Sida 1 av 1
trälig stalker
Postat: 6 november 2012, 18:17
av koppelikopp
min moppe (stalker -00) har lite probs.
Med luftbox: Går knappt framåt, vill dö, ryker mycket.
Utan luftbox: Har ett gött axx och varvar snabbt uppåt tills man kommer till högre varvtal då den plötsligt varvar uppåt mycket söligare och blir seg.
På nerförsbackar och raksträckor när man kommit till 45+ så börjar den axxa mot högre hastigheter (inte mätt) troligen pga mina tunga vikter.
När man kört ett tag blir mopeden seg och axxet existerar inte längre.
Setup: 17,5 förgasare, luftbox, orginal cylinder, svarta fjädrar, munstycke strl 72 och zx rör.
Ska byta till gula mallossi fjädrar och skaffa lättare vikter.
detta ska bli stuntstalker vartefter, tacksam för svar!

Postat: 6 november 2012, 18:18
av tååbe_97
när du tar bort luftboxen så måste du gå upp i munstycke!

Postat: 6 november 2012, 19:05
av koppelikopp
jag vet men när jag tog bort luftburken fick den ju mer luft så då gick den ju bättre fast ändå inte bra, betyder inte det att jag ska gå neråt i strl så den får mindre bensin så blandningen blir bättre? correct me if im wrong

Postat: 6 november 2012, 19:07
av rexzo
problemet är troligen att din luftburk är skitig så att den får för lite luft i kombination med för stort munstycke.
När du tar lös luftburken får den luft men då har du för litet munstycke istället!
Postat: 6 november 2012, 19:07
av DiNozzan
Testa sätta på ett luftfilter bara. Kanske får för mycket luft nu?
Postat: 6 november 2012, 19:11
av koppelikopp
okej tack så mycket får testa det

Postat: 26 februari 2013, 21:16
av koppelikopp
har köpt mitt luftfilter nu och testat den startar men fortfarande samma problem and den axxar bra men vill dö när den kommer upp i högre varvtal
Postat: 26 februari 2013, 22:16
av AndreWidestedt
koppelikopp skrev:har köpt mitt luftfilter nu och testat den startar men fortfarande samma problem and den axxar bra men vill dö när den kommer upp i högre varvtal
Större munstycke som gäller då!
Postat: 27 februari 2013, 07:18
av koppelikopp
AndreWidestedt skrev:koppelikopp skrev:har köpt mitt luftfilter nu och testat den startar men fortfarande samma problem and den axxar bra men vill dö när den kommer upp i högre varvtal
Större munstycke som gäller då!
okej tack

Postat: 27 februari 2013, 10:31
av moliki
om du har bra kylarvätska så behåller du ditt ax lite längre och axxet brukar bli sämre när motorn blir varmare
Postat: 2 mars 2013, 16:09
av koppelikopp
Har bytt upp mig har nu sportluftfilter också så har bytt till strl 86 i munstycke. Har nu också en video på problemet.
Edit: kan detta ha något att göra med att det inte slutar rinna bensin från bensinslangen om jag tar bort den?
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=MWsqCB56prA[/youtube]
Postat: 2 mars 2013, 16:17
av juckeyy
Låter som att den inte får någon bensin, testa 90. Alternativt höj nålen.
Postat: 2 mars 2013, 20:54
av koppelikopp
juckeyy skrev:Låter som att den inte får någon bensin, testa 90. Alternativt höj nålen.
jovars ska inhandlas
Postat: 3 mars 2013, 14:09
av koppelikopp
Drar slutsatsen att det är för litet huvudmunstycke iochmed att det är när jag drar full gas som mopeden vill dö.