakdrev med urpluggat. Du får den mycket lättare upp då!
Nej 53 är inte orginal...på Senda sitter det 65 drev som orginal. Jag kan säga såhär att det kommer bli skit svårt som nybörjare att köra orginal.
Postat: 18 november 2012, 16:20
av suzukiwheelier
derbigurra skrev:suzukiwheelier skrev:Pulze skrev:
Funka det bra att dra upp den på bakan då?

de ska väl gå lätt om du kan

men om 53 är orginal rekommenderar jag 58-62 bakdrev med urpluggat. Du får den mycket lättare upp då!
Nej 53 är inte orginal...på Senda sitter det 65 drev som orginal. Jag kan säga såhär att det kommer bli skit svårt som nybörjare att köra orginal.
Ok, vet inte mycke om derbis. Men han skulle ju ha urpluggat

du kommer troligtvis inte få upp den så lätt som du tror, för urpluggat är ändå för lite setup för en nybörjare. När ja va 12 och körde me 50sport kom ja ju på hur man fik upp den men lätt var de inte, men när ja sedan la på 80 cylinder då jäklar va de lätt,, ställ dig upp släpp kopplingen på höga varv och direkt du kommer upp sätt dig ner igen

när du väl är uppe måste du ju kunna hantera broms/koppling och du kommer troligtvis dra över många ggr innan du lär dig. Men om du ska ha urpluggat vassego. De går ju men de blir ju svårare. Har själv prövat köra orginal på bakan å de går ju, men jag kan ju tekniken så har de lättare

. Så tips börja me trimmat å byt ner dg när du kan!
Postat: 18 november 2012, 16:30
av Pulze
[spoiler]
suzukiwheelier skrev:derbigurra skrev:suzukiwheelier skrev:
de ska väl gå lätt om du kan

men om 53 är orginal rekommenderar jag 58-62 bakdrev med urpluggat. Du får den mycket lättare upp då!
Nej 53 är inte orginal...på Senda sitter det 65 drev som orginal. Jag kan säga såhär att det kommer bli skit svårt som nybörjare att köra orginal.
Ok, vet inte mycke om derbis. Men han skulle ju ha urpluggat

du kommer troligtvis inte få upp den så lätt som du tror, för urpluggat är ändå för lite setup för en nybörjare. När ja va 12 och körde me 50sport kom ja ju på hur man fik upp den men lätt var de inte, men när ja sedan la på 80 cylinder då jäklar va de lätt,, ställ dig upp släpp kopplingen på höga varv och direkt du kommer upp sätt dig ner igen

när du väl är uppe måste du ju kunna hantera broms/koppling och du kommer troligtvis dra över många ggr innan du lär dig. Men om du ska ha urpluggat vassego. De går ju men de blir ju svårare. Har själv prövat köra orginal på bakan å de går ju, men jag kan ju tekniken så har de lättare

. Så tips börja me trimmat å byt ner dg när du kan!
[/spoiler]
Jag hade gärna kört mer trimmat om jag fick och hade råd. Mamma är ganska emot trimning

Har du nå tips på nått billigt man kan göra för typ 1000kr?

Postat: 18 november 2012, 16:32
av suzukiwheelier
Pulze skrev:[spoiler]
suzukiwheelier skrev:derbigurra skrev:
Nej 53 är inte orginal...på Senda sitter det 65 drev som orginal. Jag kan säga såhär att det kommer bli skit svårt som nybörjare att köra orginal.
Ok, vet inte mycke om derbis. Men han skulle ju ha urpluggat

du kommer troligtvis inte få upp den så lätt som du tror, för urpluggat är ändå för lite setup för en nybörjare. När ja va 12 och körde me 50sport kom ja ju på hur man fik upp den men lätt var de inte, men när ja sedan la på 80 cylinder då jäklar va de lätt,, ställ dig upp släpp kopplingen på höga varv och direkt du kommer upp sätt dig ner igen

när du väl är uppe måste du ju kunna hantera broms/koppling och du kommer troligtvis dra över många ggr innan du lär dig. Men om du ska ha urpluggat vassego. De går ju men de blir ju svårare. Har själv prövat köra orginal på bakan å de går ju, men jag kan ju tekniken så har de lättare

. Så tips börja me trimmat å byt ner dg när du kan!
[/spoiler]
Jag hade gärna kört mer trimmat om jag fick och hade råd. Mamma är ganska emot trimning

Har du nå tips på nått billigt man kan göra för typ 1000kr?

köp begagnat kan du få tag på en lite större fögg å ett trimrör, samt köp ostrypt cdi om den är strypt

Postat: 18 november 2012, 16:48
av Pulze
suzukiwheelier skrev:Pulze skrev:[spoiler]
suzukiwheelier skrev:
Ok, vet inte mycke om derbis. Men han skulle ju ha urpluggat

du kommer troligtvis inte få upp den så lätt som du tror, för urpluggat är ändå för lite setup för en nybörjare. När ja va 12 och körde me 50sport kom ja ju på hur man fik upp den men lätt var de inte, men när ja sedan la på 80 cylinder då jäklar va de lätt,, ställ dig upp släpp kopplingen på höga varv och direkt du kommer upp sätt dig ner igen

när du väl är uppe måste du ju kunna hantera broms/koppling och du kommer troligtvis dra över många ggr innan du lär dig. Men om du ska ha urpluggat vassego. De går ju men de blir ju svårare. Har själv prövat köra orginal på bakan å de går ju, men jag kan ju tekniken så har de lättare

. Så tips börja me trimmat å byt ner dg när du kan!
[/spoiler]
Jag hade gärna kört mer trimmat om jag fick och hade råd. Mamma är ganska emot trimning

Har du nå tips på nått billigt man kan göra för typ 1000kr?

köp begagnat kan du få tag på en lite större fögg å ett trimrör, samt köp ostrypt cdi om den är strypt

Typ 17,5mm och thrower? Men måste man inte hålla på i ställa in förgasaren osv?
Postat: 18 november 2012, 17:16
av suzukiwheelier
Pulze skrev:suzukiwheelier skrev:Pulze skrev:[spoiler][/spoiler]
Jag hade gärna kört mer trimmat om jag fick och hade råd. Mamma är ganska emot trimning

Har du nå tips på nått billigt man kan göra för typ 1000kr?

köp begagnat kan du få tag på en lite större fögg å ett trimrör, samt köp ostrypt cdi om den är strypt

Typ 17,5mm och thrower? Men måste man inte hålla på i ställa in förgasaren osv?
inställningar är inge problem om du kan, kom ihåg luftskruven ett och ett halvt varv utskruvad att börja med och tändstiftet ska va oboybrunt när du har rätt munstycke

och om du får tag på e technigas e-nox är det att rekommendera
Postat: 18 november 2012, 17:26
av Pulze
suzukiwheelier skrev:Pulze skrev:suzukiwheelier skrev:
köp begagnat kan du få tag på en lite större fögg å ett trimrör, samt köp ostrypt cdi om den är strypt

Typ 17,5mm och thrower? Men måste man inte hålla på i ställa in förgasaren osv?
inställningar är inge problem om du kan, kom ihåg luftskruven ett och ett halvt varv utskruvad att börja med och tändstiftet ska va oboybrunt när du har rätt munstycke

och om du får tag på e technigas e-nox är det att rekommendera
Är det lågvarvigt?

Vad ska jag börja med för munstycke?
Postat: 18 november 2012, 17:58
av suzukiwheelier
Pulze skrev:suzukiwheelier skrev:Pulze skrev:
Typ 17,5mm och thrower? Men måste man inte hålla på i ställa in förgasaren osv?
inställningar är inge problem om du kan, kom ihåg luftskruven ett och ett halvt varv utskruvad att börja med och tändstiftet ska va oboybrunt när du har rätt munstycke

och om du får tag på e technigas e-nox är det att rekommendera
Är det lågvarvigt?

Vad ska jag börja med för munstycke?
ingendera, är ett som leverar både på låga och höga

och munstycke, du måste ju veta vad de är för munstycke i den till att börja med

Postat: 18 november 2012, 18:02
av Pulze
suzukiwheelier skrev:Pulze skrev:suzukiwheelier skrev:
inställningar är inge problem om du kan, kom ihåg luftskruven ett och ett halvt varv utskruvad att börja med och tändstiftet ska va oboybrunt när du har rätt munstycke

och om du får tag på e technigas e-nox är det att rekommendera
Är det lågvarvigt?

Vad ska jag börja med för munstycke?
ingendera, är ett som leverar både på låga och höga

och munstycke, du måste ju veta vad de är för munstycke i den till att börja med

men vill man inte ha lågvarvigt när man stuntar?
top hastigheten får gärna vara 55 det är bara bra tycker jag

är mer ute efter acc

Postat: 18 november 2012, 19:09
av suzukiwheelier
Pulze skrev:suzukiwheelier skrev:Pulze skrev:
Är det lågvarvigt?

Vad ska jag börja med för munstycke?
ingendera, är ett som leverar både på låga och höga

och munstycke, du måste ju veta vad de är för munstycke i den till att börja med

men vill man inte ha lågvarvigt när man stuntar?
top hastigheten får gärna vara 55 det är bara bra tycker jag

är mer ute efter acc

nej technigas är mycke bättre
Postat: 18 november 2012, 21:53
av derbigurra
suzukiwheelier skrev:Pulze skrev:suzukiwheelier skrev:
ingendera, är ett som leverar både på låga och höga

och munstycke, du måste ju veta vad de är för munstycke i den till att börja med

men vill man inte ha lågvarvigt när man stuntar?
top hastigheten får gärna vara 55 det är bara bra tycker jag

är mer ute efter acc

nej technigas är mycke bättre
Technigas körde jag på innan och det funkar väldigt bra! Skaffa thrower eller nått billigt technigas

Postat: 18 november 2012, 23:55
av Pulze
okej

vad kör du för munstycke?

Postat: 19 november 2012, 10:05
av RubenOlsson
Fyfan va bra!
Postat: 19 november 2012, 10:08
av MTschmel
de e najs
Postat: 19 november 2012, 21:54
av derbigurra
Pulze skrev:okej

vad kör du för munstycke?

75 munstycke
Tack alla
