Passar Höjningssatsen?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
RR3xX
Elmoped

Passar Höjningssatsen?

Inlägg av RR3xX »

Hej! jag undrar om denna höjningssatsen
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11790
passar på en Rieju rrx power up sm -08 ? :)
Rieju.- RRX Power Up -08
Start the Rocket. :)
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Har för mig att den inte gör det! Plus att den där höjningen är livsfarlig, Håller inte bra alls, Gör en egen eller köp av nån kunnig här på forumet :) Allt du behöver är en Vinkelslip och en metallbit. Dremel underlättar slipandet vid finjustering
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Rangad skrev:Har för mig att den inte gör det! Plus att den där höjningen är livsfarlig, Håller inte bra alls, Gör en egen eller köp av nån kunnig här på forumet :) Allt du behöver är en Vinkelslip och en metallbit. Dremel underlättar slipandet vid finjustering
och du har pröva den? NEJ

hatar såna som dig som säger rentsagt skit för de inte har erfarenhet.... om du inte vet håll käft tack! dendär höjningssatsen håller utan några problem och den har hållt i 2år för en kompis. Då har han hoppat jävla mycke osv så kom inte å säg att den inte håller!
Användarens profilbild
Baszs
Svårstartad skrothög

Inlägg av Baszs »

Har haft en sådan innan, den håller perfekt :wink:
HyperSendan ;)
Elmoped

Inlägg av HyperSendan ;) »

Victorh skrev:
Rangad skrev:Har för mig att den inte gör det! Plus att den där höjningen är livsfarlig, Håller inte bra alls, Gör en egen eller köp av nån kunnig här på forumet :) Allt du behöver är en Vinkelslip och en metallbit. Dremel underlättar slipandet vid finjustering
och du har pröva den? NEJ

hatar såna som dig som säger rentsagt skit för de inte har erfarenhet.... om du inte vet håll käft tack! dendär höjningssatsen håller utan några problem och den har hållt i 2år för en kompis. Då har han hoppat jävla mycke osv så kom inte å säg att den inte håller!

Den håller faktiskt inte! Har den på min Derbi och den sjunker hela tiden. Så fort man höjt den och sätter sig på den så sjunker den hur hårt man än skuvar.. Jag har tillochmed slått med hammare på spärrskafftet och tagit loctite på och det sjunker ändå. Så nej köp inte den skiten!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Ur ren teknisk synpunkt är det en skitkonstruktion.

Man låter ALDRIG ett sådant skruvförband ta upp moment på det viset. Har man tur kan man låsa fast blecken så pass att de inte vrider sig när dämparen och blecken inte är linjerade, men det är inte säkert att det går.

Köp dom inte, fixa något som har stöd mot svingen så det inte kan rotera
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

bensinskalle skrev:Ur ren teknisk synpunkt är det en skitkonstruktion.

Man låter ALDRIG ett sådant skruvförband ta upp moment på det viset. Har man tur kan man låsa fast blecken så pass att de inte vrider sig när dämparen och blecken inte är linjerade, men det är inte säkert att det går.

Köp dom inte, fixa något som har stöd mot svingen så det inte kan rotera
Kollade bilden hur dom visar man skall fästa och ja den visar fel

Lägger man dendär höjningsatsen på rätt sätt stöder den mot svingen och vippar inte. Så den är duglig, höjer bra och håller bra

HyperSendan då gör du fel...
Användarens profilbild
Hemlige Arne
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hemlige Arne »

Jag själv har en sådan höjningssats och har hållt riktigt bra för mig och den förra ägaren i ca 2-3 år så det är ingen dålig höjningssats :)
Vissa faller för grupptryck. Men jag faller för Laddtryck!
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Den är kass och dyr. Gör en egen.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

DiNozzan skrev:Den är kass och dyr. Gör en egen.
kass är de nnu inte men dyr så därför löns det göra en egen :)
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Min var ren skit , kedjan hade en jäkla dålig vinkel vilket gjorde att kedjan tog i svingen , jobbigt för den gick emot så lät det illa , hjälpte inte med att spänna eller flytta hjulet.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

moppenissen96 skrev:Min var ren skit , kedjan hade en jäkla dålig vinkel vilket gjorde att kedjan tog i svingen , jobbigt för den gick emot så lät det illa , hjälpte inte med att spänna eller flytta hjulet.
det gör den med de flesta höjningsatserna om du inte har en låg höjning
Skriv svar