Sida 1 av 1

Speedfight startar ej/svårstartad

Postat: 20 september 2012, 19:21
av ghettobird
Tja, det är så att min sf2 är väldigt väldigt svårstartad.
När jag var ute och åkte dog den bara, helt ljudlöst.
Nu vill den inte starta alls, har fått igång den 3gånger efter 1000 kickar.
Startar inte ens av startgas.

Trodde det var choken som inte funka eftersom den såg pajj ut.
Så köpte en ny, satte in den nya idag. Startar fortf inte.
Är det tändstifftet som krånglar?

'
Tacksam för allt ni har o komma med.

Postat: 20 september 2012, 19:36
av Piitus96
jadu, kolla om den har gnista. Samt e den trimmad, o hur långt har den gått?

Postat: 20 september 2012, 20:13
av tompa221
Kolla reedsen! om du kan och orkar. sitter en topplösskruv på insuget föratt man inte ska pilla där. Dremel eller slip är det som gäller!

Postat: 21 september 2012, 19:58
av ghettobird
Tändstiftet har gnista, testade med ett helt nytt.
Startar fortfarande inte.

Har felsökt problemet tack vare hasses guide. Kom inte fram till något nytt.
Fåååååååår panik! vill ut o åka!

Postat: 21 september 2012, 20:03
av Piitus96
ghettobird skrev:Tändstiftet har gnista, testade med ett helt nytt.
Startar fortfarande inte.

Har felsökt problemet tack vare hasses guide. Kom inte fram till något nytt.
Fåååååååår panik! vill ut o åka!
Du svarade aldrig på min fråga, är den trimmad? Samt hur långt har den gått

Postat: 21 september 2012, 20:35
av mopedfarfar
Är det så att om den har stått ca 1 dag så startar den på första kicken men sedan dör efter 2-3 sekoch där med krävs rejält med kickar? har samma problem på min Neos 07a så skulle vara bra att veta så jag kan följa denna topic.

Postat: 21 september 2012, 20:44
av ghettobird
Piitus96 skrev:
ghettobird skrev:Tändstiftet har gnista, testade med ett helt nytt.
Startar fortfarande inte.

Har felsökt problemet tack vare hasses guide. Kom inte fram till något nytt.
Fåååååååår panik! vill ut o åka!
Du svarade aldrig på min fråga, är den trimmad? Samt hur långt har den gått
Satte nyligen på 50cc sport cylinder(alu).
V ringen dragen, så har jag för mig att blindröret e av.

Är inte helt säker på hur långt den gått, förra ägaren sa att den hade åkt 140mil, men det tror jag inte direkt på.

Postat: 21 september 2012, 20:46
av Piitus96
ghettobird skrev:
Piitus96 skrev:
ghettobird skrev:Tändstiftet har gnista, testade med ett helt nytt.
Startar fortfarande inte.

Har felsökt problemet tack vare hasses guide. Kom inte fram till något nytt.
Fåååååååår panik! vill ut o åka!
Du svarade aldrig på min fråga, är den trimmad? Samt hur långt har den gått
Satte nyligen på 50cc sport cylinder(alu).
V ringen dragen, så har jag för mig att blindröret e av.

Är inte helt säker på hur långt den gått, förra ägaren sa att den hade åkt 140mil, men det tror jag inte direkt på.
gick du upp i munstycke i sammanhang med kapat blindrör o sport cylinder?

Postat: 21 september 2012, 21:03
av ghettobird
Piitus96 skrev:
ghettobird skrev:
Piitus96 skrev:Du svarade aldrig på min fråga, är den trimmad? Samt hur långt har den gått
Satte nyligen på 50cc sport cylinder(alu).
V ringen dragen, så har jag för mig att blindröret e av.

Är inte helt säker på hur långt den gått, förra ägaren sa att den hade åkt 140mil, men det tror jag inte direkt på.
gick du upp i munstycke i sammanhang med kapat blindrör o sport cylinder?
nej, det har jag inte gjort.
Strlk på org munstycke. 56

Postat: 21 september 2012, 22:28
av Piitus96
ghettobird skrev:
Piitus96 skrev:
ghettobird skrev: Satte nyligen på 50cc sport cylinder(alu).
V ringen dragen, så har jag för mig att blindröret e av.

Är inte helt säker på hur långt den gått, förra ägaren sa att den hade åkt 140mil, men det tror jag inte direkt på.
gick du upp i munstycke i sammanhang med kapat blindrör o sport cylinder?
nej, det har jag inte gjort.
Strlk på org munstycke. 56
Förmodligen cylindern som skurit eller kolven... Kon ihåg, trimm = större munstycke

Postat: 21 september 2012, 22:33
av FreZz
du MÅSTE ha nytt munstycke om du gör något för att få mer effekt

Postat: 21 september 2012, 22:43
av ghettobird
dumt av mig, tack så mycket!
fixar ett set tills imorn så får vi se hur det går.
Ska också städa upp lite i motorn.

Postat: 21 september 2012, 22:47
av Piitus96
ghettobird skrev:dumt av mig, tack så mycket!
fixar ett set tills imorn så får vi se hur det går.
Ska också städa upp lite i motorn.
Testa 75 munstycke, men jag hade kollat kolven till o börja med!

Postat: 23 september 2012, 20:32
av ghettobird
Piitus96 skrev:
ghettobird skrev:dumt av mig, tack så mycket!
fixar ett set tills imorn så får vi se hur det går.
Ska också städa upp lite i motorn.
Testa 75 munstycke, men jag hade kollat kolven till o börja med!
Fattar ingeting!
Hade ju bytt cylinder + kolv. Har inte ens åkt med den, bara startat den två gånger och gasat i 20sekunder.
Nu kollade jag till kolven, och den är redan repig! VAFAN!
Cylinder är hel, men helt ny kolv har redan fått 5-10 repor.
Vad i ...........

har knappt kört någonting denna sommar/höst. får så jävla mycket ångest.

Vet också att vevpartiet e trögt..

Postat: 23 september 2012, 20:39
av AndreWidestedt
ghettobird skrev:
Piitus96 skrev:
ghettobird skrev:dumt av mig, tack så mycket!
fixar ett set tills imorn så får vi se hur det går.
Ska också städa upp lite i motorn.
Testa 75 munstycke, men jag hade kollat kolven till o börja med!
Fattar ingeting!
Hade ju bytt cylinder + kolv. Har inte ens åkt med den, bara startat den två gånger och gasat i 20sekunder.
Nu kollade jag till kolven, och den är redan repig! VAFAN!
Cylinder är hel, men helt ny kolv har redan fått 5-10 repor.
Vad i ...........

har knappt kört någonting denna sommar/höst. får så jävla mycket ångest.
De var för att du inte bytte upp dig i munstycke, gå upp några storlekar ska du får see att du får både effekt och den kommer inte skära

Postat: 24 september 2012, 18:17
av ghettobird
hur kunde kolven skära? Den skär väl knappast bara för att
man har ett förlitet munstycke?