Sida 1 av 1
mt5 eller dt50?
Postat: 12 november 2012, 19:12
av moppenerd
tjenna

))
tänkte höra med er här på forumet om ni vet om dt50mx(äldre modellen)
eller mt50 är bäst?

skriv gärna en fördel och nacka del med dom båda

vill ha den bästa av dom två

Postat: 12 november 2012, 19:17
av p0d1
Fixa till rubriken illa kvick eller så låser jag tråden

Postat: 12 november 2012, 19:38
av Lucass
Testat båda. Tycker dt50 är skönare!

Postat: 12 november 2012, 19:42
av Axel
Har alltid gillat honda. Dt50mx har ju dock singelstötis så kan tänka mig att den är skönare på vägen.
MT5ans koppling ska palla mer enligt vad jag hört, dock inget jag själv märkt. Tror det är mycket smaksak. Mt5 är snyggare enligt mig.
Postat: 12 november 2012, 19:46
av DiNozzan
Mt´s växlar är mkt skönare att köra med på bana. Men dt´s mer bekväm på landsväg. Dt= N-1-2-3-4. MT5=1-N-2-3-4. Själv tycker jag mt5 är skönare. Men dts är lättare att trimma.
Postat: 12 november 2012, 19:47
av PalzaR
Mt
Snyggare
Mindre plast
Dt
Fulare
Drar du om kull den så förstör du plasten
Men tror dt är lite "lyxigare" med varv räknare osv
Men jag hade köpt Mt
Postat: 12 november 2012, 20:22
av moppenerd
tjenare tack för alla svar
är det värt att åka och pröva en dt hos en som säljer? har testat mt dom är väl sisådär

har inte så mycke pengar men vill ha mycke moppe för pengarna

Postat: 12 november 2012, 20:50
av ts_jonte
Finns det inte en tråd om "bästa 90 talare"?
Skulle säga mt5 då du får bra koppling å växellåda å allt original, dra på 5/5 å en trim krök så hår den fint.
Det där med sving går ju att bygga om, komma blocket efter krockade mopeder i delar å köp en sving

Postat: 12 november 2012, 20:56
av G-son
Axel skrev:MT5ans koppling ska palla mer enligt vad jag hört, dock inget jag själv märkt. Tror det är mycket smaksak.
Ingen smaksak. Hondakopplingen tål uppåt dubbla effekten utan modifikation - och man slipper dessutom dne ömtåliga mekanismen DT har intill framdrevet där den förstörs av skräp som följer med kedjan eller när kedjan hoppar.