Vad kommer/ska ni rösta på år 2014 och varför?
Har lagt till en omröstning med samtliga partier i riksdagen så se till att rösta nu!

/p0d1
Man kan egentligen skylla de på dem, elr någon annan i Sverige, vi har klarat oss riktigt bra om man jämnför med andra länder, sen så har dem inte pratat om de utan tonat ner de men fall man kollar lite så ser man att alla stor bolag som är,i Sverige är,på väg rätt ner men istället för att hjälpa dem så fokuserar man på invandrar frågan för man känner medlidandem .DEA!! skrev:Allt, landet går ju utför.
Perra.S skrev:Seriöst, är du ens på riktigt?potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt
just som de är nu tjänar vi inget på att vara med i EU då så många länder kursar man fall allt gick bra så skulle vi tjäna på de med mindre tullar, mindre skatt/växlingsskatt osv dock så måste någon gå sämre för någon annan ska gå + så vi skulle inte tjäna på de fal inte EU går bra och vi kursar totaltDEA!! skrev:Just som du säger att alla stora företag flyttar sina fabriker till andra länder där det är billigare kommer att leda till vår död. Och efter det så är vi ett U-land.
En annan faktor som jag tänker på, ska vi verkligen vara med i EU? Vad tjänar vi på det?!
DEA!! skrev:Detta kanske springer ifrån lite från topic, vet inte.
Men iallafall så håller jag med dig till en viss del angående försvaret.
Såklart ska det inte behöva läggas ner delar av försvaret, någon typ av försvar behöver vi.
Men å andra sidan kan man ju se det såhär, dom sitter på en massa pengar fast Sverige inte är ett krigsland.
Men ska man ta upp den bittra sanningen så har nog inte Sverige så mycket att komma med. Jag vet inte hur många stridsflyg vi har kvar, men det är ju inte för många. Hamnar vi i en konflikt med ett annat land som leder till krig så har vi inte en chans. Inga som helst tillgångar. Så där håller jag med att vi behöver mer resurser.
Samtidigt som sagt så blir det att man sitter på en bra nog hög med pengar.
Vilka är det då?Victorh skrev:Någon annan än jag som röstar på PerusSuomalaiset?
Det duDEA!! skrev:Hur många JAS har vi?
jaha... så du vill få ut dig själv ur finnland eller?Victorh skrev:de vill ha alla finlandssvenskar bort och invandrareMacko96 skrev:Vilka är det då?Victorh skrev:Någon annan än jag som röstar på PerusSuomalaiset?
Du får tänka på att vi inte kan den finska politikensen vill de ha bort euron osv... nazist parti rätt igenom..
Det är så många ändå..? Men det spelar ändå ingen roll, det kommer man inte långt med.Macko96 skrev:Det duDEA!! skrev:Hur många JAS har vi?
Jag har frågat då jag var på F17 i 2 veckor men det är hemligt på dom specifika ställerna...
Men i hela sverige så finns det 134st i tjänst just nu
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Materie ... -JAS-39-C/
hysfat lång kommer man på't! med tanke på att det finns luftvärn och alla andra delar i försvaret!DEA!! skrev:Det är så många ändå..? Men det spelar ändå ingen roll, det kommer man inte långt med.Macko96 skrev:Det duDEA!! skrev:Hur många JAS har vi?
Jag har frågat då jag var på F17 i 2 veckor men det är hemligt på dom specifika ställerna...
Men i hela sverige så finns det 134st i tjänst just nu
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Materie ... -JAS-39-C/
Det har jag ingen aning om men enligt min åsikt så är det förlite!DEA!! skrev:Skulle ett krig bryta ut skulle nog dessa plan ändå inte användas fullt ut.
hoppas på att de betalar min inflytning till sverige!Macko96 skrev:jaha... så du vill få ut dig själv ur finnland eller?Victorh skrev:de vill ha alla finlandssvenskar bort och invandrareMacko96 skrev: Vilka är det då?
Du får tänka på att vi inte kan den finska politikensen vill de ha bort euron osv... nazist parti rätt igenom..
för du är väll finnlandsvensk? Eller är du nazze?
och det lär dom ju göra! Tror du att dom säger här är 5k ut ur landet??Victorh skrev:hoppas på att de betalar min inflytning till sverige!Macko96 skrev:jaha... så du vill få ut dig själv ur finnland eller?Victorh skrev: de vill ha alla finlandssvenskar bort och invandraresen vill de ha bort euron osv... nazist parti rätt igenom..
för du är väll finnlandsvensk? Eller är du nazze?