Vad har du för moppe och setup?
Du ska aldrig montera en 21mm förgasare på originalcylindern, det är bara onödigt.
Har du där emot en Stage6 eller Polini eller liknande, helst 70cc då så kan du köra på en 21.
Kan hända att den drar mer bensin, men vad folk inte verkar förstå är att energi inte kan förbrukas, bara omvandlas. Detta är en vääldigt enkel regel som lätt bevisar att moppen omöjligen kan dra mer bensin med en större förgasare om den är rätt inställd men inte ger någon extra effekt. Drar den mer bensin finns det två möjliga följder. 1 är att den är felinställd och motorn dränks i soppa, och 2 är att du får en effektökning.
Som ett exempel, du kan möjligen montera en 28mm förgasare på originalcylinder, så länge den är rätt inställt. Då har du köpt en större förgasare, som har en större öppning för luften att strömma igenom, vilket gör att vakuumsuget i förgasaren som suger upp bensinen minskar och du behöver ett större munstycke. Det är svårt att ställa in en för stor förgasare, men det är möjligt och den drar inte mer bensin än med en 21mm förgasare.
Motorn utvinner sin effekt ur bensinen, och så länge motorn går rent kommer du antingen utvinna mer effekt ur en större förgasare, eller så behöver den ställas in. Nu låter vi alla läsa det här och fråga om nånting är oklart

S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.
Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477