tja det är så att jag å min kompis kör cross (yamaha).
men nu när frosten har kommit så har banan stängt.
jag undrar om någon vet något ställe typ en stenkross eller skogsområde där det är okej att köra eller om det helt enkelt ingom bor bor i när heten och bryr sig.
kom den förslag sriv vart den ligger och jag bor i Göteborg så det skall inte ligga för långt bort...
Mårten Odlöw skrev:tja det är så att jag å min kompis kör cross (yamaha).
men nu när frosten har kommit så har banan stängt.
jag undrar om någon vet något ställe typ en stenkross eller skogsområde där det är okej att köra eller om det helt enkelt ingom bor bor i när heten och bryr sig.
kom den förslag sriv vart den ligger och jag bor i Göteborg så det skall inte ligga för långt bort...
Om du kör utanför banan så gäller inte försäkringarna... kan bli stora konsekvenser och mycket dyrt...
här är en läsvärd tråd om en som skada sig när han körde. Dock hade han försäkring men du kan tänka dig att betala allt det själv
antee jag skrev ju jag undrar om någon vet något ställe typ en stenkross eller skogsområde där det är okej att köra eller om det helt enkelt ingom bor bor i när heten och bryr sig.
Mårten Odlöw skrev:antee jag skrev ju jag undrar om någon vet något ställe typ en stenkross eller skogsområde där det är okej att köra eller om det helt enkelt ingom bor bor i när heten och bryr sig.
Mårten Odlöw skrev:antee jag skrev ju jag undrar om någon vet något ställe typ en stenkross eller skogsområde där det är okej att köra eller om det helt enkelt ingom bor bor i när heten och bryr sig.
Du skrev väldigt otydligt
Så otydligt var det inte. Man behöver inte påpeka något så fort det inte är perfekt
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
kör i privat skog eller hör med ngn i området om det vore ok om du kör i deras skog, om det är en stor skog brukar folk inte bry sig, då det inte hörs när du kör långt bort.. dock är det inte lagligt såvida det inte är inhägnat område. men kolla om ni inte har ngn skog i närheten.. om det inte är mkt träd osv hör med ägaren om ni inte får bygga en cross bana där, kan ju även köpslå