cylinder-orginal med svarvad kolv kant!!

förgasare-16mm mikuni

avgas-orginal

variator-orginal till vivacitty
utseendet är inte så bra på skrot högen men ska fixas när jag vet hur den presterar efter lite modifieringar

första saken som ska ändras är förgasaren som plockades ur en 80 cc partner motorsåg som visade sig pasa utan modifieringar med insug och reed och allt!!!
hela deta paketet är nog det bästa jag kan räkomendera för alla er budget sym trimmare förgasaren är på 19 mm och har ställ bara munstycken så man inte behöver byta barra att losa lite på blandnings skruvarna tills den går bra !! liknande förgasare säljs på twostroke och går under namnet Tillotson - Membranförgasare (HL360A) 24mm
fungerar på samma prinsiper fast mindre diameter
sen komer vi till vevhuset som ska poleras in i minsta detalj !! ska vara så blankt så man kan speglasig i huset men innan det så blir det till att förstora spolportarn för att optimera flödet efter det så blir det match portning
svarvad topp kommer ochså för att kolven redan är svarvad så går kolv kanten inte riktigt i topp så ska ta en gammal topp och göra presis plan med en liten uppförs slänt för den lilla kanten som värkligen når över cylinder ytan ska få plats !!
bilder på alt kommer när k-skåpet har lärt mig att lägga in bilder!!!