Tror ni missuppfattat frågan lite
Det är fel i motorn. Katalysatorn gör inte så att det blir våldsamt vakuum i topplocket osv.
Den går jävligt fett tror jag. Den orkar inte riktigt på låga varv och har ojämn tomgång och det. Stiften är kolsvarta.
Som jag skrev så har jag haft i etanol som tar bort hc-värdet bäst av alla, men det har inte sjunkit kraftigt.
Det är ju fel på insprutningen helt klart. Den sprutar inte in rätt beänsleblandning och IOM att den går fet så är det något med luften som är sne.
Luftmassemätarn är kollad och kör sitt jobb. Problemet är innan det. För et som vet hur vevhusventilationen funkar så sitter det en slang i vevhusventilationen som samlar upp bränsle som åkt igenom cylindern utan att förbrännas och skickar in det igen så att det förbränns.
Skulle det då vara täppt så skulle den få för fet blandning?
Så ska kolla upp ventiltätningarna iallafall
Och ja, det blir en ny kat med men om hc ligger på 300 och man fixar insprutningen så den går rent så tippar jag att det går ner till runt 90 vilket inte heller är okej

är säkerligen fel på både motorn och katen
