Sida 1 av 1

Vevparti, 70cc

Postat: 14 november 2012, 18:57
av Kaboom
Hej, Jag undrar om man måste byta vevparti om jag ska sätta på 70cc Arisal Sport på min speedfight 2 03-

Postat: 14 november 2012, 19:12
av Demuz
beror på hur långt den har gått och om det nuvarande vevpartiet är i bra skick.

även övrig setup har betydelse. men så här på rak arm så säger jag att det inte är nödvändigt om motorn är i bra skick men det skulle nog vara en bra säkerhetsåtergärd eftersom motorn har några år på nacken och att främst lagerna säkert är slitna.

Postat: 14 november 2012, 19:15
av MackansRoxx
Nej, det behöver du inte :)

Postat: 14 november 2012, 19:15
av Kaboom
Demuz skrev:beror på hur långt den har gått och om det nuvarande vevpartiet är i bra skick.

även övrig setup har betydelse. men så här på rak arm så säger jag att det inte är nödvändigt om motorn är i bra skick men det skulle nog vara en bra säkerhetsåtergärd eftersom motorn har några år på nacken.
Är det svårt att byta vevparti då?

Postat: 14 november 2012, 19:16
av Kaboom
MackansRoxx skrev:Nej, det behöver du inte :)
Är du säker eller är det vad du tror?

Postat: 14 november 2012, 19:20
av Demuz
Kaboom skrev:[spoiler]
Demuz skrev:beror på hur långt den har gått och om det nuvarande vevpartiet är i bra skick.

även övrig setup har betydelse. men så här på rak arm så säger jag att det inte är nödvändigt om motorn är i bra skick men det skulle nog vara en bra säkerhetsåtergärd eftersom motorn har några år på nacken.
[/spoiler]

Är det svårt att byta vevparti då?


har du aldrig gjort det innan och inte kan så mycket om motorer så kan det vara lite knepigt ja. men jag tror absolut att det är något du skulle klara av. det finns väldigt bra guider här på forumet som visar och beskriver i detalj hur man gör :)

Postat: 14 november 2012, 19:23
av Kaboom
Demuz skrev:
Kaboom skrev:[spoiler]
Demuz skrev:beror på hur långt den har gått och om det nuvarande vevpartiet är i bra skick.

även övrig setup har betydelse. men så här på rak arm så säger jag att det inte är nödvändigt om motorn är i bra skick men det skulle nog vara en bra säkerhetsåtergärd eftersom motorn har några år på nacken.
[/spoiler]

Är det svårt att byta vevparti då?


har du aldrig gjort det innan och inte kan så mycket om motorer så kan det vara lite knepigt ja. men jag tror absolut att det är något du skulle klara av. det finns väldigt bra guider här på forumet som visar och beskriver i detalj hur man gör :)
Ska kolla guider senare, men måste man ta bort motorn från moppen?

Postat: 14 november 2012, 19:24
av saile96
Kaboom skrev:
Demuz skrev:
Kaboom skrev:[spoiler][/spoiler]

Är det svårt att byta vevparti då?


har du aldrig gjort det innan och inte kan så mycket om motorer så kan det vara lite knepigt ja. men jag tror absolut att det är något du skulle klara av. det finns väldigt bra guider här på forumet som visar och beskriver i detalj hur man gör :)
Ska kolla guider senare, men måste man ta bort motorn från moppen?


ja. kolla hasses guide har du byter på en aerox, nästan samma sakar