Tjenare har en Rieju sport 04 som är extremt slö det är borrad plugg och den går i cirka 50-55 när det är motvind så orkar den inte köra på växlar över 4 för då typ stannar den för att den inte orkar och den måste rullas igång när den är kall men sen fungerar kicken på första
någon som har något tips så att den blir starkare eller varför den är så slö
Tacksam för svar
[quote="vicke xX SMT"][quote="MisterDT50R"]Du kan ju alltid fylla avgasröret med ketchup[/quote]
Varning på dig..[/quote] Haha jag är för rolig det var jag som fixade hans konto jag skrev det brevid han men okej det är lugnt
Den har gått 700 mil inte allt för långt jag ska sota ur det om 4 -5 dagar eller nåt men en kompis sa att typ kolvringarna behövdes byttas ut ska man göra det eller men det är väll ganska krongligt ?
MisterDT50R skrev:Du kan ju alltid fylla avgasröret med ketchup
¨
för det där va ju svaret du han ville ha har den gtt tidigare? isf sota ur röret
Den har stått i 2 år oanvänd regelbundet startad typ 2 gånger i månaden det kanske är nåt som har rostatihop men den är inte rostig någonstans pånutsidan eller nåt
MisterDT50R skrev:Du kan ju alltid fylla avgasröret med ketchup
¨
för det där va ju svaret du han ville ha har den gtt tidigare? isf sota ur röret
Den har stått i 2 år oanvänd regelbundet startad typ 2 gånger i månaden det kanske är nåt som har rostatihop men den är inte rostig någonstans pånutsidan eller nåt
Rengör förgasaren, om den inte går bättre då, kolla hur kolv/kolvringar ser ut. Är inte allt för krångligt att byta.