Tuta skrev:Snälla, jag växte upp i ett invandrartätt område och gick i skolan med 50% invandrare. Har halva min släkt i södertälje. Problemet är inte så stort som vissa vill få det att verka. I Malmö, där snackar vi problem, men dom kommer inte lösas genom minskad invandring.
Åkesson är duktig, det håller jag med om men väldigt många på höga platser i partiet ger ett oseriöst intryck och den stora avhoppningsprocenten är ju också en indikation på hur engagerade många är i längden. Om dom rycker upp sig kanske dom kan vara ett vettigt EU-kritiskt val 2014 men just nu ser jag inte SD som ett regeringsparti.
Jag gick och går i en skola med 95% invandrare, hur tror du det såg ut på rasterna och lektionerna, fullständigt kaos, det var inte samma personer hela tiden, alltid så var det nya personer, kille eller tjej, spelade ingen roll.
De svenskar som fanns där var typ 4% hobbyblattar och tyckte de var coola ifall de hade brytning.
Nej, problemet kommer inte vara borta p.g.a minskad invandring, men fortsätter vi ta in invandrare så kommer problemet inte minskas direkt, bara bli större och finnas på allt fler orter än vad det gör nu.
Att minska invandringen är ett sätt att minska problemen om man ser långsiktigt och därefter bearbeta, hårdare straff för brottslighet, utvisa invandrare som inte följer lagarna vi har, om vi skärper allt, så kommer allt färre personer våga bete sig som svin.
Att så många hoppar av är tragiskt, men vet man historien bakom vissa avhopp så finns det hot bakom, påstår inte att det finns det i alla fallen men i en del så finns hot bakom.
Kan hålla med dig om att de kanske inte passar så himla bra att vara den styrande regeringen, men det kan nog inte bli sämre än vad det egentligen är.
Som kommunval och landstingsval så tror jag de kan göra en stor förändring.