Suzuki ts50, Derbi drd Racing eller "vespa"?

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!
MrMeatball
Elmoped

Suzuki ts50, Derbi drd Racing eller "vespa"?

Inlägg av MrMeatball »

tja tja, jag har en Derbi DRD racing 07, otrimmad som jag inte riktigt lyckas köra på bakhjulet med. kommer bara en meter eller 2. och jag vill inte trimma den heller, för värdet sjunker så j*vla mycket.

så jag har en vän som har en Suzuki ts50, som jag får köpa för 400:- om jag vill. men förgasaren fattas, så den måste jag köpa. men är det en bra stunt moppe annars?

eller en "vespa". tex http://www.blocket.se/sodermanland/Derb ... ?ca=12&w=2 <-- den där kanske?

vilken är bäst att lära sig på? trimmad vespa, trimmad ts50 (ostrypt), eller orimmad Derbi?

jag e nybörjare, och har bestämt mig för att lära mig kö på bakan'.
tacksam för alla svar! :)
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

vespan är ju trimmad så den är väl lättare en en original, för 1k + nya kolvringar så
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

går nog inte hitta slöare moppe än suzuki ts50 :d
Bild
Användarens profilbild
ts_jonte
Elmoped

Inlägg av ts_jonte »

Ts'n är lätt värd å köpa för 400kr å en ny fögg kostar ca500 kr, visst den är slö original å inte den optimala stuntmoppen, men dra på en 5,5 så går den jävlar kan ja lova :roll:
MrMeatball
Elmoped

Inlägg av MrMeatball »

ts_jonte skrev:Ts'n är lätt värd å köpa för 400kr å en ny fögg kostar ca500 kr, visst den är slö original å inte den optimala stuntmoppen, men dra på en 5,5 så går den jävlar kan ja lova :roll:
5,5? förlåt jag är lite efterbliven :p
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

stuntar med en suzuki s1 och de går hyfsat bra, ungefär likadana rammässigt och lite motormässigt. Dock s1 varianten är förbjudna i sverige. Men med 80cc på den ska de väl gå bra på bakan ;)
Användarens profilbild
ts_jonte
Elmoped

Inlägg av ts_jonte »

5,5 är en typ av en 50cc sport cylinder, fast den är original i Norge mfl men Sverige gjorde en strypt 50cc som är original här i sverige.jovisst går det men tycker att ts är lite Otymplig å tung(stuntar inte ofta)80cc är väl lite overkill för stunt? :roll:
MrMeatball
Elmoped

Inlägg av MrMeatball »

hur snabbt tror ni att man kan få upp den där paddocken i då? :lol:

och blir det tillräckligt med kraft för att kunna komma upp på bakan hyfsat lätt?
Skriv svar