Sida 1 av 1
träskruv istället för skruvdubb?
Postat: 10 november 2012, 21:00
av suzukiwheelier
Har letat runt nu lite och har kommit framtill att jag slipper jävla mycke billigare undan om jag köpar träskruvar istället för skruv dubbar som man skruvar in i hjulet.
Efter lite moddning ska de väl gå med clas ohlsons spårskruv eller ska jag punga ut 1000kr för 100st?
koldkutter skruvdubb
http://www.google.fi/imgres?q=koldkutte ... =111&ty=50
http://www.clasohlson.com/se/Sp%C3%A5rskruv/Pr313638001[/url]
Re: träskruv istället för skruvdubb?
Postat: 10 november 2012, 21:04
av suzukiwheelier
Postat: 10 november 2012, 21:04
av k-skåpet
Jag har hört talas om folk som kör med betongskruv och det ska fungera, funderar på att testa själv.
Postat: 10 november 2012, 21:07
av suzukiwheelier
k-skåpet skrev:Jag har hört talas om folk som kör med betongskruv och det ska fungera, funderar på att testa själv.
jo billigt som fan ska de vara

Postat: 10 november 2012, 21:45
av Nilsson!
Tänkte pröva det här ja!
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fasteleme ... -st-87104/
30 spänn är ju fan så billigt det kan bli!
Postat: 11 november 2012, 09:39
av suzukiwheelier
Finns inge på de huve som igentligen greppar, så man måste modda varenda jävla skruv

Postat: 11 november 2012, 12:36
av bensinskalle
suzukiwheelier skrev:
Finns inge på de huve som igentligen greppar, så man måste modda varenda jävla skruv

Dom du länkade är ju ännu sämre, de är ju helt runda på skallen och kommer inte göra någon nytta alls.
Ska man köra något så är det dem Nilsson länkade! De är mest lika "riktig" skruvdubb.
Nackdelen med sådana här dubb är att det är svårt att få dom att sitta bara. Bäst är nog om man slipar bort borrspetsen, och sedan stryker på något epoxylim på skruven som fäster i gummit.
Dom som hemmadubbar på riktigt sätter ju genomgående skruv med mutter, och eventuellt innerslang om det behövs, fast det är mer för isåkning. Blir lite väl extremt med det utsticket man får med genomgående skruv
Postat: 11 november 2012, 12:39
av rotorkit12
köp plåtskruv och ta en bågfil med dubbla blad i som du sågar jacket med
http://www.jet-ventilation.se/xcart/ima ... 1-894.jpeg
Postat: 11 november 2012, 12:41
av Victorh
bensinskalle skrev:suzukiwheelier skrev:
Finns inge på de huve som igentligen greppar, så man måste modda varenda jävla skruv

Dom du länkade är ju ännu sämre, de är ju helt runda på skallen och kommer inte göra någon nytta alls.
Ska man köra något så är det dem Nilsson länkade! De är mest lika "riktig" skruvdubb.
Nackdelen med sådana här dubb är att det är svårt att få dom att sitta bara. Bäst är nog om man slipar bort borrspetsen, och sedan stryker på något epoxylim på skruven som fäster i gummit.
Dom som hemmadubbar på riktigt sätter ju genomgående skruv med mutter, och eventuellt innerslang om det behövs, fast det är mer för isåkning. Blir lite väl extremt med det utsticket man får med genomgående skruv
]
alltså om du lägger en skruv igenom och mutter på andra sidan så är du tvungen att lägga en traktorinnerslang imellan däcket och innerslangen så inte skruvhuvudet gör hål i innerslangen
Postat: 11 november 2012, 13:32
av Axel
jag tog några träskruvar som var korta o greppade bra, sen klippte jag av huvet med en bultsax när jag satt fast dom. Jag hade grepp som fan på is, livsfarligt på asfalt dock
