Sida 1 av 1
PR3 på en lågvarvigcylinder
Postat: 23 september 2012, 18:45
av HyperSendan ;)
Tjenare jag funderar på att köpa ett MK Prorace 3 titanium! Min 70cc cylinder jag har är lågvarvig så jag undrar hur effekten kommer bli? Kommer effekten fortfarande vid 9k rpm typ ändå? Eller kommer den tidigare?

Tacksam för svar!

Postat: 23 september 2012, 19:12
av bensinskalle
Alla köpcylindrar har så mesiga portar osv så det går att smacka på i princip vilket rör som helst. Röret brukar styra karaktären så du kommer ju förmodligen inte ligga på 9k längre, men det är bara en gissning från min sida.
Men bäst är givetvis en annan cylinder. Det kommer att gå mycket bättre.
Postat: 23 september 2012, 19:20
av chifen
Skulle valt ett annat rör till en lågvarvig 70. Det du vinner på topp kommer du förlora stort på låg och mellan, ja alltså genomsnittseffekten kommer bli lägre med ett så högvarvigt race rör än om du köper ett mer anpassat rör. Lägg pengarna på en värre cylinder istället

Effekten bör komma lite tidigare med en lågvarvig cylinder men du kommer ju ändå i obalans och de är inte avstämda för varandra öht så ett dåligt val. Att dessutom ta titan är ju bara att öka priset utan att tjäna något på det om du inte är ute efter att jaga vikt
Exakt vad har du gjort med motorn nu? Kan ge bättre tips då om vi vet precis vad som är gjort

Postat: 23 september 2012, 19:37
av HyperSendan ;)
chifen skrev:Skulle valt ett annat rör till en lågvarvig 70. Det du vinner på topp kommer du förlora stort på låg och mellan, ja alltså genomsnittseffekten kommer bli lägre med ett så högvarvigt race rör än om du köper ett mer anpassat rör. Lägg pengarna på en värre cylinder istället

Effekten bör komma lite tidigare med en lågvarvig cylinder men du kommer ju ändå i obalans och de är inte avstämda för varandra öht så ett dåligt val. Att dessutom ta titan är ju bara att öka priset utan att tjäna något på det om du inte är ute efter att jaga vikt
Exakt vad har du gjort med motorn nu? Kan ge bättre tips då om vi vet precis vad som är gjort

Okej den setupen jag har nu är : Stage 6 70
Doppler endurance vev
Dellorto phbg 21 black racing
Större insug
Mk thrower
Postat: 23 september 2012, 21:38
av HyperSendan ;)
Eller är ett voca carbono ett bättre köp?

Postat: 23 september 2012, 21:52
av siiimooon
Köp PR3röret och porta cylindern också, kommer bli mycket roligare..
Postat: 23 september 2012, 22:05
av HyperSendan ;)
siiimooon skrev:Köp PR3röret och porta cylindern också, kommer bli mycket roligare..
Glömda nämna att jag har MRD koppling också. Okej men jag har inte tänkt att porta den men går det att köra med ändå?

Postat: 23 september 2012, 22:57
av siiimooon
HyperSendan ;) skrev:siiimooon skrev:Köp PR3röret och porta cylindern också, kommer bli mycket roligare..
Glömda nämna att jag har MRD koppling också. Okej men jag har inte tänkt att porta den men går det att köra med ändå?

Klart de går, men den kommer inte vara speciellt kul att köra.
Postat: 24 september 2012, 10:05
av HyperSendan ;)
Varför inte då?

Postat: 24 september 2012, 12:41
av siiimooon
HyperSendan ;) skrev:Varför inte då?

Cylinderns effektkurva slutar ju i princip där rörets börjar, testade själv med liite portad Airsal 70 och PR överliggande, HPI Digital och 28mm osvosv, det blir bara inte kul.
Postat: 24 september 2012, 13:06
av HyperSendan ;)
Oj hade läst fel den va visst högvarvig det är en Race/Hyper Cylinder så det borde allt gå bra

Postat: 24 september 2012, 13:33
av JagHarEnDerbi
Borde väl gå att på cylindern portad så gott som det går efter en PR cylinder?
Postat: 24 september 2012, 15:51
av siiimooon
HyperSendan ;) skrev:Oj hade läst fel den va visst högvarvig det är en Race/Hyper Cylinder så det borde allt gå bra

Jag tror inte den är speciellt högvarvig.
Postat: 24 september 2012, 16:00
av bensinskalle
JagHarEnDerbi skrev:Borde väl gå att på cylindern portad så gott som det går efter en PR cylinder?
Efter röret antar jag att du menar
Men jo visst kan man de, men då är de bättre att lägga de pengarna på en bättre cylinder helt enkelt