V-ring, går långsamt.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
JogRRZnikkers
Elmoped

V-ring, går långsamt.

Inlägg av JogRRZnikkers »

Hej. Tog nyligen bort vringen från min Jog-rr, samma motor som på Aerox.
Till min fårvåning drog min kompis mig ganska lätt med sin Slider, även den med dragen V-ring. Hur fan är detta möjligt? är inte Vätske snabbare än Fläkt?
Såg även ut som om det var två ringar i variatorn, 1 ganska tjock, och en ganska tunn. Ska den jätte tunna också bort? eller är den bara där för att skydda något?

Mopeden min går 60 km/h
Suzukik50
tratthalvan
Svårstartad skrothög

Inlägg av tratthalvan »

Jag är den som brukar fråga, men den tunna ska inte bort. Drog själv min v-ring idag..

Beror väl på om du har tyngre vikter än din kompis också..

Men lämnar resten åt någon kunnigare. :D
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

Bara för du har vätskekyld behöver du inte dra alla luftkylda motorer..
Slider är lättare än Jog rr, så det kan de bero på. Sen vem gick fortast när era var orginala?
[spoiler]Bild[/spoiler]
JogRRZnikkers
Elmoped

Inlägg av JogRRZnikkers »

tratthalvan skrev:Jag är den som brukar fråga, men den tunna ska inte bort. Drog själv min v-ring idag..

Beror väl på om du har tyngre vikter än din kompis också..

Men lämnar resten åt någon kunnigare. :D
Konstigt.. Om jag har tyngre vikter så ska ju min gå snabbare, med sämre axx. Min polare har ej bytt vikter. Helt orginal förutom v-ringen
Suzukik50
soederblom
Elmoped

Inlägg av soederblom »

Bara för du har tyngre vikter betyder inte det att den har högre toppfart. Så länge remmen pressas max ut på variatorn så kommer inte tophastigheten vara annorlunda.
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Inlägg av tompa221 »

Vättskekyld motor är inte snabbare på något sätt. då måste en pump drivas av veven vilkter tar lite energi, din polare dock har bara en liten plastbit på svänghjulet som följer med veven. Det är därför man kör elektrisk pump inom hyper race.
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Skriv svar