Sida 1 av 1

Tändstiftet, ljust-grått när den får för mycket soppa?

Postat: 8 oktober 2012, 16:48
av Krallzen
Hej, jag har ett märkligt problem med min Rieju mrx. Har nyss köpt 70cc men kör fortfarande med orginal förgasare. så jag håller på med att ställa in den etc. Men jag drog på ett 114 munstycke idag. och då hackar den när jag gör fullgas. drar jag i choken så hackar den inte. Tändstiftet är grått-vitt. men byter jag till 120 då vill den inte ens röra sig på halva 1an - uppåt? vad kan felet vara? luftskruven 1,5 varv ut

Postat: 8 oktober 2012, 17:23
av NiXon
prova att borra luftburken, eller köpa sportluft

Postat: 8 oktober 2012, 18:28
av Krallzen
NiXon skrev:prova att borra luftburken, eller köpa sportluft
Det kan inte bero på det.

Postat: 8 oktober 2012, 18:29
av antonpg94
vrf frågar du om du redan vet då?

Postat: 8 oktober 2012, 18:30
av DEA!!
Är det grått så äre större chans att den får för lite bensin. (för mycket luft).

Postat: 8 oktober 2012, 18:33
av Krallzen
antonpg94 skrev:vrf frågar du om du redan vet då?
Så tändstiftet är ljust-grått, pågrund av att jag inte har borrat luftburken? ;)

Postat: 8 oktober 2012, 18:34
av Krallzen
DEA!! skrev:Är det grått så äre större chans att den får för lite bensin. (för mycket luft).
Okej får kolla på det imorgon. Hur ska jag gå iväga tycker du? byta upp ett par storlekar och pilla med luftskruven??

Postat: 8 oktober 2012, 18:35
av DEA!!
Jag tycker att du ska börja pilla skruv!

Postat: 8 oktober 2012, 18:44
av Krallzen
DEA!! skrev:Jag tycker att du ska börja pilla skruv!
Men vi säger såhär, nu om jag hade för litet munstycke? om jag byter upp till 114, så hackar den om man drar fullgas? Måste jag börja pilla munstycket då eller vad säger du? för om jag drar på 120 som är alldeles för stort så visar den ljus-grå ändå? hur kan det komma sig

Postat: 8 oktober 2012, 18:46
av DEA!!
Grejen är den att tändstiftets färg inte ändras efter att mopeden varit igång i 3 minuter!

Postat: 8 oktober 2012, 18:49
av Krallzen
DEA!! skrev:Grejen är den att tändstiftets färg inte ändras efter att mopeden varit igång i 3 minuter!
Berätta ännu mer. :)

Postat: 8 oktober 2012, 19:36
av AndreWidestedt
Krallzen skrev:
DEA!! skrev:Grejen är den att tändstiftets färg inte ändras efter att mopeden varit igång i 3 minuter!
Berätta ännu mer. :)
Varva ut den, sen stänger du av tändningen å nyp kopplingen, kolla tändstiftet då (den mpste vara varmkörd).

Postat: 8 oktober 2012, 19:40
av Krallzen
AndreWidestedt skrev:
Krallzen skrev:
DEA!! skrev:Grejen är den att tändstiftets färg inte ändras efter att mopeden varit igång i 3 minuter!
Berätta ännu mer. :)
Varva ut den, sen stänger du av tändningen å nyp kopplingen, kolla tändstiftet då (den mpste vara varmkörd).
Tack för svar. Dea skrev såhär Är det grått så äre större chans att den får för lite bensin. (för mycket luft).

Jag tror jag har hajjat vad som är felet. för när man trycker in choken så stryper den luften ju. Det jag får göra imorgon är att sätta på ett 116 munstycke och börja pilla med luftskruven. Jag återkommer imorgon. Tack för hjälpen gubbar.

Postat: 8 oktober 2012, 19:41
av Krallzen
AndreWidestedt skrev:
Krallzen skrev:
DEA!! skrev:Grejen är den att tändstiftets färg inte ändras efter att mopeden varit igång i 3 minuter!
Berätta ännu mer. :)
Varva ut den, sen stänger du av tändningen å nyp kopplingen, kolla tändstiftet då (den mpste vara varmkörd).
Okej, då vet jag det :)