Har du originalluftburk eller sportfilter? Skitigt / igensatt filter? Sitter tändhatten riktigt på antar jag?
KoNG: Bara för att en moppe gått bra innan betyder det inte att den måste gå bra hela tiden, det gör den väl i de flesta fallen, men nu tex som väder omslag då det blivit lite kallare så behöver moppen lite större munstycke pga det utökade syret i luften, hade detta problem med min aerox förra året ungefär vid denna årstiden då det började slå om till lite kallare väder. Men som sagt så ska en moped inte bara slå om sig så, men kan kan den, men troligtvis inte. Man får helt enkelt felsöka sig fram och titta allting man TROR att det kan vara, för så ska den ju inte bete sig och då vet man ju att något är knas. Säger inte att du har fel, utan bara påpekar att en moped faktiskt kan ställa om sig så snabbt! Det gör den ju inte i de flesta fallen, men som sagt, kan kan den ju tyvärr göra. Sen så ska man inte alltid lita på färgen, färgen på mitt stift på min aerox stämde inte för fem öre, den var oboy brun när den fick för mycket, den var vit när den gick bra osv. Det stämmer inte alltid så man ska inte lita till 100 procent på färgen. Tittade ni på stiftet efter 100-150meters fullgas? Ni kan inte bara titta på stiftet och tro att det stämmer på så sätt, för den får helt olika mängd bensin på de olika varvtalen, lågvarv / tomgång / högvarv - eftersom munstycket som reglerar bensin på max gas så måste man då mäta på maxgas. Men jag kan inte direkt säga vad som är erat fel, jag hade helt enkelt felsökt genom hela moppen och titta till det man kan misstänka som strular.
Lycka till och hoppas det löser sig!