Turbomannen vs Rangad

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Snyggast?

Turbomannen
28
23%
Rangad
46
38%
Rangad
46
38%

Antal röster: 120

Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Turbomannen vs Rangad

Inlägg av Rangad »

Det har kommit upp en diskussion mellan mig och Turbomannen vem som har snyggast moppe! Tyckte ni på tsr kan få döma det!

Motivera gärna vem ni röstar på så jag vet att han inte går och huntar röster bland kompisar

Turbomannen
Bild
Rangad
Bild'

Rösta på! Hoppas det inte är felpost, är inte helt säker.
Senast redigerad av Rangad den 24 september 2012, 11:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

måste ta turbomannen bara för att ditt rör är rostigt :(
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

FreZz skrev:måste ta turbomannen bara för att ditt rör är rostigt :(
Det är mestadels smuts! :(
Användarens profilbild
SimonBawz
Elmoped

Inlägg av SimonBawz »

SliderN , men tar du bort fälgtejpen så är den snyggare...
ForshagaShopper
Elmoped

Inlägg av ForshagaShopper »

FreZz skrev:måste ta turbomannen bara för att ditt rör är rostigt : (
Ta och åk på din bögpulka med dragen V ring Forshaga shopper ska det vara

Bild
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Inte många som vågar motivera sig verkar som en massa kompisröster!
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

slidern var snyggare för din ser precis ut som alla andras.
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

[quote="ForshagaShopper"][quote="FreZz"]måste ta turbomannen bara för att ditt rör är rostigt : ([/quote]

[img]http://2.bp.blogspot.com/_4XCh07UlquE/T ... 26995a.jpg[/img][/quote]

haha kör en dt50x 06 :P
Quattro lyfe
ForshagaShopper
Elmoped

Inlägg av ForshagaShopper »

FreZz skrev:
ForshagaShopper skrev:
FreZz skrev:måste ta turbomannen bara för att ditt rör är rostigt : (

Bild
haha kör en dt50x 06 :P
Ok Dem är coola
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

streamjr skrev:slidern var snyggare för din ser precis ut som alla andras.
Så den är snyggare för den är unik :o ? Så en slider med bcd kåpa är unikt och så undrar jag varför du tycker ful grå/guld blandat med svart färg är snyggt? och sen vinröd på det! Usch, Mycket snyggare med en Derbi som faktiskt inte ser ut som nån annan jag nånsin sett
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

Rangad skrev:
Så den är snyggare för den är unik :o ? Så en slider med bcd kåpa är unikt och så undrar jag varför du tycker ful grå/guld blandat med svart färg är snyggt? och sen vinröd på det! Usch, Mycket snyggare med en Derbi som faktiskt inte ser ut som nån annan jag nånsin sett
japp jag tycker den slidern är snyggare än din Derbi, fälgtejpen ser ju ut som nån 3årig kladdat dit...

edit: har du aldrig sett en annan Derbi som är svart med röd tnt kick och röd fälgtejp?
Senast redigerad av streamjr den 24 september 2012, 12:07, redigerad totalt 1 gånger.
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Nordsjöshopper
Elmoped

Derbi

Inlägg av Nordsjöshopper »

derbin är lätt snyggast
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

streamjr skrev:
Rangad skrev:
japp jag tycker den slidern är snyggare än din Derbi, fälgtejpen ser ju ut som nån 3årig kladdat dit...
+1

+ så ser båda ut som vilken annan moppe som helst av den modellen så inget speciellt
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina

Inlägg av jack.lofgren »

david96 skrev:
streamjr skrev:
Rangad skrev:
+1

+ så ser båda ut som vilken annan moppe som helst av den modellen så inget speciellt
Sant
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

streamjr skrev:
Rangad skrev:

edit: har du aldrig sett en annan Derbi som är svart med röd tnt kick och röd fälgtejp?
Hemma lackad kick och jo fälgtejpen vart ju inte magnifik men i helheten sÅ tycker jag min är snyggare
spoorky
Elmoped

Inlägg av spoorky »

Det är två helt olika mopeder, går ju inte ens att jämföra.. Varför är det så viktigt för dig att veta vilken som är snyggast?

Ont: Jag tror att slidern kommer blir grym när den är färdig så om man ska rösta så röstar jag på slidern!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Va nöjda med era moppar o sluta skryt. Ingen är speciellt snygg. Tycker båda är lika "snygga" för o va sina modeller.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Inlägg av Riejuman »

tycker att Rangad har snyggare moppe eftersom den är mera clean :)
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Tycker ingen av dom är snygga faktiskt :lol:
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Snyggast rent estetiskt sett är ju Derbin men Slidern var ballare med Aeroxfälgarna och lite mer genomtanke. Dock såg Derbin ut precis som alla andra Derbisar och Slidern var lite för kluddig med klistermärkena och BDC framkåpan är ju inge vidare snygg direkt.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Löfarn
Elmoped

Inlägg av Löfarn »

Sendan ser bäst ut imo, den är clean, slidern är ju vit, röd svart och allt möjligt :)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Turbomannen´s är helt klart snyggast utav era 2.

Han borde dock lacka alla kåpor i samma färg och skaffa ett effektrör.

Din var helt mainstream och sticker inte alls ut från mängden hans gör det åtminstone lite
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

tkr rangad, slidern är svart,vit,grå och vinröd?? men jag har kollat ditt projekt och tror nog din kommer bli snyggare!
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Bah, en pulka kan aldrig bli lika snygg som en SM/cross.
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Turbomannen
Svårstartad skrothög

Inlägg av Turbomannen »

Tja kolla mit projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... sc&start=0
Så får ni se hur den ser ut och alla delar och varför jag inte har satt på mitt effektrör. Dessutom, den enda anledningen att rangad har kvar sin moped/ fejk cross är att han inte kan sälja sin moped på blocket. Och sen som sagt har bara meckat med den i en helg och har haft den i en vecka.
Bild
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Turbomannen skrev:Tja kolla mit projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... sc&start=0
Så får ni se hur den ser ut och alla delar och varför jag inte har satt på mitt effektrör. Dessutom, den enda anledningen att rangad har kvar sin moped/ fejk cross är att han inte kan sälja sin moped på blocket. Och sen som sagt har bara meckat med den i en helg och har haft den i en vecka.
Jag har flera köpare men kan inte sälja den då bakbromsen inte funkar! Ska kolla med 2 killar angående byte mot slider nu i veckan! Men the real life is tough du som är så snorigt bortskämd vet nog ingenting om vad det innebär att sälja nåt för över 10000 kr på blocket! Och sen så att säga fejk cross är som att förolämpa 50% av forumet :D Men nu ska vi inte bråka och låta tråden spåra ur!
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

turbomannens är ju inte äns klar och ska lackas osv + aerox fälgar och massa nice...

din är ju bara... har inga ord för det :D
Bild
Användarens profilbild
Turbomannen
Svårstartad skrothög

Inlägg av Turbomannen »

Mura skrev:turbomannens är ju inte äns klar och ska lackas osv + aerox fälgar och massa nice...

Sant!
Bild
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Mura skrev:turbomannens är ju inte äns klar och ska lackas osv + aerox fälgar och massa nice...

Kolla på min! Den är ju budget stylad, Turbo är ju äckligt bortskämd! Tror du inte jag hade skaffat KTM platta TNT kåpor fetaste trim setupen och RRX fälgar om jag kunde? :S
ghettobird
Elmoped

Inlägg av ghettobird »

MrAndersson skrev:Va nöjda med era moppar o sluta skryt. Ingen är speciellt snygg. Tycker båda är lika "snygga" för o va sina modeller.
^this, haha.
Inget speciellt med era moppar.

+1 slider
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Rangad skrev:

Kolla på min! Den är ju budget stylad, Turbo är ju äckligt bortskämd! Tror du inte jag hade skaffat KTM platta TNT kåpor fetaste trim setupen och RRX fälgar om jag kunde? :S

ehmm.. bara bra för tnt kåpor är det fulaste som finns...

och självklart är din snygg och clean osv förutom fälgtejpen kanske..

men slidern är ju fortfarande snyggare och är en moped ful bara för man har lagt ner pengar på den?
Bild
Användarens profilbild
Turbomannen
Svårstartad skrothög

Inlägg av Turbomannen »

Dessutom så att ni vet har jag köpt alla DELAR själv. Sen har jag köpt det mesta på blocket. Fick båda fälgarna + däck för 500kr, doppler dämpare 500kr sen köpte jag bcd kåpan av en på forumet för 500 kr så tiilsammans är det bara 1500kr. Ungefär lika mycket som rangad har lagt ut på färg då han har sprejat om sin moppe ca 5 gånger för att byta färg/ lacka om på grund av dåligt resultat. Dessutom vill jag nämna att jag har inget att göra med den tråden. Tycker båda mopederna är snygga och att man ska vara glad att man ens har en moped.
Bild
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

Förstår inte riktigt, när några skriver att slidern var snyggast (eller iaf lite mer unik och speciell än din Derbi) så börjar du hoppa på Turbomannen för att han är bortskämd?
Tråden var väl för att se vilken som var snyggast och inte vem som var mest bortskämd?

Iaf, så tycker jag Slidern ser bättre ut. Eller iallfall mer speciell med aerox fälgar. Dock tycker jag inte någon av dom är skit snygga, men vad jag vet så har Turbomannen precis påbörjat sitt projekt på slider så den kommer nog bli fin med en bättre passande färgkombo!
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
Turbomannen
Svårstartad skrothög

Inlägg av Turbomannen »

tS skrev:Förstår inte riktigt, när några skriver att slidern var snyggast (eller iaf lite mer unik och speciell än din Derbi) så börjar du hoppa på Turbomannen för att han är bortskämd?
Tråden var väl för att se vilken som var snyggast och inte vem som var mest bortskämd?

Iaf, så tycker jag Slidern ser bättre ut. Eller iallfall mer speciell med aerox fälgar. Dock tycker jag inte någon av dom är skit snygga, men vad jag vet så har Turbomannen precis påbörjat sitt projekt på slider så den kommer nog bli fin med en bättre passande färgkombo!
Jo tanken är att jag ska ha volvo ocean blue mattalic eller någon annan fin blå färg och resten kommer va i chrome eller polerat!! Men tack för rösten!!
Bild
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Turbomannen skrev:Tycker båda mopederna är snygga och att man ska vara glad att man ens har en moped.
Så säger du nu när du varje dag säger personligen till mig att min är skitful och skabbig och du tycker din är så jäkla fräsch!

Mura lås tråden! Den spårar ur. Var mest lite skämt från början!
Låst