Sida 1 av 1
Rieju MRX 06, huvudmunstycke storlek 85 för litet??
Postat: 19 oktober 2012, 12:15
av KarlssonPoTaket
Tjena!
För ett tag sedan köpte jag min Rieju MRX begagnad med dragen plugg. Men igår så upptäckte jag (när jag tänkte byta huvudmunstycke) att den tidigare ägaren hade också bytt munstycke till storlek 98. Så okunnig som jag är bytte jag till en större, en 102:a. Jag körde med den i resten av dagen till soppan tog slut. Jag hade tankat precis innan jag bytte. Med mitt tidigare munstycke drog också oerhört mycke, så det var ingen större förvåning

Men nu när jag bytte till storlek 85 så vägrar den ens varva, motorn bara stängs av? Från vad jag har läst är för att det är för litet. Men orginal är ju 75? Man ska ju BÖRJA med tio storlekar större? Och varför i helvete tar min 7 liters tank slut efter 3 MIL?!?
Need help!

[/list]
Postat: 19 oktober 2012, 12:19
av david96
vf gjorde du två trådar ?
den läcker någonstans, vf inte bara ha kvar 98 fall den gick bra ?
Postat: 19 oktober 2012, 12:27
av KarlssonPoTaket
david96 skrev:vf gjorde du två trådar ?
den läcker någonstans, vf inte bara ha kvar 98 fall den gick bra ?
Oj, my bad :/ Kör från iPhone så det laggar som fan! Anledningen varför jag inte bytte till lägre än 98 är för att den drar VÄLDIGT mycket. Ca 2,1 liter milen om inte mer! Och så åker den bara i max 70, tycker det är lågt för en AM6:a väl?
Postat: 19 oktober 2012, 12:28
av david96
KarlssonPoTaket skrev:david96 skrev:vf gjorde du två trådar ?
den läcker någonstans, vf inte bara ha kvar 98 fall den gick bra ?
Oj, my bad :/ Kör från iPhone så det laggar som fan! Anledningen varför jag inte bytte till lägre än 98 är för att den drar VÄLDIGT mycket. Ca 2,1 liter milen om inte mer! Och så åker den bara i max 70, tycker det är lågt för en AM6:a väl?
testa att byta ner till 90 sen går den bra då ? om den bööar gå upp om den blöddrar gå ner och den kan omöjligt dra de milen fall den inte läcker
Postat: 19 oktober 2012, 12:31
av KarlssonPoTaket
david96 skrev:KarlssonPoTaket skrev:david96 skrev:vf gjorde du två trådar ?
den läcker någonstans, vf inte bara ha kvar 98 fall den gick bra ?
Oj, my bad :/ Kör från iPhone så det laggar som fan! Anledningen varför jag inte bytte till lägre än 98 är för att den drar VÄLDIGT mycket. Ca 2,1 liter milen om inte mer! Och så åker den bara i max 70, tycker det är lågt för en AM6:a väl?
testa att byta ner till 90 sen går den bra då ? om den bööar gå upp om den blöddrar gå ner och den kan omöjligt dra de milen fall den inte läcker
Tack <3 Men vad menar du om den blöddrar?

Postat: 19 oktober 2012, 12:35
av david96
KarlssonPoTaket skrev:david96 skrev:KarlssonPoTaket skrev:
Oj, my bad :/ Kör från iPhone så det laggar som fan! Anledningen varför jag inte bytte till lägre än 98 är för att den drar VÄLDIGT mycket. Ca 2,1 liter milen om inte mer! Och så åker den bara i max 70, tycker det är lågt för en AM6:a väl?
testa att byta ner till 90 sen går den bra då ? om den bööar gå upp om den blöddrar gå ner och den kan omöjligt dra de milen fall den inte läcker
Tack <3 Men vad menar du om den blöddrar?

asså fall den hackar så är de för litet munstycke och fall den fyrtaktar/blöddrar så är de för stort munstycke, men den måste läcka någonstans för dra så mycket
Postat: 19 oktober 2012, 20:21
av -Filip
Har en rrx - 06 Med dragen plugg , har 100 munstycke och den går perfekt med det :>
Postat: 20 oktober 2012, 18:40
av AeroxAbbe
Körde som du med men hade 88 munstycke i och gick 70 med org drev och gasres på ettan men skiten drog 1.4 l milen haha drar 0.3 org annars
Postat: 21 oktober 2012, 20:58
av KarlssonPoTaket
-Filip skrev:Har en rrx - 06 Med dragen plugg , har 100 munstycke och den går perfekt med det :>
Vad är toppfarten? Och drar den mycket? :/
Postat: 21 oktober 2012, 21:03
av Börniee
AeroxAbbe skrev:Körde som du med men hade 88 munstycke i och gick 70 med org drev och gasres på ettan men skiten drog 1.4 l milen haha drar 0.3 org annars
Gasres?????
Postat: 21 oktober 2012, 21:11
av NOName?
då jag köpte min var det 102 i, för stort, har nu 98, för stort. ska köpa 75, 80, 85 och 90 så jag får testa mig fram. min kompis köpte en mrxoch den hade 85
Postat: 22 oktober 2012, 12:58
av KarlssonPoTaket
NOName? skrev:då jag köpte min var det 102 i, för stort, har nu 98, för stort. ska köpa 75, 80, 85 och 90 så jag får testa mig fram. min kompis köpte en mrxoch den hade 85
Nu har jag ett ytterligare problem :/ Nu har jag rört mig uppåt från 85 till 98 igen, som den var från början när jag köpte den, fast den vägrar starta. Har sprutat startgas som fan, chokat, och försökt att rulla igång den men utan någon som helst lycka. Några råd?
Postat: 22 oktober 2012, 14:06
av rexzo
KarlssonPoTaket skrev:NOName? skrev:då jag köpte min var det 102 i, för stort, har nu 98, för stort. ska köpa 75, 80, 85 och 90 så jag får testa mig fram. min kompis köpte en mrxoch den hade 85
Nu har jag ett ytterligare problem :/ Nu har jag rört mig uppåt från 85 till 98 igen, som den var från början när jag köpte den, fast den vägrar starta. Har sprutat startgas som fan, chokat, och försökt att rulla igång den men utan någon som helst lycka. Några råd?
har den gnista?
Postat: 22 oktober 2012, 14:30
av NOName?
KarlssonPoTaket skrev:NOName? skrev:då jag köpte min var det 102 i, för stort, har nu 98, för stort. ska köpa 75, 80, 85 och 90 så jag får testa mig fram. min kompis köpte en mrxoch den hade 85
Nu har jag ett ytterligare problem :/ Nu har jag rört mig uppåt från 85 till 98 igen, som den var från början när jag köpte den, fast den vägrar starta. Har sprutat startgas som fan, chokat, och försökt att rulla igång den men utan någon som helst lycka. Några råd?
du kan ha fått in skit när du bytte munstycket, hände för mig en gång, testa rengöra den. men kolla gnista först
Postat: 22 oktober 2012, 16:06
av KarlssonPoTaket
NOName? skrev:KarlssonPoTaket skrev:NOName? skrev:då jag köpte min var det 102 i, för stort, har nu 98, för stort. ska köpa 75, 80, 85 och 90 så jag får testa mig fram. min kompis köpte en mrxoch den hade 85
Nu har jag ett ytterligare problem :/ Nu har jag rört mig uppåt från 85 till 98 igen, som den var från början när jag köpte den, fast den vägrar starta. Har sprutat startgas som fan, chokat, och försökt att rulla igång den men utan någon som helst lycka. Några råd?
du kan ha fått in skit när du bytte munstycket, hände för mig en gång, testa rengöra den. men kolla gnista först
Oh shit. Det är väl tändstiftet som sitter precis under bensintanken? Jag rykte av grejen som satt på rätt så våldsamt

Kan vara det, men hur kollar man gnistan? Lite noobig fråga kanske..
Postat: 22 oktober 2012, 16:57
av NOName?
KarlssonPoTaket skrev:NOName? skrev:KarlssonPoTaket skrev:
Nu har jag ett ytterligare problem :/ Nu har jag rört mig uppåt från 85 till 98 igen, som den var från början när jag köpte den, fast den vägrar starta. Har sprutat startgas som fan, chokat, och försökt att rulla igång den men utan någon som helst lycka. Några råd?
du kan ha fått in skit när du bytte munstycket, hände för mig en gång, testa rengöra den. men kolla gnista först
Oh shit. Det är väl tändstiftet som sitter precis under bensintanken? Jag rykte av grejen som satt på rätt så våldsamt

Kan vara det, men hur kollar man gnistan? Lite noobig fråga kanske..
alla har vi varit nybörjare någongång. säk här på forumet så finns det guider hur du kollar gnistan. tändstiftet sitter på cylindret, ja, under bensintanken.
Postat: 22 oktober 2012, 17:13
av KarlssonPoTaket
NOName? skrev:KarlssonPoTaket skrev:NOName? skrev:
du kan ha fått in skit när du bytte munstycket, hände för mig en gång, testa rengöra den. men kolla gnista först
Oh shit. Det är väl tändstiftet som sitter precis under bensintanken? Jag rykte av grejen som satt på rätt så våldsamt

Kan vara det, men hur kollar man gnistan? Lite noobig fråga kanske..
alla har vi varit nybörjare någongång. säk här på forumet så finns det guider hur du kollar gnistan. tändstiftet sitter på cylindret, ja, under bensintanken.
Tack så mycket! Nu har jag skruvat upp tändstiftet så den hänger från en sladd/slang. Ska jag bara fortsätta kicka då? verkar inte se ngt
Postat: 22 oktober 2012, 17:19
av NOName?
KarlssonPoTaket skrev:NOName? skrev:KarlssonPoTaket skrev:
Oh shit. Det är väl tändstiftet som sitter precis under bensintanken? Jag rykte av grejen som satt på rätt så våldsamt

Kan vara det, men hur kollar man gnistan? Lite noobig fråga kanske..
alla har vi varit nybörjare någongång. säk här på forumet så finns det guider hur du kollar gnistan. tändstiftet sitter på cylindret, ja, under bensintanken.
Tack så mycket! Nu har jag skruvat upp tändstiftet så den hänger från en sladd/slang. Ska jag bara fortsätta kicka då? verkar inte se ngt
sätt det mot ramen, kicka och se om det gnistar