Hjälp en nybörjare ;)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Moorchie
Elmoped

Hjälp en nybörjare ;)

Inlägg av Moorchie »

Jag är lite nybörjare när det gäller scootrar, hade en annan förut.
Till att börja med är jag inte helt inkompetent, kan lite... Men räkna inte med underverk på kunskapsnivån.

Så till att börja med har jag en Peugeot Speedfight 1.
Röret är fortfarande pluggat men den skall bort snart och v-ringen (brickan eller whatever) är redan borta. Jag har original vikter och hela grejen e original.

Jag har en relativt begränsad budget så snälla börja inte räkna upp de dyraste grejerna ni känner till :P

Men vad rekommenderas som bra o billigt trim? För tillfället går den väl runt 40-50 (60 i neförsbacke, men antagligen en glädjemätare).
Jag har hört massa om att byta munstycke etc men vet inte så mycket på den fronten.

Tacksam för ordentliga svar ;)
Peugeot fartkämpe, det jobbas på bra
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Vad vill du ha hjälp med? Trimm?

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Moorchie
Elmoped

Inlägg av Moorchie »

Haha oj jag kanske va lite oklar. Ja det är det ;) Vad rekommenderar ni som bra/billigt trimm?
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög

Re: Hjälp en nybörjare ;)

Inlägg av DTdosan »

Moorchie skrev:Jag är lite nybörjare när det gäller scootrar, hade en annan förut.
Till att börja med är jag inte helt inkompetent, kan lite... Men räkna inte med underverk på kunskapsnivån.

Så till att börja med har jag en Peugeot Speedfight 1.
Röret är fortfarande pluggat men den skall bort snart och v-ringen (brickan eller whatever) är redan borta. Jag har original vikter och hela grejen e original.

Jag har en relativt begränsad budget så snälla börja inte räkna upp de dyraste grejerna ni känner till :P