sym jet 50 stunt eller vad som man lyckas med!!

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!
bondtrim
Elmoped

sym jet 50 stunt eller vad som man lyckas med!!

Inlägg av bondtrim »

jag har en sym som ska bli seriöst modifierad har haft det som en slav moped nu ett tag men tror jag ska göra någe seriöst med den nu i vinter och nej jag tänker inte lägga så mycket pengar på maskinen jaag har reda bytt vev och kolv däck med mera så nu blir det lite bond knep eller om man nu kan kalla det så börjar med set up

cylinder-orginal med svarvad kolv kant!! 8)
förgasare-16mm mikuni :oops:
avgas-orginal :roll:
variator-orginal till vivacitty

utseendet är inte så bra på skrot högen men ska fixas när jag vet hur den presterar efter lite modifieringar :twisted:

första saken som ska ändras är förgasaren som plockades ur en 80 cc partner motorsåg som visade sig pasa utan modifieringar med insug och reed och allt!!!

hela deta paketet är nog det bästa jag kan räkomendera för alla er budget sym trimmare förgasaren är på 19 mm och har ställ bara munstycken så man inte behöver byta barra att losa lite på blandnings skruvarna tills den går bra !! liknande förgasare säljs på twostroke och går under namnet Tillotson - Membranförgasare (HL360A) 24mm
fungerar på samma prinsiper fast mindre diameter

sen komer vi till vevhuset som ska poleras in i minsta detalj !! ska vara så blankt så man kan speglasig i huset men innan det så blir det till att förstora spolportarn för att optimera flödet efter det så blir det match portning
svarvad topp kommer ochså för att kolven redan är svarvad så går kolv kanten inte riktigt i topp så ska ta en gammal topp och göra presis plan med en liten uppförs slänt för den lilla kanten som värkligen når över cylinder ytan ska få plats !!

bilder på alt kommer när k-skåpet har lärt mig att lägga in bilder!!!
BONDTRIM ÄR DET BILIGASTE BÄSTA JAG VET

är lite gnidig i plånboken o suger på att stava
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

sen fett ut upp med lite bilder dock
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped

Inlägg av -Filip »

Upp med 3 bilder! :)