Tja alla söta, som det står i rubriken, jag kan typ inte somna på lov och helger även om jag gått upp typ 9 innan. Är jag ensam om detta undrar jag/ nån som har tips på hur man somnar utan att få lucid för de e ganska irriterande ibland
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
*Stäng av datan en minst en timme innan du tänkt att gå och lägga dig
*Gå och kolla på tv eller ligga o chilla bara
*Borsta tänderna sen gå och chilla lite framför tv'n sen när du är så trött att du håller på att somna då stänger du av tv'n och sover
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Lägg dig i sängen när du känner dig trött direkt, borsta tänderna, kiss och lägg dig, rör inte mobilen, rör inte datorn, bara gå och lägg dig såbrukar det lösa sig.
okej de här kommer låta helt oseriöst, men de funkar faktiskt för mej iaf, ställ dig på huvet i sängen i typ 10-20 sekunder o sen bara lägger du dej o blundar, då somnar man fett fort
jag läste om de i nån tidning att det faktiskt ska funka
Jag hade samma problem när jag bara satt vid datornhela dagarna eller gick i högstadiet. Anledning, jag använde ingen energi, på skoldagar somnade jag runt kl 03:00. Men sen jag började gymnasiet eller gör något om dagarna så är det mycket lättare att somna.
DiNozzan skrev:Jag hade samma problem när jag bara satt vid datornhela dagarna eller gick i högstadiet. Anledning, jag använde ingen energi, på skoldagar somnade jag runt kl 03:00. Men sen jag började gymnasiet eller gör något om dagarna så är det mycket lättare att somna.
Men jag hjälper till hemma å ute i skogen å häver träd typ varje dag, men när jag lägger mig så bara aha inte ens trött typ
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Det man gör för att somna är att typ arbeta så man blir utmattad, men man kan ju ta det lungt läs böcker/serier. Men du får inte röra en mobil datorer alltså alla elektroniskaprylar som är trådlösa m.m för de sänder energi till kroppen o hjärnan.
ät o drick inte innan du ska gå o lägga dig.
stäng av dator mobil m.m. innan du går till sängs.
koppla av andas o bara va i nuet, tänk på ingenting!