stunt kitta dt med bakbroms på styret. HJÄLP!

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp

stunt kitta dt med bakbroms på styret. HJÄLP!

Inlägg av moliki »

tja jag tänkte skaffa bakbroms på styret och skulle behöva lite hjälp. har kommit så långt att jag vet att man behöver bromsslang och bromshandtag med ojekopp men nu kommer biten jag behöver hjälp med. vi ha så att jag kan bromsa med fote också och då hörde jag att man kunde skaffa en dubbelkoppling tror dom heter dubbel banjo. jag har sökt runt lite och hittat det här:

Bild

undrar om jag är rätt ute. hur kopplar man broms slanget till den? trycker man bara in den eller. som jag har fattat so kommer fotbromsen från ena hållet och handbromsen från andra och sen så skruvar man bara ner den i oket, har jag rätt?

nån som har några bilder?
vet att det är många som vill ha hjälp med samma problem som jag har.
många har hänvisat mig till guiden som fins här på tsr men tycker det fattas massor av information så tar upp det här engångföralla
skulle vara grymt snällt med hjälp :D
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

varför inte bara lägga separat hand broms och fotbroms. Köp komplett bakbroms set från yamha aerox typ och modda oket fast.
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Du har rätt, fanns en guide om det där. Där var en liknande nipel, 2 slangar till 1 ok.
Helt Räser
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

AndreWidestedt skrev:Du har rätt, fanns en guide om det där. Där var en liknande nipel, 2 slangar till 1 ok.
aa men det kommer bli assvårt att få systemet rätt luftat och kommer bara skita sig om du gör så tro på mig nu...
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Victorh skrev:
AndreWidestedt skrev:Du har rätt, fanns en guide om det där. Där var en liknande nipel, 2 slangar till 1 ok.
aa men det kommer bli assvårt att få systemet rätt luftat och kommer bara skita sig om du gör så tro på mig nu...
Truee, de har ja också tänkt på, hur fan ska man lufta de där? Man måste typ vara 3 pers...
Helt Räser
daniel.sjöman
Svårstartad skrothög

Inlägg av daniel.sjöman »

Det är inge svårt att lufta domdär
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moliki »

om man ska köpa ett till ok kommer det bli för dyrt för mig
Skriv svar