Hjälp en nybörjare ;)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Moorchie
Elmoped

Hjälp en nybörjare ;)

Inlägg av Moorchie »

Jag är lite nybörjare när det gäller scootrar, hade en annan förut.
Till att börja med är jag inte helt inkompetent, kan lite... Men räkna inte med underverk på kunskapsnivån.

Så till att börja med har jag en Peugeot Speedfight 1.
Röret är fortfarande pluggat men den skall bort snart och v-ringen (brickan eller whatever) är redan borta. Jag har original vikter och hela grejen e original.

Jag har en relativt begränsad budget så snälla börja inte räkna upp de dyraste grejerna ni känner till :P

Men vad rekommenderas som bra o billigt trim? För tillfället går den väl runt 40-50 (60 i neförsbacke, men antagligen en glädjemätare).
Jag har hört massa om att byta munstycke etc men vet inte så mycket på den fronten.

Tacksam för ordentliga svar ;)
Peugeot fartkämpe, det jobbas på bra
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Vad vill du ha hjälp med? Trimm?

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Moorchie
Elmoped

Inlägg av Moorchie »

Haha oj jag kanske va lite oklar. Ja det är det ;) Vad rekommenderar ni som bra/billigt trimm?
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög

Re: Hjälp en nybörjare ;)

Inlägg av DTdosan »

Moorchie skrev:Jag är lite nybörjare när det gäller scootrar, hade en annan förut.
Till att börja med är jag inte helt inkompetent, kan lite... Men räkna inte med underverk på kunskapsnivån.

Så till att börja med har jag en Peugeot Speedfight 1.
Röret är fortfarande pluggat men den skall bort snart och v-ringen (brickan eller whatever) är redan borta. Jag har original vikter och hela grejen e original.

Jag har en relativt begränsad budget så snälla börja inte räkna upp de dyraste grejerna ni känner till :P

Men vad rekommenderas som bra o billigt trim? För tillfället går den väl runt 40-50 (60 i neförsbacke, men antagligen en glädjemätare).
Jag har hört massa om att byta munstycke etc men vet inte så mycket på den fronten.

Tacksam för ordentliga svar ;)
Hur fort vill du ha upp han i? Hur snäv budget har du?
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög

Inlägg av SnyggaDerbin »

Effektrör, större munstycke, andra kopplingsfjädrar, andra vikter skulle jag säga :) Om du inte vill ha ny cylinder osv
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Moorchie
Elmoped

Inlägg av Moorchie »

Har en budget på ca 2000 som ganska snart kan bli lite större (iochmed födelsedag etc). Asså hur fort? Hellre ganska bra axx och stabil fart än snabbt. Men gärna stabila 55-60
Moorchie
Elmoped

Inlägg av Moorchie »

Så... köpte ett par lätta vikter förut som e i asbra skick men kopplingen pallade inte så den slutade axxa vid 20KM/H... Kan det ha ngt med kopplingsfjädrarna att göra? Hur man byter dem kan jag säkert googla fram.
Kort o gott:
Dra pluggen (vilket skall göras strax)
Lättare vikter
Större munstycke
Kopplingsfjädrar (starkare elr vaddå?)
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

Ifall brickan är borttagen borde den redan gå 55-60?
Vikterna var antagligen alldeles för lätta, kopplingsfjädrar gör så att kopplingen börjar driva vid ett högre vartal så mycket med att göra med draget i början.
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Köp ett trimrör, bra effekt för bra peng:)
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Skriv svar