1. Den startar inte på elstarten för att den inte är laddad, måste jag byta batteri? Är såhär efter varje natt men går ju när man har kört ett tag sedan stannat för att typ gå på affär'n en snabb stund och sen kommer tillbaks och kör på elstarten.
2. Den stannade i fredags på morgonen när jag var på väg till skolan, fick dra mopeden till skolan resten av vägen, sedan efter lunch testade jag starta den igen så gick det. När jag skulle hem så startade jag den och körde, hann köra lika långt som jag gjorde på morgonen innan den stannade igen, gick sedan att starta efter 5 minuter.
3. Märkte nu när jag var ute o körde så startade jag elen, det stod 25% på bensinmätaren, men när jag sedan började gasa så gick det upp till 75% och ner igen när jag släppte gasen. Aldrig varit såhär innan..
Som ni märker så är jag inte kunnig alls, kanske kommer på vad någonting är om jag tänker lite men ingenting jag har på hjärnan just nu så jag vänder mig till er.
Tändspolen kan vara körd då den blir överhettad och stängs av om den är paj, hände precis samma för mig fast på en scooter fast då var det båda dessa sakerna jag nämnt.
2 - går att kicka igång den innan man börjar köra tills den stannar, då fungerar varken kick eller elstart på ett tag.
körde till skolan igår och det gick bra dit och hem, sedan imorse gick det bra men precis för typ 10 minuter sedan när jag åkte hem så stannade den igen, som tur var så stod jag 10 meter från min dörr.
tratthalvan skrev:2 - går att kicka igång den innan man börjar köra tills den stannar, då fungerar varken kick eller elstart på ett tag.
körde till skolan igår och det gick bra dit och hem, sedan imorse gick det bra men precis för typ 10 minuter sedan när jag åkte hem så stannade den igen, som tur var så stod jag 10 meter från min dörr.
tratthalvan skrev:2 - går att kicka igång den innan man börjar köra tills den stannar, då fungerar varken kick eller elstart på ett tag.
Jag mennar är det lättare att kicka när den har stannat ? Och hade jag varit du så hade jag inte kört den....
Jag mennar är det lättare att kicka när den har stannat ? Och hade jag varit du så hade jag inte kört den....
gasa tills det rasar!
Nejmen tvätta förgasare och luftfilter annars börjar det bli kolvbyte för dig
Tjena igen!
Många olika svar ser jag.
Någon som kan göra en lista och börja från det enklaste man kan göra(det som går snabbast) till det svåraste och långsammaste?
Så jag inte börjat på det långsamma när det kanske är något enkelt.. + Kan inte så mycket om vart grejerna sitter så det hjälper.
Kolla först kylarvatten, sen kan du kolla batteriet om det har vatten i sig. Rätt mängd alltså.
Sen kan du rengöra luftfiltret och rengöra förgasaren börja med filtret.
Förgasaren har jag ingen aning om för jag har ditektinsprut. Men filtret kan du tvätta med diskmedel och vatten. Sen ska du olja in det med antingen luftfilterolja eller vanlig motorolja.