Luftskriven är utskruvad ungefär 1 1/4 varv. Men förgasaren blir typ översvämmad av soppa och när jag byter till mindre munstycke blir den bara mer översvämmad (?)Den är väldigt svårt startad också, jag måste nästan alltid använda startgas.
När jag ska starta och köra iväg och drar i full gas så står den stilla ett tag innan jag drar iväg, och när jag gör det kan det ta ett tag innan accet kommer. Och accet är inte bra heller..
Snälla HJÄLP MIG!!
Senast redigerad av HugoTolagen den 22 september 2012, 09:27, redigerad totalt 2 gång.
Byt bensin kran, antagligen den som gett upp och det flödar soppa konstant, sen byt till hårdare kopplingsfjädrar om axxet kommer långsamt ( vid cirka 15-20 kmh ).
Om det flödar soppa konstant ner så flödar det över och den blir sur och jävlig, svårstartad som satan. Hade det problemet på aeroxen, bytte vakuum kran och det löste sig sedan. Du kan kontrollera om kranen är sönder genom att ta av bensinslangen från förgasaren ( som går från bensinkranen ), droppar det konstant / rinner bensin från slangen så är kranen sönder.