När de gäller portning kan jag inte ett piss.. ^^ men skulle va kul att lära sig lite

GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Räcker med att grada av portarna med ett sandpapper eller något.potog skrev:ja det är det man gör.
glöm inte att hona cylindern eller liknande efter det så att kolv ringarna inte blir ledsna
Det där går innom kategorin "liknande"KarlssoN^ skrev:Räcker med att grada av portarna med ett sandpapper eller något.potog skrev:ja det är det man gör.
glöm inte att hona cylindern eller liknande efter det så att kolv ringarna inte blir ledsna
Sedan så kan du ju inte ta för mycket heller, 75%/borr med singel-port och 80% till bryggad port ( om jag inte miss minner mig, är ju ett antal årsedan man höll på med det) Detta är max värden och om du överstrider de värdena så blir inte kolvringen så himla glad efter en stund
Inte om han vill ha en motor som håller länge, iom att kolvringarna sliter sig snabbare med denna typ av port.potog skrev:Det där går innom kategorin "liknande"KarlssoN^ skrev:Räcker med att grada av portarna med ett sandpapper eller något.potog skrev:ja det är det man gör.
Sedan så kan du ju inte ta för mycket heller, 75%/borr med singel-port och 80% till bryggad port ( om jag inte miss minner mig, är ju ett antal årsedan man höll på med det) Detta är max värden och om du överstrider de värdena så blir inte kolvringen så himla glad efter en stund
som karlsson sa så ska du inte ta för mycket. om du har en rund avgasport som det är på sport och org cylindrar så kan du höja den på sidorna så den inte längre är rund utan mer format som ett D. Där den platta sidan pekar uppot.
Det där är en väldigt dum idé som kommer äta kolvingar och i värsta fall göra att kolvringen hakar i toppen på porten och bryts av.potog skrev:Det där går innom kategorin "liknande"KarlssoN^ skrev:Räcker med att grada av portarna med ett sandpapper eller något.potog skrev:ja det är det man gör.
som karlsson sa så ska du inte ta för mycket. om du har en rund avgasport som det är på sport och org cylindrar så kan du höja den på sidorna så den inte längre är rund utan mer format som ett D. Där den platta sidan pekar uppot.
man får ju göra som karlsson sa å inte gör det om avgasporten nu är för bred^^ men om den e trång som bara den så funkar det.Perra.S skrev:Det där är en väldigt dum idé som kommer äta kolvingar och i värsta fall göra att kolvringen hakar i toppen på porten och bryts av.potog skrev:Det där går innom kategorin "liknande"KarlssoN^ skrev: Räcker med att grada av portarna med ett sandpapper eller något.
När ni slipar så behåll den ursprungliga formen på porten.
potog skrev:man får ju göra som karlsson sa å inte gör det om avgasporten nu är för bred^^ men om den e trång som bara den så funkar det.Perra.S skrev:Det där är en väldigt dum idé som kommer äta kolvingar och i värsta fall göra att kolvringen hakar i toppen på porten och bryts av.potog skrev: Det där går innom kategorin "liknande"
När ni slipar så behåll den ursprungliga formen på porten.
(D liknande inte D formade.)
Köp ett effekt rör ist!TechnoMen skrev:Tack så mycket!Så om jag köper en street race 70cc, borrar upp förgasaren till 15 mm eller köper en 17,5mm och har org röret så säger folk att man ska bredda avgasporten för jag har org röret kvar, stämmer de? eller ska jag låta den va?
"folk"?TechnoMen skrev:Tack så mycket!Så om jag köper en street race 70cc, borrar upp förgasaren till 15 mm eller köper en 17,5mm och har org röret så säger folk att man ska bredda avgasporten för jag har org röret kvar, stämmer de? eller ska jag låta den va?
Nej då märker mamma att den är trimmad.. xDpotog skrev:Köp ett effekt rör ist!TechnoMen skrev:Tack så mycket!Så om jag köper en street race 70cc, borrar upp förgasaren till 15 mm eller köper en 17,5mm och har org röret så säger folk att man ska bredda avgasporten för jag har org röret kvar, stämmer de? eller ska jag låta den va?
Har inte Street race brygga på sin avgasport?:/