Sida 1 av 1

Hjälp att få fart på raketen

Postat: 9 november 2012, 14:57
av trigger_rasse
Hejsan :) Nu är det så att jag vill få lite mer fart på plastraketen. Det är en PGO G-max 07a

Den har dragen v-ring och kapad blindtarm, Tror ni jag behöver gå upp i munstycke föresten? :)

Sen så ska jag byta vikter för jag vill ha bättre axx men kan inte se vad jag har för vikter nu för dom är tok-slitna!

Så jag undrar om 7,5g kan funka bra? Tyngre/lättare?

Tips på mer saker jag kan göra som inte är för dyrt och inte syns? :)

Tack på förhand! :)

Postat: 9 november 2012, 15:00
av Aerox nr1
skaffa 70 cc :)

Postat: 9 november 2012, 15:38
av MopedOlle
Ja du behöver byta upp lite i munstycke. 7,5 gram tror jag att det är original. Kör med typ 5-6 gram, bästa är att köpa ett set. Du kan också byta kopplingsfjädrar för bättre ax. Dra luftpluggen om det finns :)

Postat: 9 november 2012, 15:38
av Arkstar
Vad är det för motor på?
Liggande minarelli kopia ?

Det vore bra att kunna veta vilket gramtal så det är lättare för oss o ge dig ungefär vilket gramtal du ska ha,
Och ja,gå upp i munstycke annars skär den, :)
Effektrör o 70cc skulle väl va bra men egentligen räcker bara något lågvarvigt rör :)

Postat: 10 november 2012, 16:11
av trigger_rasse
har inte råd med 70 cc och trimrör, har kanske 700 att lägga totalt typ :)

Postat: 10 november 2012, 16:32
av PalzaR
trigger_rasse skrev:har inte råd med 70 cc och trimrör, har kanske 700 att lägga totalt typ :)
Köp begagnat trim eller motorforce :) plugga ur röret dra v rind kapa tarm jacka kolven porta cylinder. Porta blocket porta insuget osv

Postat: 10 november 2012, 16:51
av robb4n
Stroxx skrev:
trigger_rasse skrev:har inte råd med 70 cc och trimrör, har kanske 700 att lägga totalt typ :)
Köp begagnat trim eller motorforce :) plugga ur röret dra v rind kapa tarm jacka kolven porta cylinder. Porta blocket porta insuget osv

Vad gör man om jag jackar kolven?
Vad har det för effekt? :)

Postat: 10 november 2012, 16:59
av PalzaR
ROBBAN_Derbi skrev:
Stroxx skrev:
trigger_rasse skrev:har inte råd med 70 cc och trimrör, har kanske 700 att lägga totalt typ :)
Köp begagnat trim eller motorforce :) plugga ur röret dra v rind kapa tarm jacka kolven porta cylinder. Porta blocket porta insuget osv

Vad gör man om jag jackar kolven?
Vad har det för effekt? :)
Kan blanda ihop det med något men man gör som en halv måne så att den får bensintidigare

Postat: 10 november 2012, 17:02
av ZX
ROBBAN_Derbi skrev:
Stroxx skrev:
trigger_rasse skrev:har inte råd med 70 cc och trimrör, har kanske 700 att lägga totalt typ :)
Köp begagnat trim eller motorforce :) plugga ur röret dra v rind kapa tarm jacka kolven porta cylinder. Porta blocket porta insuget osv

Vad gör man om jag jackar kolven?
Vad har det för effekt? :)
Du får in mer bensin i cylindern

Postat: 10 november 2012, 17:09
av TechnoMen
Jag jacka kolven, folk här sa att de inte skulle ge någon skillnad men jag fick bättre bottendrag och den gick 4km/h snabbare! :)

http://www.twostrokerider.se/hur-du-jac ... olvtoppen/

Du kan även plana toppen! :) finns i samma länk! :)

Postat: 10 november 2012, 17:25
av PalzaR
TechnoMen skrev:Jag jacka kolven, folk här sa att de inte skulle ge någon skillnad men jag fick bättre bottendrag och den gick 4km/h snabbare! :)

http://www.twostrokerider.se/hur-du-jac ... olvtoppen/

Du kan även plana toppen! :) finns i samma länk! :)
Planar man toppen får man bättre kompression man kan Sven svätsa i toppen så att den får bättre kompression :)

Postat: 11 november 2012, 18:54
av trigger_rasse
Orkar inte hålla på med att plana eller jacka kolven. Ska bara byta vikter och munstycke om jag lyckas lista ut vad det är för storlek på original munstycket...

Men ah jag har kollat på vikterna och vägt dom och dom vägde 6,87 gram med plasthöljet på, om jag vill ja bättre ax men inte tappa så mycket topp vad ska jag byta till då? :)

Edit: hur vet jag vad för storlek det är på vikterna? asså om det är 16x13 eller liknande? :)