Nicolas.Stjern skrev:Vart o dra pluggen på min Generic Trigger SM 50?
Jag bor i Göteborg(Mölndal), blir man lätt tagen? bryr polisen sig mycket?
Lite info o tips tack!
Provat sökfunktionen???
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar
Nicolas.Stjern skrev:Vart o dra pluggen på min Generic Trigger SM 50?
Jag bor i Göteborg(Mölndal), blir man lätt tagen? bryr polisen sig mycket?
Lite info o tips tack!
De bryr sig inte för det mesta om man kör lugnt och behärskat, om din moppe inte låter så mycket heller så väcker det inga misstankar. Bara du kör lugnt med trafikvett så löser det sig. Gäller ju då såklart att hålla hastigheterna.
kör runt 50 då du har posien i närheten, och ha den tyst så går det bra. min kompis har org rör med technigas ljuddämpare som saknar lite ull, låter för jevligt högt och går runt 90 (vet inte vad han trimmat med) så då kmr ju polisen ibland.
@Roxxen96 Tack! vet du vad som häner om dom tar mig för det? kan dom ta körkortet? blir det svårare o ta nästa körkort för bil eller liknande? och är det hög böter?
Samt att om jag drar pluggen kommer jag dreva ner den till ca 60-70.
@Roxxen96 Tack! vet du vad som häner om dom tar mig för det? kan dom ta körkortet? blir det svårare o ta nästa körkort för bil eller liknande? och är det hög böter?
Samt att om jag drar pluggen kommer jag dreva ner den till ca 60-70.
Det är lugnt du kommer inte behöva dreva ner, den kommer la toppa en 70-75 max ändå! Antar jag om det inte är någon mega plugg som verkligen stryper som satan. Ja asså du kommer ju antagligen antingen få 1200 - 3000 i böter ( beroende på polis, och hur mycket du har trimmat och vad mer som är olagligt på moppen ) och / eller så ryker ditt körkort eller lämp, vilket betyder att tiden som du ska övningsköra osv skjuts upp. Så det är upp till dig själv om du vill riskera det eller inte.
Jag kommer bara ha pluggen dragen om jag drar den, jag har lästa lite om min moppe och tittat lite på youtube och den toppar runt 90 km/h med bara pluggen dragen så ska dreva ner den lite så den får bättre axx men inte går lika snabbt vilket är bättre för då kanske man inte blir lika lätt tagen?
Nicolas.Stjern skrev:Jag kommer bara ha pluggen dragen om jag drar den, jag har lästa lite om min moppe och tittat lite på youtube och den toppar runt 90 km/h med bara pluggen dragen så ska dreva ner den lite så den får bättre axx men inte går lika snabbt vilket är bättre för då kanske man inte blir lika lätt tagen?
den kommer absolut inte att gå i 90..
Min Rieju toppade 65 med originaldreven på..
Nicolas.Stjern skrev:Jag kommer bara ha pluggen dragen om jag drar den, jag har lästa lite om min moppe och tittat lite på youtube och den toppar runt 90 km/h med bara pluggen dragen så ska dreva ner den lite så den får bättre axx men inte går lika snabbt vilket är bättre för då kanske man inte blir lika lätt tagen?