Sida 1 av 1

Speedfight orkar ingenting..

Postat: 12 oktober 2012, 17:09
av speedfight96
Tjena
Börjar bli lite lack på min Moppe och tänker ge den en sista chans innan jag skickar den till okänd adress i Sydostasien någonstans..
Jo, när mopeden är kall och jag gasar så dör den. Skickar jag upp den på centralstödet och gasar så fungerar det utmärkt.
Sen drar jag ner den och ska köra iväg, då hackar den och tappar andan och då är jag tvungen att släppa gasen för den inte ska dö. Vi snackar en hastighet på knappt 10 km/h.
När den blir varm så är detta felet väck.
När motorn är varm och jag står stillaståendes och gasar iväg så går de sakta som FAN till 10-15km/h sen jäklar drar den iväg. Alla säger att det är kopplingsfjädrarna och jag har bytat dem till Motoforce's hårdaste fjädrar utan resultat. Detta händer alltid.
Vill ha power direkt från gaspådrag och vill lära mig bakhjulsklrning men nu är detta omöjligt.

Min Setup är följande:
DOPPLER S3R VERNI avgasrör (bägge pluggar är väck)
Hebo next generation variator
Stage 6 4.5 grams vikter
Naraku's tryckfjäderkit, den svarta
Motoforce's kopplingsfjädrar, de Blåa.

resten är original. som sagt vill ha gaspådrag direkt. snälla hjälp mig innan jag kör den till skroten.
Mopeden är en Peugeot Speedfight 2-09 AC

Postat: 12 oktober 2012, 17:15
av FreZz
vet inte så mycket om fjädrar och vikter då jag kör cross,
men munstycket har du bytt det?

Postat: 12 oktober 2012, 17:19
av Felix mårtensson
munstycket, fel styrka på fjädrarna, förgasar inställning, v-brickan? bara ut å pilla, du kommer nog att lösa de!:)

Postat: 12 oktober 2012, 17:44
av speedfight96
FreZz skrev:vet inte så mycket om fjädrar och vikter då jag kör cross,
men munstycket har du bytt det?
nee kör på original. Men egentligen så bör jag inte byta de eftersom den får ju nte mer luft än innan o då bör den nte ha mer bensin heller :)

Postat: 12 oktober 2012, 17:45
av speedfight96
Felix mårtensson skrev:munstycket, fel styrka på fjädrarna, förgasar inställning, v-brickan? bara ut å pilla, du kommer nog att lösa de!:)
Okej, ingen v-bricka eftersom det är en multivariator ju :)

fel stryka på fjädrarna? har provat alla och märker ingen skillnad :(

Postat: 12 oktober 2012, 17:46
av FreZz
du MÅSTE byta huvudmunstycke så fort du gör något som gör att du kan köra fortare eller som ändrar hur motorn beter sig :/

Postat: 12 oktober 2012, 17:49
av AndreWidestedt
Byt munstycke pga. du bytt avgas rör, sen ska du se på att den kommer gå bättre (starkare). Gå ner lite till i vikter och hårdare fjädrar om det går.

Postat: 12 oktober 2012, 21:30
av -ReM-
Större lågfartsmunstycke, typ 5-10 storlekar tippar jag på. Även högfartsmunstycket kan va bra att byta då motorn riskerar att gå för varmt pga bränslebrist utan att du märker av det, fören det är för sent.

Postat: 12 oktober 2012, 21:46
av AntonB
Byt munstycke innan cylindern skär, den hackar och orkar ingenting eftersom den inte får någon bensin. Vet inte hur det är på speedfight, men ska du verkligen byta tryckfjäder när du bara har effektrör?

Postat: 12 oktober 2012, 22:05
av tompa221
speedfight96 skrev:
FreZz skrev:vet inte så mycket om fjädrar och vikter då jag kör cross,
men munstycket har du bytt det?
nee kör på original. Men egentligen så bör jag inte byta de eftersom den får ju nte mer luft än innan o då bör den nte ha mer bensin heller :)

erm. jooooooo.... och du undrar varför den inte varvar nåt haha

Tycker du ska köpa en ställbar koppling som 3g for race eller Hit(dyr som fan)
Testa gå ner lite i vikter också.

Postat: 12 oktober 2012, 22:36
av floydei
haha byt munstycke.. Annars lär du ju få ett fint jack i kolven. Detta fick jag mig en läxa av första gången :)

Postat: 12 oktober 2012, 22:45
av GreckE
FreZz skrev:du MÅSTE byta huvudmunstycke så fort du gör något som gör att du kan köra fortare eller som ändrar hur motorn beter sig :/
där har du ju lite fel ;)
ja du måste ändra munstycke när du ändrar hur motorn beter sig, tex avgasrör,cylinder,sportluft osv men om du tex drar v-ringen så går den ju fortare men du behöver inte byta munstycke ;)

Postat: 12 oktober 2012, 23:59
av floydei
GreckE skrev:
FreZz skrev:du MÅSTE byta huvudmunstycke så fort du gör något som gör att du kan köra fortare eller som ändrar hur motorn beter sig :/
där har du ju lite fel ;)
ja du måste ändra munstycke när du ändrar hur motorn beter sig, tex avgasrör,cylinder,sportluft osv men om du tex drar v-ringen så går den ju fortare men du behöver inte byta munstycke ;)
Det har ju denna individ gjort som han förklarar där uppe har han doppler rör med alla pluggar borttagna osv.
Sen vet jag att man ej behöver gå upp i munstycke när man drar vringen..