Sämst på att hitta vart jag skulle lägga tråden så la en chansning på att den skulle ligga här.
Men till sak så tänkte jag blästra lite här hemma.
Har en punktsandbläster samt en blästerpistol hemma. En påse med 0,2-0,7 mm sandkorns grovlek. Har en kompressor också.
Sist så blästrade jag på en gammal cykelram, utan resultat. Hände liksom ingenting förutom när jag körde med punktsandblästern, blev endast lite borttagen färg på 15 minuter.
Så hur länge skulle det ta att blästra scooterfälgar till exempel?
Blir det alltid "grå" yta när man blästrat? Varför blev det inte så för mig? För dåligt tryck i kompressorn, för fin sand?
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Ja, vad för tryck behövs då? Kompressorn är inte från biltema det är en "Fini", allt vad jag vet. Blästerpistolen är från jula/biltema. Men det borde väl gå ändå?
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.