Sida 1 av 1

Krångel med Senda, varvar för full vid start

Postat: 14 september 2012, 18:07
av stolle
Hej! Så jag skulle byta ut luftfiltrer mot ett sport, det som hände vad att jag var tvungen att ta och för att få bort den gamla luftburken, så jag drog och förgasan lossande, det var då problemet uppstod. Den varvar för max så fort man startar den.

Notera att jag ej plockade isär förgasarn, den bara slank av.

Kollade gasvajern och såg detta, ska muttern skruvas på eller vara så?

Bild

Här har ni en video på problemet, någon som vet om tex gasvajern kan ha fastnat eller har detta hänt för någon annan?
Video på problemet:

http://www.youtube.com/watch?v=JRnSZkZI ... e=youtu.be

//Filip[

Postat: 14 september 2012, 18:09
av p0d1
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=17753
RUBRIKER:

-För att en tråd ska accepteras av moderatorer i forumet så måste den ha ett vettigt topic ( rubrik ).

-Orden "hjälp" och "problem" är därför förbjudna p.g.a. att dom är 0% informativa. Att använda mer än ett ( 1 ) utropstecken och/ eller frågetecken på rad är ej tillåtet. Att endast använda versaler är ej tillåtet. (Gäller ej projekttrådar som har fri topic:sättning.)

-Topic:et ska vara informerande och tala om för läsaren vad tråden handlar om, inte tigga läsare. Ex:
Dåligt topic = HJÄLP!!!! Derbi problem!?!?!?!?!SNABBA SVAR FFS
Bra topic = Derbi läcker kylarvatten!

I de tre mopedforumen ( cross/sm, scooter och veteran ) gäller även att en regelrätt, och därigenom acceptabel, rubrik ska innehålla:

- Problemets art
- Mopedens/ fordonets modell

-Ej godkänt topic behandlas som felpost.
¨

Fixa rubriken så den följer reglerna, annars låser jag tråden :(

Postat: 14 september 2012, 19:03
av Ztraand
Filmen funkar inte. Men kolla så förgasaren sitter på ordentligt. Kolla även ifall de finns nåra hål i insugsgummit. Och så att insugsgummit sitter åt ordentligt.

Postat: 14 september 2012, 19:07
av stolle
Okaj, uppdaterad film länken nu. Men vad jag har kommit fram hittils är att trotteln kan vara fast i förgasaren. Rätta mig om jag har fel.

Postat: 14 september 2012, 20:26
av Gröngöling
99% Säker på att den drar tjuvluft. Kolla så att allting sitter ordentligt och kolla så insugsgummit är helt.

EDIT: såg att jag skrev exakt samma svar som Ztraand...

Postat: 14 september 2012, 20:35
av stolle
Gröngöling skrev:99% Säker på att den drar tjuvluft. Kolla så att allting sitter ordentligt och kolla så insugsgummit är helt.

EDIT: såg att jag skrev exakt samma svar som Ztraand...
Så du menar att tjuvluft kan göra så hojen varvar till max?, ska ta en titt!

Postat: 14 september 2012, 21:25
av Gröngöling

Postat: 14 september 2012, 22:17
av stolle
Tack för tipset, men nu kan jag ju inte ha min hoj på tomgång då den drar upp i spränghöga varvtal. Har till och med skruvat in tomgångs skruven max!. Kan detta bero på att antingen förgasaren sitter för dåligt eller luftburken sitter för dåligt? Kan nämligen se att förgasaren sitter väldigt lös så kan tänkas att det dras in luft där men undrar om tjuvluft kan göra att tomgången maxxar?

//Filip

Postat: 15 september 2012, 12:29
av Lame
det vara samma sak för mig det är gasvajerna i förgasaren som hängt sig dra och lossa lite på den sitter uppe på förgasaren !

Postat: 15 september 2012, 13:11
av bensinskalle
stolle skrev:Tack för tipset, men nu kan jag ju inte ha min hoj på tomgång då den drar upp i spränghöga varvtal. Har till och med skruvat in tomgångs skruven max!. Kan detta bero på att antingen förgasaren sitter för dåligt eller luftburken sitter för dåligt? Kan nämligen se att förgasaren sitter väldigt lös så kan tänkas att det dras in luft där men undrar om tjuvluft kan göra att tomgången maxxar?

//Filip
Du ska skruva ut skruven om du vill sänka tomgången.