tja undrar om jag kan borra en orginal cylinder till en AM6 till 47 mm. jag har ochså hört att 45 mm kolv till yamaha dt 50 ochså ska passa. har jag rätt eller fel? om den passar vilken tycker ni jag ska borra upp till då?
Varför, är den skuren eller vill du kränga ut effekt? Nej skulle inte tippa på att det är någon vidare höjdare då det är en nicasilbelagd aluminumcylinder. Därav kan du inte borra den alls om du inte är sugen på att nicasilera om vilket går på 1500 i runda slängar.
Nej, det är INTE ett vettigt alternativ.
Du har en aluminiumcylinder, den måste omnikasileras efter borrning, det kostar mer än vad en vanlig trim-cylinder kostar.
Nån 45mm kolv från en dt passar inte heller på nåt sätt.
Glöm dom där tankarna, vill du ha större cylinder så köp 70/80cc direkt istället.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
erikriejumrx skrev:nej det är en gujutjärnscylinder. går den att borra?
det är inte bara o borra.måste räkna ut rätt diameter osv.sen ska du också kunna borra.inte värt tiden då jag har själv räknat ut hur mycket jag skulle borra i en ale-cylinder men hona den ist.köp en ny cylinder o ha kvar orginala
erikriejumrx skrev:har en som borrar åt mig men hur stor ska jag borra den om jag vill ha 47mm kolv då
först o främst får du hitta en kolv som passar.sen kolla om det går att borra 47.** mm.räcker att det saknas ett par hundradelar så shiter det sig.satt i 3dagar med det