halloj!
Får inte av variator/kopplings muttrarna på min vivacity. har ingen mutter knackare, men är det de som krävs? lyckas inte på något annat sätt. har ni tip på hur man kan göra utan, dela med er:) tack
Senast redigerad av Felix mårtensson den 5 oktober 2012, 11:15, redigerad totalt 1 gånger.
Menar du den vid kopplingsklockan? Isf kan du ta ett spännband och köra in i ett av hålen och sen spänna den vid stöddämparen så den inte snurar, sen är de bara att skruva av den.
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
TechnoMen skrev:Menar du den vid kopplingsklockan? Isf kan du ta ett spännband och köra in i ett av hålen och sen spänna den vid stöddämparen så den inte snurar, sen är de bara att skruva av den.
Jag köpte en eldriven mutterdragar på biltema som funkar hur bra som helst, kosta 400 kr, sen köpte jag en momentstav för att inte dra sönder gängorna
Om du spänt fast variator klockan men inte får av den med en nyckel för det är för trögt, använde ett rör som förlängare så du får mer kraft, så länge du har rätt nyckel kommer den inte bli rund
Tackar för länkar till guider:) har inte sett just dem innan, ska testa de metoderna nån dag i veckan:)
Ps, jag har inte själv haft av varitorn innan, alltså tidigare ägarn som förmodligen använt skifktnyckel och gjort hörnen lite rundade..
TechnoMen skrev:Menar du den vid kopplingsklockan? Isf kan du ta ett spännband och köra in i ett av hålen och sen spänna den vid stöddämparen så den inte snurar, sen är de bara att skruva av den.
De har jag testat, fungerade inte alls..
Be nån lite starkare göra det då skulle rekomendera att du går till sportlife eller liknande å så tar du tag i största killen där och frågar om han kan hjälpa dig
derbigp1open-10 skrev:mutterdragare.allt annat är skit!!, bara att köpa en på biltema för 650,så har du mutterdragare hemma. om ni nu har tryckluft..., annars lite svårt:)
De har jag testat, fungerade inte alls..
Be nån lite starkare göra det då skulle rekomendera att du går till sportlife eller liknande å så tar du tag i största killen där och frågar om han kan hjälpa dig
Haha eller kan jag bara ta ett rör och sätta på spärrgandtaget;)
derbigp1open-10 skrev:mutterdragare.allt annat är skit!!, bara att köpa en på biltema för 650,så har du mutterdragare hemma. om ni nu har tryckluft..., annars lite svårt:)
Eller så köper man en eldriven helt enkelt
Har tryckluft så de spelar ingen roll om de e luft eller eldriven:)
En mutter knackare hittar man hos Clas Ohlsson Jula Biltema Coop Forum mfl och är ett måste när man meckar.
Inga stora pengar heller.. köpte min för 290:- på rea.