jag tycker personligen mer om iphone 4s än s3an(har testat båda) då jag tycker att iOS är mycket skönare Och hantera än androids uppbyggnad. Tycker även att utbudet på appar är bättre till iOS enheter.
Sen om man jailbreakar sin iOS enhet och ändrar på rätt grejer så får man en smartphone som överträffar det mesta på marknaden enligt mig. för att valmöjligheterna blir mycket större då och man kan göra den anpassad till hur man själv vill ha den.
Sen så är det ju även ett stort plus då jag också har macbook att den kan synka alla bilder direkt in i macbooken utan minsta krångel med sladdar mm vilket jag tycker är sjukt skönt när man tex ska ladda upp någon bild från mobilen och då finns den redan på datorn
Men det är väll mest en smaksak vad man gillar men personligen så föredrar jag iOS framför android.
Tycker dock att allt från apple är överprisat och väldigt låst, men det går ju och lösa med jailbreak.. Android å andra sidan känns rätt plastigt och vet en hel del vänner som har råkat ut för oväntade omstarter,buggar och att mobilen känns allmänt seg.
Så om jag hade varit du så hade jag bytt men det är som sagt upp till dig själv