Sida 1 av 1
Dt50R dragen plugg 65 km/h?
Postat: 5 november 2012, 00:15
av MisterDT50R
Tjenna mörs! Det är så att jag har en dt50R och jag har dragit hela pluggen på den, och enligt mätarn går den 65, men det är ju mätarn? så kanske 55-60 ärilga men det låter lite mot alla andras urpluggade som kommer från 55 till 75? ska det vara så här eller går min mätare rätt ? Den känns som om den gör 65 ärliga men undra bara lite
Tacos helg!
Postat: 5 november 2012, 00:40
av FreZz
min gick 70 urpluggat.
dt mätaren suger hästaballe.
då jag kör 86 som är min topp just nu så står det 54 på mätaren

Postat: 5 november 2012, 01:21
av MisterDT50R
Ja 70 det är ju skitbra!

Men hade du bytt munstycke eller hade du ändrat förgasaren eller drevningen då, för det borde ju inte vara så stor skillnad på en X och R?
Och den där mätarn ja blir galen på den, när man nått toppfarten hackar den sig ner så den säger 65-40-55-78 fast man håller typ 40

Postat: 5 november 2012, 01:27
av TuZx
MisterDT50R skrev:Ja 70 det är ju skitbra!

Men hade du bytt munstycke eller hade du ändrat förgasaren eller drevningen då, för det borde ju inte vara så stor skillnad på en X och R?
Och den där mätarn ja blir galen på den, när man nått toppfarten hackar den sig ner så den säger 65-40-55-78 fast man håller typ 40

vad för årmodel det?
Postat: 5 november 2012, 01:40
av MisterDT50R
04 om du tänke på cdi så är den ostrypt orginal
Postat: 5 november 2012, 07:36
av moliki
jag har en yamaha dt50x 08. tog bara bort strypningen i röret så gick den 70-75km/h på mätaren men efter som jag hade cdi strypning så tog det ett tag från 60-70
Såg ditt projek och då verkade det som att pluggen satt i mynnigen på röret har du kollat om det sitter en i delningen också där sitter det iallafall på min men den är ju lite nyare så kanske skillier sig ganska mycket.
Postat: 5 november 2012, 08:21
av MisterDT50R
Okej ja får väl testa att ta bort den också och kolla hur det blir

Postat: 5 november 2012, 14:12
av friberg
har du ostrypt cdi på?
Postat: 5 november 2012, 14:48
av NOName?
friberg skrev:har du ostrypt cdi på?
han skrev det något inlägg tidigare
alltså har du tagit pluggen i delningen på röret eller där det sitter gfast i cylindret?
Postat: 5 november 2012, 15:04
av DerbiKoffe
haru bytt munstycke?
Postat: 5 november 2012, 16:33
av MisterDT50R
friberg skrev:har du ostrypt cdi på?
Som sagt ostrypt orginal kommer upp i 10000 varv rätt lätt
DerbiKoffe skrev:haru bytt munstycke?
Nej men den går ju bra och så inget blödder eller nåt
Postat: 5 november 2012, 16:41
av DerbiKoffe
har du dratt pluggen måste du byta munstycke annars skadar det motorn!
Postat: 5 november 2012, 16:50
av FreZz
Du MÅSTE byta munstycke annars så är det en stor chans att den skär :/
Postat: 5 november 2012, 16:58
av AndreWidestedt
MisterDT50R skrev:friberg skrev:har du ostrypt cdi på?
Som sagt ostrypt orginal kommer upp i 10000 varv rätt lätt
DerbiKoffe skrev:haru bytt munstycke?
Nej men den går ju bra och så inget blödder eller nåt
Byt upp dig ska du se den kommer varva mer = mer fart
Om en moppe går snållt så varvar den inte ut helt.
Postat: 5 november 2012, 17:13
av NOName?
somsagt, 5-10 strl större munstycke, då den inte får tillräckligt med bensin så går den ju inte för fullt, och du rikerar att cylindret skär
Postat: 5 november 2012, 17:27
av Victorh
NOName? skrev:somsagt, 5-10 strl större munstycke, då den inte får tillräckligt med bensin så går den ju inte för fullt, och du rikerar att cylindret skär
15 storlekar brukar de vara på dt:n
min gick som mest med 11-60 72km/h på gps
Mätarn är felinstlld om den visar för lite för man kan ställa in mätaren på dt!
Postat: 5 november 2012, 17:31
av FreZz
Victor hur ställer man in mätaren o.O
Postat: 5 november 2012, 18:09
av DerbiKoffe
min polares Derbi drd racing pajjade då han inte bytte munstycke, topplocket gick åt helvete bland annat så byt munstycke for i helvete!
Postat: 5 november 2012, 18:49
av YamahaMarcus
DerbiKoffe skrev:min polares Derbi drd racing pajjade då han inte bytte munstycke, topplocket gick åt helvete bland annat så byt munstycke for i helvete!
Var det tredje inlägget från dig att byta munstycke?
Det var ett redigt tjöt tror han förstått det...
Sitter det inte en plugg i mynningen och en i delningen på Dt50 -04 isåfall är båda pluggar dragna, eller bara den ena?
Postat: 6 november 2012, 09:08
av MisterDT50R
YamahaMarcus skrev:DerbiKoffe skrev:min polares Derbi drd racing pajjade då han inte bytte munstycke, topplocket gick åt helvete bland annat så byt munstycke for i helvete!
Var det tredje inlägget från dig att byta munstycke?
Det var ett redigt tjöt tror han förstått det...
Sitter det inte en plugg i mynningen och en i delningen på Dt50 -04 isåfall är båda pluggar dragna, eller bara den ena?
Sitter i båda i min men den i kröken är inte dragen bara den största i delningen
Postat: 6 november 2012, 10:25
av SimonFAEN
Som alla säger, en stor chans att den skär utan större munstycke men på allvar så är chansen inte så stor. Det är bara en "myt". Bara att köra och se glad ut men om du vill att den ska gå som den ska bör du byta munstycke annars är det lugnt.
Postat: 7 november 2012, 00:19
av MisterDT50R
SimonFAEN skrev:Som alla säger, en stor chans att den skär utan större munstycke men på allvar så är chansen inte så stor. Det är bara en "myt". Bara att köra och se glad ut men om du vill att den ska gå som den ska bör du byta munstycke annars är det lugnt.
Okej min kompis ska också gå upp i munstycke så
vi ska köpa en sats och dela på den (

) Men men en sista fråga har märkt att när jag kör så får jag ingen gasrespons när jag typ kör i 55 på 5:an 7000 varv växlar ner till 4:an dör den i 5000 får lägga i 3:an hoppar upp till 8-9000 direkt är det pga munstycket?
Postat: 7 november 2012, 07:48
av tompa221
Min polare har en Senda med doppler rör som toppar 82 GPS. Han har inte bytt munstycke och kört så i 7 månader.
Rekomenderar startk att du byter dock.
Postat: 7 november 2012, 08:17
av Victorh
FreZz skrev:Victor hur ställer man in mätaren o.O
tar bort säkringen då nyckeln är vriden över natten sen lägger du tibak nästa moron så kand du välja mellan olika inställningar på moppen via mode knappen.
Sedan så finns de bara 1 plugg org på dt.. ta bort andra och dreva om till 12-60 typ borde det gå bättre
Postat: 7 november 2012, 09:30
av MisterDT50R
Victorh skrev:FreZz skrev:Victor hur ställer man in mätaren o.O
tar bort säkringen då nyckeln är vriden över natten sen lägger du tibak nästa moron så kand du välja mellan olika inställningar på moppen via mode knappen.
Sedan så finns de bara 1 plugg org på dt.. ta bort andra och dreva om till 12-60 typ borde det gå bättre
Kollar du i mitt galleri och mitt projekt har jag två

Ska skaffa nåt sjukt bakdrev tror ja så jag får lite gasres skulle va kul

Postat: 7 november 2012, 15:06
av Victorh
MisterDT50R skrev:Victorh skrev:FreZz skrev:Victor hur ställer man in mätaren o.O
tar bort säkringen då nyckeln är vriden över natten sen lägger du tibak nästa moron så kand du välja mellan olika inställningar på moppen via mode knappen.
Sedan så finns de bara 1 plugg org på dt.. ta bort andra och dreva om till 12-60 typ borde det gå bättre
Kollar du i mitt galleri och mitt projekt har jag två

Ska skaffa nåt sjukt bakdrev tror ja så jag får lite gasres skulle va kul

det där är org pluggen enda som finns i röret förutom katalysator, sedan så kommer du alldrig få gasres med din dt... eller om du köper typ hyperportad 80cc med tillbehör kanske... lägg inte under 11-65 drevning för den kommer inte gå någonstans! 12-60 är bra drevning för såna som kör normal körning mycket

Postat: 7 november 2012, 17:17
av MoGaT
Victorh skrev:MisterDT50R skrev:Victorh skrev:
tar bort säkringen då nyckeln är vriden över natten sen lägger du tibak nästa moron så kand du välja mellan olika inställningar på moppen via mode knappen.
Sedan så finns de bara 1 plugg org på dt.. ta bort andra och dreva om till 12-60 typ borde det gå bättre
Kollar du i mitt galleri och mitt projekt har jag två

Ska skaffa nåt sjukt bakdrev tror ja så jag får lite gasres skulle va kul

det där är org pluggen enda som finns i röret förutom katalysator, sedan så kommer du alldrig få gasres med din dt... eller om du köper typ hyperportad 80cc med tillbehör kanske... lägg inte under 11-65 drevning för den kommer inte gå någonstans! 12-60 är bra drevning för såna som kör normal körning mycket

Jag har 12-53 på min DT, har dragit pluggen och "portat" insuget men inte bytt munstycke. Gör drygt 75 km/h uppmätt med gps.
Postat: 7 november 2012, 19:41
av MisterDT50R
Victorh skrev:MisterDT50R skrev:Victorh skrev:
tar bort säkringen då nyckeln är vriden över natten sen lägger du tibak nästa moron så kand du välja mellan olika inställningar på moppen via mode knappen.
Sedan så finns de bara 1 plugg org på dt.. ta bort andra och dreva om till 12-60 typ borde det gå bättre
Kollar du i mitt galleri och mitt projekt har jag två

Ska skaffa nåt sjukt bakdrev tror ja så jag får lite gasres skulle va kul

det där är org pluggen enda som finns i röret förutom katalysator, sedan så kommer du alldrig få gasres med din dt... eller om du köper typ hyperportad 80cc med tillbehör kanske... lägg inte under 11-65 drevning för den kommer inte gå någonstans! 12-60 är bra drevning för såna som kör normal körning mycket

okej anade att det var katalysator det där men den ska bort ändå

Okej 12-60 då får man iallafall ett hyfsat bra ax så man kan dra om lite bilar?

Postat: 7 november 2012, 19:42
av MisterDT50R
MoGaT skrev:Victorh skrev:MisterDT50R skrev:
Kollar du i mitt galleri och mitt projekt har jag två

Ska skaffa nåt sjukt bakdrev tror ja så jag får lite gasres skulle va kul

det där är org pluggen enda som finns i röret förutom katalysator, sedan så kommer du alldrig få gasres med din dt... eller om du köper typ hyperportad 80cc med tillbehör kanske... lägg inte under 11-65 drevning för den kommer inte gå någonstans! 12-60 är bra drevning för såna som kör normal körning mycket

Jag har 12-53 på min DT, har dragit pluggen och "portat" insuget men inte bytt munstycke. Gör drygt 75 km/h uppmätt med gps.
Ok har du märkt att den blir trögare på mellanvarv då, och sen när man komer upp i typ 6500-7000 blir det ett drag precis som ett högvarvigt effekt?
Postat: 7 november 2012, 20:34
av Victorh
MisterDT50R skrev:MoGaT skrev:Victorh skrev:
det där är org pluggen enda som finns i röret förutom katalysator, sedan så kommer du alldrig få gasres med din dt... eller om du köper typ hyperportad 80cc med tillbehör kanske... lägg inte under 11-65 drevning för den kommer inte gå någonstans! 12-60 är bra drevning för såna som kör normal körning mycket

Jag har 12-53 på min DT, har dragit pluggen och "portat" insuget men inte bytt munstycke. Gör drygt 75 km/h uppmätt med gps.
Ok har du märkt att den blir trögare på mellanvarv då, och sen när man komer upp i typ 6500-7000 blir det ett drag precis som ett högvarvigt effekt?
mätte upp min med ostrypt och bytt munstycke, 11-60 drevning på gps gick den 72... så kanske du skulle byta munstycke skulle den göra lite mera än 75?
Postat: 7 november 2012, 20:40
av MisterDT50R
Det är ju jävligt bra med den drevningem jag kör ju orginal 11-50 och toppas 65 gps så det gör så mycket med munstycke! Men den drar väl rätt mycket mer om det blr typ 10 storlekar större?
Postat: 7 november 2012, 20:44
av Victorh
MisterDT50R skrev:Det är ju jävligt bra med den drevningem jag kör ju orginal 11-50 och toppas 65 gps så det gör så mycket med munstycke! Men den drar väl rätt mycket mer om det blr typ 10 storlekar större?
har du moppen rätt inställd drar den inte mera
sedan ja 11-60 och 72 på gps är jävla bra! Kompis moppe med 12-60 och ostrypt gjorde 69 då polisen prövade
Postat: 7 november 2012, 22:23
av MisterDT50R
Victorh skrev:MisterDT50R skrev:Det är ju jävligt bra med den drevningem jag kör ju orginal 11-50 och toppas 65 gps så det gör så mycket med munstycke! Men den drar väl rätt mycket mer om det blr typ 10 storlekar större?
har du moppen rätt inställd drar den inte mera
sedan ja 11-60 och 72 på gps är jävla bra! Kompis moppe med 12-60 och ostrypt gjorde 69 då polisen prövade
Men dåså inte för att den drar mycket alls, men vet att dom kan börja dra lite nr man byter upp sig lite och så

Jag tycker det låter sjukt bra! Men jag är nog ute efter lite mer topp funderar på en 13-53 drevning eller nåt
